به‌دلیل قرارگیری بیشابور در آب‌ وهوای ویژه و طبیعت بکر و همچنین دارا بودن قابلیت رشد گیاهان دارویی که ریشه در گذشته این شهر تاریخی دارد، این منطقه هدف گردشگری زمستانه علاقه‌مندان شده است.
کد خبر: ۱۶۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 09 January 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس: مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور با وسعتی در حدود 200 هکتار جایگاه ویژه‌ای برای رشد و نمو گیاهان دارویی ویژه منطقه شده است. این شهر تاریخی با قدمت بیش از یک‌هزار و 700 سال به‌دلیل قرارگیری در آب‌وهوای ویژه و طبیعت بکر و همچنین دارا بودن قابلیت رشد گیاهان دارویی که ریشه در گذشته این شهر دارد همواره مورد توجه جوامع محلی اطراف این مجموعه بوده است.

هر‌ ساله و پس از نخستین نزولات جوی شاهد سرسبزی فضای مجموعه و رشد و نموی گیاهانی مانند بابونه، گزنه، کاسنی، گل‌گاوزبان، اسپند، دن، آویشن، برگ درخت سدر در این منطقه هستیم که مردمان روستانشین اطراف این شهر برای استفاده این نوع گیاهان به این مجموعه گسیل‌ شده و با شناسایی گیاهان و برداشت آن‌ها باعث رونق گردشگری می‌شوند.

هم‌اینک بیشاپور مقصد پاییزه و زمستانه گردشگران شده و این شهر در واقع یکی از پایتخت‌های دوره ساسانیان است که ویرانه‌های آن در 23 کیلومتری غرب کازرون در کنار رودخانه شاپور قرار دارد.

شهر بیشاپور دارای خیابان‌های قائم‌الزاویه شمالی جنوبی شرقی غربی است و شامل آثار متعددی از جمله معبد آناهیتا، تالار تشریفات، ستون‌های یادبود، ایوان موزاییک و ... است.

به‌دلیل اقلیم ویژه این منطقه علاقه‌مندان و گردشگران در فصول مختلف سال برای بازدید به این مجموعه سفر می‌کنند.

آثار تاریخی، سرسبزی ویژه که با نخستین بارش نزولات جوی رشد و نمو پیدا کرده و زیبایی خاصی را در فضای مجموعه ایجاد می‌کند و رودخانه که به‌عنوان یک هدف گردشگری یک‌طرف مجموعه را به‌عنوان یک حصار طبیعی در برگرفته و آب‌وهوای باطراوت که بوی بهار را تازه می‌کند، باعث جلب گردشگران در فصل پاییز و زمستان شده که حضور پرشمار گردشگران داخلی و به‌ویژه خارجی نشانگر این مهم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار