مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت:
سیل به وقوع پیوسته خسارت‌های فراوانی را به مناطق مختلف استان ایلام از جمله مراتع و جنگل‌های استان ایلام زد و این رویداد تلنگری برای توسعه و اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان ایلام بود.
کد خبر: ۱۶۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 10 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام بر لزوم اجرای طرح‌های مقابله با سیل در ایلام تاکید کرد.

خبرگزاری فارس از ایلام، گزارش داد: رضا احمدی صبح امروز در جریان بازدید استاندار ایلام از طرح‌های آبخیزداری منابع طبیعی استان ایلام اظهار داشت: در ابتدای فصل بارشی امسال سیل بخش‌هایی از استان ایلام از جمله شهر ایلام را در بر گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: سیل به وقوع پیوسته خسارت‌های فراوانی را به مناطق مختلف استان ایلام از جمله مراتع و جنگل‌های استان ایلام زد و این رویداد تلنگری برای توسعه و اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان ایلام بود.

وی ادامه داد: بر این اساس این مهم یعنی توسعه طرح‌‌های آبخیزداری به عنوان یک اولویت در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام قرار گرفت و توفیقاتی نیز در این راستا حاصل شد.

این مسئول با بیان اینکه از زمان بروز حادثه سیل در استان تاکنون 5 هزار و 800 متر مکعب سازه گابیون اجرایی شده است، اضافه کرد: طرح‌های دیگری نیز از این دست در دستور کار قرار دارد.

احمدی تصریح کرد: اجرای 2 هزار متر مکعب سازه خشکه چینی و یک هزار و 200 متر مکعب سازه سنگی ملاتی از دیگر طرح‌های اجرایی شده در این بخش در استان ایلام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با اشاره به اینکه بیش از 87 درصد از گستره استان ایلام را عرصه‌های طبیعی و ملی تشکیل می‌دهد، گفت: بر اثر سیل امسال خسارت فراوانی به حوزه‌های زیرساخت و ... وارد شد.

وی ادامه داد: بیش از 10 هزار میلیارد ریال به تأسیسات زیربنایی، سیل‌بندها، مسیل‌ها، زیرساخت‌ها و ... در استان ایلام خسارت وارد شد که در نوع خود طی سال‌های اخیر کم سابقه بوده است.

این مسئول اضافه کرد: افزون بر این، 20 هزار واحد مسکونی، تجاری و صنعتی و یک هزار دستگاه خودرو در استان ایلام دچار زیان شد که باید با اجرای طرح‌های مختلف مانع تکرار این نوع حوادث شد.

استاندار ایلام نیز در این دیدار دستورات لازم را در خصوص نحوه اجرای طرح‌های منابع طبیعی به منظور جلوگیری از خسارت‌های سیل در استان ایلام صادر کرد و مسئولان امر را در این رابطه بسیج کرد.

محمدرضا مروارید افزود: ایجاد و ترمیم سیل‌بندها در استان ایلام یکی از ضروریاتی است که باید مد نظر مسئولان امر قرار گیرد و باید با برنامه‌ریزی درست و منسجمی در این راه گام برداشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته منابع طبیعی استان اکنون شاهد اتمام کار چهار حوزه از پنج حوزه آبریزهای اصلی شهر ایلام بوده و باید این روند با این سرعت و شتاب و با دقت بیشتری استمرار یابد.

این مسئول اضافه کرد: سازه‌های آبخیزداری منابع طبیعی نقش بازدارنده‌ای در مهار و کنترل سیلاب دارد و باید این مهم مد نظر مسئولان این دستگاه اجرایی و دیگر متولیان امر قرار گیرد.

بازدید از طرح‌های آبخیزداری، گابیون بندی، سنگی ملاتی و خشکه چینی حوزه آبخیزدره ارغوان، هانیوان، چغاسبز و شلم از دیگر برنامه‌ استاندار ایلام به همراه هیئت عالی رتبه مدیران استانی بود./پ
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار