پس از وقوع آتش‌ سوزی در مغازه پیتزا فروشی در هفته گذشته به علت اتصالی برق، امروز چراغ نفتی حادثه آفرید و منجر به بروز حادثه شد.
کد خبر: ۱۶۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰ 10 January 2016

پس از وقوع آتش‌سوزی در مغازه پیتزا فروشی در هفته گذشته به علت اتصالی برق، امروز چراغ نفتی حادثه آفرید و منجر به بروز حادثه شد.

به گزارش ایسنا، مدیر عامل سازمان آتش‌ نشانی از آتش‌ سوزی دو باب مغازه بر اثر روشن بودن چراغ نفتی در همدان خبر داد.

"مسعود دهبانی‌ صابر" اظهار کرد: امروز ساعت 4 و 37 دقیقه بامداد حریق دو باب مغازه خرازی و ساعت فروشی واقع در خیابان اکباتان به سامانه 125 گزارش شد.

وی افزود: نیروهای عملیاتی از ایستگاه مرکزی واقع در خیابان اکباتان با هفت نیرو و سه دستگاه خودرو به محل حادثه اعزام شدند.

دهبانی‌صابر تصریح کرد: نیروهای عملیاتی پس از حضور در محل حادثه اقدام به باز کردن درب مغازه کرده و با انجام عملیات اطفاء حریق از انتشار آتش به سایر نقاط بازار جلوگیری کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه علت وقوع حادثه روشن بودن چراغ نفتی در مغازه بوده است، تاکید کرد: شعله به اجناس داخل مغازه سرایت کرده و خسارات مالی را به همراه داشته است.

وی افزود: از آنجا که دو مغازه در کنار هم قرار گرفته بودند و به وسیله نئوپان از یکدیگر جدا شده بودند، شعله‌های آتش به مغازه ساعت فروشی هم سرایت کرده و موجب خسارات مالی شده است.

دهبانی‌صابر گفت: حضور به موقع نیروهای عملیاتی و یک ساعت تلاش آنها برای اطفاء حریق نتیجه‌بخش بوده به طوریکه با مصرف سه هزار لیتر آب موفق به مهار کامل حریق شدند.

به گزارش ایسنا؛ به نظر می‌رسد مغازه‌های همدان یک به یک در دام حریق گرفتار می‌شوند البته این مورد یک تفاوت عمده دارد و اینکه چراغ نفتی این‌بار حادثه‌ساز بوده است.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان، عدم همکاری اتحادیه‌ها با آتش‌نشانی در سال‌های گذشته مغازداران را برای تایید ایمنی برق و جلوگیری از اتصالات و بروز حریق به این سازمان معرفی می‌کردند و پس از دریافت تاییدیه اقدامات لازم را برای تجهیز مغازه‌های خود انجام می‌دادند اما متاسفانه امسال این اتفاق نیفتاد و دیگر کسی برای دریافت تاییدیه ایمنی معرفی نشد و این امر و عدم رعایت نکات ایمنی موجب شد که امسال نسبت به سال گذشته تعداد آتش‌سوزی واحدهای تجاری افزایش یابد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار