رضا احمدی؛
بیش از 1000 نوع گونه گیاهی در استان وجود دارد که 350 گونه آن خاصیت دارویی و غذایی دارند که می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان داشته باشد.
کد خبر: ۱۶۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 12 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، برداشت بی‌رویه‌ی گیاهان خوراکی بسیاری از عرصه‌های طبیعی ایلام را فقیر کرده است.

قارچ، کنگر، پنیرک، کله‌شنگ، تره، بوره ولی، پاغازه، شنگ، آوندول، علف چشمه، پیازکوهی، سیرکوهی از جمله گیاهان خوراکی شناسایی شده و معروف کوهستان‌های ایلام هستند.

متأسفانه برخی مناطق که در گذشته رویشگاه اصلی این گیاهان بودند، فقیر شده‌اند.

«رضا احمدی»، مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام در این‌باره به ایسنا گفت: بیش از 1000 نوع گونه گیاهی در استان وجود دارد که 350 گونه آن خاصیت دارویی و غذایی دارند که می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان داشته باشد.

وی افزود: استفاده درست و منطقی از این گیاهان دارای خاصیت و دارویی می‌تواند هم به اشتغال‌زایی کمک کند و هم تولیدات استان را افزایش دهد.

احمدی با تأکید بر این‌که باید نوع برداشت از گیاهان دارویی طوری باشد که آسیب به آن‌ها نزند و یا موجب نابودی آن‌ها نشود، خاطرنشان کرد: درخت بنه و استخراج سقز در استان از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام بابیان این‌که امروزه گیاهان دارویی نقش مهمی در درمان امراض مختلف دارند و عوارض آن‌ها هم نسبت به مابقی داروها کمتر است، تصریح کرد: استان ایلام در این حوزه توانمندی بسیار بالایی دارد./پ
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار