مراسم اولین سالگرد شهید مدافع حرم مهدی نوروزی روز چهارشنبه در محل کانون مهدویت با حضور خانواده این شهید و اعضای 313 یار موعود برگزار شد.
کد خبر: ۱۶۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 13 January 2016
مراسم اولین سالگرد شهید مدافع حرم مهدی نوروزی روز چهارشنبه در محل کانون مهدویت با حضور خانواده این شهید و اعضای 313 یار موعود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا فرخشاهی دبیر همایش کشوری 313 یار موعود در این مراسم اظهار کرد: شهید نوروزی به واسطه دلاوری هایی که از خود نشان داد به شیر سامرا ملقب و در عراق به کابوس تروریست ها مبدل شده بود.

وی افزود: این شهید والامقام مدافع حرم یک شهید بین المللی است چرا که فراتر از مرزهای ایران و در دفاع از حرم شریف ائمه اطهار به این مقام شامخ دست یافت.

فرخشاهی خاطرنشان کرد: شهید نوروزی در جریان فتنه سال 1388 نقش بسیار ارزنده ای داشت و حتی در انهدام گروهک تروریستی ریگی نیز نقش مهمی را ایفا کرد.

دبیر همایش کشوری 313 یارموعود یادآور شد: شهید نوروزی همواره با این همایش در ارتباط بود و تلاش می کرد تا چنین همایش هایی با شور و فراگیری بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه مجموعه 313 یارموعود در سال 90 از بین یک هزار و800 طرح فرهنگی در کشور به عنوان طرح برگزیده کشوری شناخته شد، تصریح کرد: تاکنون بیش از چهار هزار نفر از جوانان کرمانشاهی در 9 دوره ای که از این همایش می گذرد به صورت علمی و تخصصی با مباحث مهدویت درارتباط با امام عصر (عج) آشنا شدند.

فرخشاهی در پایان اظهار کرد: مجموعه 313 یارموعود هیچ نوعی وابستگی به جناح و ارگان خاصی ندارد و به صورت مردمی برگزار می شود.

در پایان این مراسم به رسم یادبود به مادر وهمسر شهید نوروزی هدایائی اهدا شد.

شهید مهدی نوروزی در بیستم دی ماه سال 93، در دفاع از حرمین امامین عسگرین و در مقابله با گروه تروریستی تکفیری داعش در شهر سامرا به درجه رفیع شهادت رسید و به عنوان نخستین مدافع حرم از استان کرمانشاه شناخته می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار