رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری نخستین همایش نوگلان حسینی دوم بهمن امسال در قم خبر داد.
کد خبر: ۱۶۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸ 16 January 2016
به گزارش تابناک قم، جلال خدامحمدی با اشاره به برگزاری افتتاحیه نخستین همایش و دوره آموزشی نوگلان حسینی اظهار کرد: هدف از برگزاری این برنامه شناسایی دانش‌آموزان و نوجوانان مداح و آموزش اصولی مداحی به آنها است.

وی خاطرنشان کرد: افراد شرکت‌کننده در این همایش با متون درست اسلامی آشنا شده و شیوه‌های مداحی و پرهیز از غلو در بحث مداحی را می‌آموزند.

رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه 100 نفر از دانش‌آموزان پسر دوره ابتدایی، راهنمایی و متوسطه اول و دوم در این همایش شرکت می‌کنند، گفت: افراد شرکت‌کننده با مباحثی مانند آشنایی با صوت و لحن، شعرهای آیینی و اخلاق مداحی آشنا شده و مباحث پیش‌بینی شده توسط استادان آموزش داده می‌شود.

وی از برگزاری همایش نوگلان حسینی دوم بهمن امسال خبر داد و افزود: این مراسم با حضور مداحان معروف استان و مسئولان در مجتمع فرهنگی تربیت برگزار می‌شود و اختتامیه دوره آموزشی نوگلان حسینی 23 اسفند ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

خدامحمدی با اشاره به برگزاری کارگروه نیروی انسانی و فضاهای پرورشی مدارس آموزش و پرروش گفت: این کارگروه به میزبانی استان قم در مرکز رفاهی فرهنگیان برگزار می‌شود، هدف این کارگروه دستیابی به نتایجی در زمینه نیروی انسانی مراکز دارالقرآن، ساماندهی ائمه جماعات مدارس استان و گفتمان‌های دینی و پاسخ به شبهات دانش‌آموزی است.

وی یادآور شد: این برنامه با حضور مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، روسای ادارات قرآن، عترت و نماز استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، همدان، کردستان و مرکزی برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: طی دو روز برنامه‌های این کارگروه مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و نتایج آنها به استان‌های سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار