تابناک: نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه رفع تحریم‌ها در ارتباطات بین المللی شفافیت ایجاد می‌کند، گفت: این موضوع در جلوگیری از رانت و فساد اقتصادی بسیار موثر است.
کد خبر: ۱۶۴۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 17 January 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رناسی، پیرامون لغو تحریم‌ها اظهار کرد: لغو تحریم‌ها بر اقتصاد کشور و به تبع آن اقتصاد استان اصفهان تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

وی افزود: این اتفاق باعث می‌شود، اقتصاد کشور در مسیر اصلی خود قرار گیرد، این به معنی حل تمام مسایل و مشکلات نیست، اما می‌تواند باعث برطرف شدن موانع عمده شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه در حقیقت اقتصاد در ریل قرار خواهد کرد، ادامه داد: با آماده سازی زیرساخت‌ها و تهیه لوکوموتیو جدید، می‌توان به سرعت در این ریل حرکت کرد.

رناسی با تاکید بر اینکه رفع تحریم‌ها با تدبیر درست می‌تواند باعث رونق هر چه سریع‌تر اقتصاد کشور شود، اضافه کرد: در حال حاضر موانع بسیار زیادی از سر راه اقتصاد برداشته شده است و امیدواریم با تدبیر و برنامه ریزی‌های مناسب و با استفاده درست از منابع، اقتصاد شکوفا شود.

وی با بیان اینکه دور زدن تحریم‌ها در برخی مواقع ایجاد فساد می‌کرد، خاطرنشان کرد: رفع تحریم‌ها در جلوگیری از رانت و فساد اقتصادی بسیار موثر است، چراکه در ارتباطات بین المللی شفافیت ایجاد می‌کند.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان به دیگر تاثیرات رفع تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و گفت: با برداشته شدن تحریم‌ها، هزینه واردات و صادرات ارزان‌تر می‌شود. پروسه صادرات و واردات سریع‌تر خواهد شد.

رناسی با بیان اینکه با رفع تحریم‌ها رقابت اقتصادی آسان‌تر انجام می‌شود، اضافه کرد: در گذشته محصول تنها باید از کشورهای خاصی خرید می‌شد، اما در حال حاضر امکان خرید محصول از سایر منابع و کشورها نیز فراهم شده است و این موضوع در کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت موثر خواهد بود.

وی به حضور هیئت‌های تجاری کشورهای دیگر در کشور اشاره و تاکید کرد: ‏همه هیئت‌های تجاری برای فروش محصولات خود به کشور می‌آیند و کسی تمایل به سرمایه گذاری در کشور ندارد. باید به آنها اعلام کنیم که در صورتی بازار را در اختیارتان قرار می‌دهیم که در کشور سرمایه گذاری کنید.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: اگر دولت از واردات حمایت کند و موانع بر سر راه واردات نباشد، قطعا سرمایه گذاران خارجی علاقه‌ای به سرمایه گذاری در کشور نخواهند داشت.

رناسی با بیان اینکه دلارهای نفتی که سرازیر می‌شود نباید به سرعت وارد اقتصاد کشور شوند، افزود: دلارهای نفتی باید بیشتر صرف سرمایه گذاری در بخش زیرساخت‌ها شوند. دلارهای نفتی نباید صرف هزینه واردات شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قیمت نفت پایین آمده، دولت نیاز زیادی به ارز دارد، البته باید به این موضوع نیز توجه کرد که پول‌هایی که آزاد می‌شوند در حد پول هایی نیست که در دولت قبل از طریق فروش نفت به دست می‌آمد.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: دولت باید در نهایت اقتصاد را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد که باعث ایجاد اقتصادی بدون رانت خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار