کد خبر: ۱۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 25 March 2015
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مالک،سازمان نظام مهندسی و شهرداری در خصوص گودبرداری غیر اصولی ساختمان تقاطع جمهوری- لاله زار مقصر هستند، گفت: در حال حاضر خسارت زیادی به سایر کسبه منطقه وارد شده است.

به گزارش فارس، اقبال شاکری در بازدید از آخرین وضعیت ساختمان قدیمی واقع در تقاطع جمهوری و لاله‌زار که چندی پیش به دلیل گودبرداری غیر اصولی منجر به ریزش سایر ساختمان‌ها و مغازه های مجاور شد، اظهار داشت: شورای شهر تهران و به طور خاص کمیته عمران شورای شهر به این موضوع ورود پیدا کرده است.

وی  با اشاره به تصویب و ابلاغ دستورالعمل و آیین نامه گودبرداری ساختمان‌ها در  شهر تهران تصریح کرد: سال گذشته جلسات متعدد با عوامل درگیر از جمله سازمان نظام مهندسی، اداره کل شهرسازی و معماری شهرداری برای حفاظت از روش‌های گودبرداری و همچنین گودبرداری‌های پرخطر داشتیم که در نهایت دستورالعمل و آیین‌نامه گودبرداری‌ها به تصویب رسید.

شاکری بیان داشت: دستورالعمل و آیین‌نامه گودبرداری ساختمان‌ها سال گذشته ابلاغ شد و بر این اساس تمامی ساخت و سازها باید بر مبنای این دستورالعمل باشد.

وی در ادامه با اشاره به اتفاق صورت گرفته در ساختمان قدیمی و مجاورت سینمای ارم  واقع در تقاطع جهمهوری و لاله‌زار گفت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت مشخصات فنی توسط مالک در تعمیق گودبرداری شاهد ریزش سایر ساختمان ها مجاور بودیم که در مرحله اول و جهت حفظ جان شهروندان و مالکان می‌بایست این گود تحکیم و پایدار شود

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با تاکید براینکه تعداد قابل توجهی از ساختمان‌های مجاور، دچار خسارت شدیدی شده‌اند، گفت: به دلیل گودبرداری غیر اصولی و تخلف صورت گرفته، دیواره‌های مغازه‌های اطراف ترک خورده ضمن اینکه دو ضلع شرقی و شمالی ساختمان مورد نظر فرو ریخته است.


 

وی اضافه کرد: خوشبختانه این گودبرداری تلفات جانی نداشته‌‌ است، اما ضررات مالی سنگینی به کسبه این محله وارد شده است که به همین منظور کمیته ویژه‌ای برای این موضوع پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به همکاری و همراهی عوامل درگیر از جمله سازمان آتش‌نشانی، مدیریت بحران، معاونت فنی مدیریت عمرانی، شهردار منطقه 12 و سازمان نظام مهندسی گفت: از چند روز گذشته تمهیداتی برای پایدار کردن گود پیش‌بینی شده است که امیدواریم بتوانیم با اقداماتی از ریزش مجدد ساختمان‌های مجاور جلوگیری کنیم.

شاکری تصریح کرد: متاسفانه از چند روز گذشته که شاهد ریزش ساختمان‌های غیرمجاور در این منطقه بوده‌ایم مالک ساختمان به هیچ وجه در محل حاضر نشده است و این در حالی است که تماس‌های مکرری با وی برقرار شده است اما به هیچ عنوان حاضر به حضور در محل نشده است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با تاکید براینکه مالک، سازمان نظام مهندسی و شهرداری منطقه 12 در خصوص گودبرداری و ریزش ساختمان‌های مجاور این ساختمان تخلف کرده‌اند گفت: اعضای شورای شهر تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق مالکین انجام خواهیم داد و هیچ کوتاهی نخواهیم کرد.

وی در پایان گفت: ساختمان اشاره شده 14 هزار متر مربع زیربنا داشته است که بر اساس پروانه‌ای که مالک اخذ کرده است قرار است به ساختمانی به 20 هزار متر زیربنا، دو طبقه زیرزمین و 4 طبقه تبدیل شود.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار