اولین موضوع‌گیری درباره رد صلاحیتها
تابناک تهران - استاندار تهران در اولین موضع‌گیری رسمی درباره نظر هیاتهای نظارت در تهران گفت: مانی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند افرادی که نظام جمهوری اسلامی و حتی من را قبول ندارند در انتخابات شر کت کنند، باید افرادی با نظرات و سلایق مختلف برای انتخاب شدن وجود داشته باشد .‌انتظار نداشتيم اين تعداد از داوطلبان رد صلاحيت شوند به طوريكه رهبر معظم انقلاب فرمودند بايد فضا را براي حضور حداكثري در انتخابات فراهم كنيم.
کد خبر: ۱۶۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 17 January 2016
سيدحسين هاشمي در چهارمین دوره آموزشی اعضای شورای اسلامی شهرهای تابعه استان تهران با محوریت دبیرخانه هیات حل اختلاف كه در شهرستان پرديس برگزار شد با اشاره به موفقيت ايران در اجراي برجام گفت:‌ موفقيت تيم مذاكرده كننده هسته اي براي همه ملت ايران است و با رهبري مقام معظم رهبري،مديريت رييس جمهور و اجراي بي نظير و دقيق دكتر ظريف و همكارانش اين موفقيت تاريخي رخ داد.

وي ادامه داد:‌ در مذاكرات هسته اي كشورهاي قدرتمند 1+5 و مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا  به عنوان قدرتمنداني در عرصه سياسي و اقتصادي در يك طرف مذاكرات و نمايندگان كشور ما در طرف ديگر بودند وهمين براي دستيابي ايران به موفقيت كافيست.

استاندار تهران با بيان اينكه 12 سال تحريم هاي ظالمانه و بي سابقه در دنيا نتوانست ايران را محدود كند تصريح كرد: دشمنان با تصويب تحريم هاي ظالمانه عليه ايران به دنبال اهداف خود بودند در حاليكه ملت ايران با تمدن 2500 ساله و عقبه اي تاريخي در مقابل مشكلات تحريم ذره اي از عزت خود نكاست.

هاشمي گفت:‌فرزندان غيور ملت ايران مقتدرانه و بدون لكنت زبان خواسته نظام را در مذاكرات بيان كردند و اين موفقيت تاريخي را رقم زدند يقينا آيندگان از مقطع فعلي در تاريخ به درخشندگي ياد مي كنند.

استاندار تهران در بخش ديگري از سخنانش به اعلام نظر شوراي نگهبان در رد و تاييد صلاحيت كانديداها اشاره كرد و افزود:‌هنوز براي كساني كه رد صلاحيت شده اند فرصت باقي است تا با نظر شوراي نگهبان و وزارت كشور صلاحيتشان مجدد بررسي شود.

وي گفت:‌ زمانی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند افرادی که نظام جمهوری اسلامی و حتی من را قبول ندارند در انتخابات شر کت کنند، باید افرادی با نظرات و سلایق مختلف برای انتخاب شدن وجود داشته باشد. انتظار نداشتيم اين تعداد از داوطلبان رد صلاحيت شوند به طوريكه رهبر معظم انقلاب فرمودند بايد فضا را براي حضور حداكثري در انتخابات فراهم كنيم.

هاشمي با تاكيد بر بي طرفي مسئولان در انتخابات عنوان كرد:‌در انتخابات با اعلام بي طرفي مي خواهيم انتخاباتي سالم برگزار شده و به معناي واقعي كلمه حق الناس اجرا شود.

به گفته استاندار تهران،هيچ كس از مسئولان انتخابات حق ندارند مستقيم و غير مستقيم از كانديدي حمايت كنند و حتي شايبه حمايت هم ايجاد نشود در غير اينصورت تخلف است و پيگيرد مي شود.


هاشمی خاطرنشان کرد: به ستاد انتخابات استان تهران دستور داده ام تا تذکرات لازم در این خصوص داده شود زیرا ما با کسی تعارف نداریم. 

وی با اشاره به اینکه در ابتدای فعالیت من در استانداری تهران پرونده های تخلفات زیادی به هیأت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی استان ارجاع شده و در شرایط راکد قرار داشت گفت: این هیأت بسیار فعال است و اعضای آن صاحب نظر هستند و تصمیمات آنها به هیچوجه احساسی نیست. 


هاشمي با اشاره به اينكه خدمتگزار مردم بايد به قانون عمل كرده و توجه به عده اي خاص نداشته باشد تصريح كرد:‌ اگر حق كسي را در انتخابات ضايع كنيم در آخرت بايد پاسخگو باشيم.

استاندار تهران با بيان اينكه نبايد در رفتار مسئوليتي خود ايجاد شايبه كنيم افزود:‌ در استان شهرداري داشتيم كه با صد درصد آراي شورا وارد شده بود در حاليكه بعد از چهارماه صد درصد اعضاي شورا وي را رد كردند،اين جز ايجاد شايبه چيز ديگري است؟.

هاشمي سلامت اخلاقي و مالي مسئولان استان را از اولويت هاي مديريتي خود برشمرد و تصريح كرد:‌در هيات تخلفات بدون توجه به فرد محتواي گزارش ها را بررسي كرده و پس از دريافت گزارش ميداني تصميم گيري مي شود . برخي گزارش ها ناراحت كننده است و در شان پايتخت نيست. 

استاندار تهران برگزاري كلاس هاس آموزشي براي مديران و فرمانداران را ضروري دانست و گفت:‌تسلط به قانون يكي از ضروريات در پذيرش مسئوليت است  مردم ما را به عنوان خدمتگزار برگزيدند غفلت در اين مسير قابل بخشش نيست.

هاشمي گفت:‌اگر گزارشي در مورد مديري برسد بدون سانسور به او منتقل مي كنم، اگر تكرار شود تذكر مي دهم و بار سوم او را عزل مي كنم.

استاندار تهران با بيان اينكه در برخورد با ساخت و سازهاي غيرمجاز خوب عمل شده است عنوان كرد:‌در برخورد با ساخت و سازهاي غير مجاز و تخلفات در استان مبادا چون انتخابات را در پيش داريم غفلت كنيم بايد سياستي كه در استان آغاز شده ادامه يابد.

هاشمي گفت:‌لازم است  شوراها و شهرداري هايي كه خوب عمل مي كنند از سوي معاونت عمراني استانداري تشويق شوند پيشگيري بهترين روش است و بين مسئولاني كه زحمت مي كشند با ديگران تفاوت است.

استاندار تهران بر ضرورت خدمت در شوراها تاكيد كرد و گفت:‌خط كشي هاي سياسي و گروه بندي در شوراها معنا ندارد در زماني كه نيت اصلي خدمت به مردم است تفكيك معنا ندارد، تضارب افكار اشكالي ندارد اما تاثيرش در خدمت خيانت ايجاد مي كند.

هاشمي با تاكيد بر رعايت صداقت از سوي كانديداها گفت: با تكيه بر اصل صداقت به دنبال روشي باشيد كه رضايت مردم  و به دنبال آن رضايت خدا را جلب كنيد. 

استاندار در پايان با بيان اينكه امسال دهه مبارك فجر را با عظمت تر از گذشته گرامي مي داريم گفت: اميدواريم در هفتم اسفندماه حضور حداكثري مردم پاي صندوق هاي راي يكبار ديگر دشمن را ناكام كند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار