بسته ویژه خبری پلیس "تابناک ایلام"
دراستان ایلام پلیس دارای نقش تعیین کننده ای درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده وما دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم می نماییم
کد خبر: ۱۶۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸ 17 January 2016
پلیس مظهر امنیت وآرامش برای هرجامعه ای است وهمواره دارای نقش بسیارپررنگی در مداخلات اجتماعی وبرخورد باناهنجاری هاست ،هرچقدرپلیس مقتدر باشد به فراخور آن شاهد جامعه ای امن تر بوده و مردم بااحساس آسایش وامنیت روانی واجتماعی  به زندگی خود ادامه می دهند.دراستان ایلام نیز پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده وما برآنیم دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم نماییم:

فرهنگ ايثار و شهادت،ميراث گران سنگ انقلاب اسلامي است

فرمانده انتظامي استان ايلام گفت: فرهنگ ايثار و شهادت ميراث گران سنگ انقلاب اسلامي است و همه در حفظ اين سرمايه بزرگ مسئولند.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سردار "علي دولتي"در ديدار با خانواده شهيدان استوار دوم"محمد باقر بيگ محمدي" سرباز وظيفه"روح ا... کمالوندي" و گروهباندوم"اکرام محمدي" اظهار داشت: شهدا مايه عزت و سربلندي نظام جمهوري اسلامي ايران هستند و خانواده آنان نماد ايثار، پايداري و مقاومت در جامعه مي باشند.

وي ادامه داد: امروزامنيت و آرامش جامعه مديون ايثارگري هاي شهداست و همه ما در مقابل اين جانفشاني ها مسئول هستيم.

فرمانده انتظامي استان ايلام با اشاره به اينکه خانواده شهدا نماد ايثار، پايداري و مقاومت در جامعه هستند،خاطرنشان کرد: همه بايد تلاش کنيم فرهنگ ايثار و شهادت دراين سرزمين براي هميشه زنده نگه داشته شود.

وي شهدا و ايثارگران را معلمان بزرگ و واقعي جامعه خواند و گفت:فرهنگ ايثار و شهادت ميراث گران سنگ انقلاب اسلامي است که همه در پاسداري از اين ميراث گرانبها مسئول هستند.

سردار دولتي، خدمت به خانواده‌هاي شهدا را اقدامي فرهنگي و ارزشمند دانست و افزود: خانواده‌هاي شهدا، ايثارگران و جانبازان، بزرگترين سرمايه‌هاي معنوي انقلاب و ملت هستند که ياد آنان اشاعه ارزش‌هاي ايثار و پايداري در جامعه محسوب مي‌شود و دلجويي و ديدار با آنان، اداي دين به ارزش‌هاي انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي است.

گفتني است در اين ديدار رياست عقيدتي سياسي انتظامي استان ، رئيس پليس راه و مديرعامل موسسه بانک قوامين نيز حضور داشتند.

مدارس حاشيه راهها در ايلام ايمن سازي مي شود

رئيس پليس راه ايلام با تأکيد بر ايمن سازي مدارس حاشيه راهها در استان گفت:اين طرح تاکنون براي 33 مدرسه اجرا شده است .

سرهنگ "محسن ناصري " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت: طرح ايمن سازي مدارس حاشيه جاده هاي استان با همکاري سازمان حمل و نقل وپايانه ها و آموزش و پرورش ايمن سازي مي شوند.

وي ادامه داد:در آبانماه امسال و در راستاي طرح مذکور 33 مدرسه با جمعيتي حدود 3 هزار دانش آموز ايمن سازي شده است .

رئيس پليس راه ايلام گفت: در اجراي اين طرح بسته هاي آموزشي بين دانش آموزان توزيع مي شود.

سرهنگ " ناصري " گفت: برگزاري کلاس هاي آموزشي چهره به چهره از ديگر اقدامات پليس راه در اجراي اين طرح مي باشد .

کشف 18 فقره سرقت در ايوان

فرمانده انتظامي شهرستان "ايوان" دراستان "ايلام "ازدستگيري سارق حرفه اي توسط کارآگاهان پليس آگاهي شهرستان وکشف 18فقره سرقت خبرداد.

سرهنگ "شهرام اميريان" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،اظهار داشت: طي ماه هاي گذشته سرقتهاي متعدد منزل وقطعات داخل خودرو که در سطح شهرستان ايوان به وقوع پيوست در قرارگاه جهادي مبارزه با سرقت شهرستان موضوع به صورت ويزه در دستور کاراين فرماندهي قرار گرفت .

وي افزود: با تشکيل تيمي مجرب ازکارکنان پليس آگاهي شهرستان و ديگرواحدهاي اجرايي با تلاش شبانه روزي وتحقيقات گسترده و ميداني واقدامات پليسي واطلاعاتي سارق حرفه اي به هويت معلوم شناسايي شد.

وي بيان داشت: پس ازشناسايي سارق مخفيگاه متهم تحت کنترل پليس در آمد و در يک عمليات موفق پليسي سارق دستگير شد.

سرهنگ اميريان افزود: سارق دستگير شده از افراد معلوم الحال وحرفه اي بوده که داراي سوابق متعددکيفري بوده وبا شگردهاي خاصي اقدام به سرقت نموده است.

فرمانده انتظامي شهرستان ايوان تصريح کرد: درتحقيقات فني وپليسي به عمل آمده از متهم به 18 فقره سرقت منزل وقطعات داخل خودرواعتراف نمود .

اين مقام مسئول به مردم شريف شهرستان توصيه کرد:درصورت مشاهده افراد معلوم والحال ومعتاد درساعات مختلف شبانه روز وپرسه زدن اين افراد درحوالي منزلشان مراتب راسريعا با پليس ازطريق شماره تلفن 110 درميان بگذارند

يک کارشناس انتظامي:

دستکاري وضعيت ظاهري خودرو ممنوع / پليس با متخلفان برخورد مي کند

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام با اشاره به اينکه دستکاري وضعيت وسايل نقليه ممنوع است گفت:با رانندگاني که اقدام به تغيير وضعيت خودرو خود مي نمايند برخورد مي شود.

سرهنگ "نوراله خادم " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر ،گفت:پليس با معدود را نندگاني كه نسبت به اجراي مقررات بي توجه بوده و مبادرت به نقض قوانين مي نمايندبرخورد جدي مي کند.

وي با اشاره به اينکه با تغيير در وضعيت ظاهري و فني خودرو و خواباندن فنر زير آن باعث خارج شدن خودرو از حالت استاندارد و كاهش ضريب ايمني خودرو مي گردندافزود: اين عمل سبب بروز خطراتي براي خود راننده و همچنين ساير هموطنان خواهد شد.

سرهنگ خادم تصريح کرد: برابر ( بند 94 ماده 1 وماده 53 ، هرگونه تغيير در سيستم خودرو كه موجب به هم خوردن استاندارد خودرو شود نقص فني بوده و خطر تصادف را افزايش مي دهد و چون سطح ارتفاع چراغها كاهش مي آبد ديد راننده در شب كم شده و نور در چشم راننده مقابل مي افتد و سبب تاريكي ديد وي مي شود )

رئيس پليس راهمايي و رانندگي ايلام بيان داشت: پليس استان قاطعانه با افرادي كه مبادرت به تغيير وضعيت ظاهري و فني خودرو نمايند برخورد و اجازه تردد با وضعيت موجود به آنها را نخواهد داد.

وي در پايان گفت: خودروهايي که چنين وضعيتي داشته باشند ضمن اجراي دقيق قانون جهت اصلاح و رفع نقص به تعميرگاه اعزام و تا زمان اصلاح کامل از ارائه خدمات شماره گذاري ، برگ معاينه فني و تعويض پلاك خودداري مي شود.

شماره گذاري وسايل نقليه كشاورزي در استان ايلام

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام گفت: مرحله چهارم شماره گذاري وسايل نقليه كشاورزي در ايلام در حال اجراست.

به گزارش پايگاه خبري پليس سرهنگ" نوراله خادم" گفت: به منظور اجراي ماده 2 آيين نامه راهنمايي و رانندگي مصوب 1384 و ايجاد مكانيزم كنترلي در تردد وسايل نقليه كشاورزي و همچنين ساماندهي اين گونه وسايل مرحله چهارم شماره گذاري وسايل نقليه كشاورزي در ايلام در حال اجراء است.

وي عنوان كرد: هدف از شماره گذاري وسايل نقليه كشاورزي ، شناسنامه دار کردن كليه خودروهاي فعال كشاورزي با اهداف انتظامي ،امنيتي و توليد بخش كشاورزي است.

وي تصريح كرد:اصل مدارک شناسايي مالک و اسناد مالکيت وسيله نقليه به همراه فيش هاي واريزي به همراه تصوير آن ها و تائيديه شوراي اسلامي روستاي محل سکونت براي تشکيل پرونده الزامي است .

وي گفت: متقاضي مي بايست با مراجعه به مديريت جهاد كشاورزي و يا مراكز خدمات كشاورزي نسبت به ارائه اصل و تشكيل پرونده مقدماتي اقدام نمايند.

خادم در پايان گفت : به منظور سهولت شهروندان عزيز در امر شماره گذاري وسايط نقليه كشاورزي در شهرستان ها ،پليس راهور استان با هماهنگي موسسه رهگشا و مديريت جهاد كشاورزي اقدام به اعزام اكيپ شماره گذاري به شهرستان هاي استان جهت بازديد وسايل نقليه كشاورزي کرده است.

کشف 5 هزار نخ سيگار قاچاق در مهران

فرمانده انتظامي شهرستان مهران در استان ايلام از کشف 5 هزار نخ سيگار قاچاق در طرح نظارت بر واحد هاي صنفي خبر داد.

سرهنگ"محسن کشتکار"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،در اين باره گفت:طرح نظارت بر اصناف توسط اداره اماکن عمومي وماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مدت 24 ساعت از واحد هاي صنفي اين شهرستان مرزي به مرحله اجرا در آمد.

وي افزود:در بازديد از واحد هاي صنفي تعداد 5هزار نخ سيگار قاچاق کشف و به اداره قاچاق کالا و ارز انتقال داده شد.

سرهنگ کشتکار خاطر نشان کرد: در اين راستا يک نفر متهم دستگير و با تشکيل پرونده تحويل محاکم قضايي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان مهران ورود بي رويه کالاي قاچاق به کشور را که با برنامه ريزي هاي گسترده دشمنان وبا هدف ضربه زدن به اقتصاد کشور صورت گرفته است گفت: با اقدامات کنترلي و جلوگيري از ورود کالاي قاچاق به کشورزمينه پويايي و شکوفايي ايران اسلامي را فراهم مي نمايد.

طرح توزيع کلاه ايمني رايگان

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام از توزيع کلاه ايمني رايگان به موتور سواران در ايلام خبر داد.

سرهنگ "نوراله خادم " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر ،گفت:با هماهنگي هاي بعمل آمده با اداره آموزش و فرهنگ ترافيک پليس راهور و سازمان پايانه ها و حمل و نقل استان ايلام به موتور سواران کلاه ايمني رايگان توزيع خواهد شد.

وي هدف از اجراي اين طرح را ارتقاء سطح ايمني موتور سواران و ترغيب آنان به استفاده از کلاه ايمني عنوان کرد ، و افزود: با اين طرح ميتوان حوادث و سوانح مربوط به موتور سواران را به حداقل ممکن رساند.

سرهنگ "خادم "افزود : کلاه ايمني ، البته از نوع استاندارد آن ، يکي از وسايل و تجهيزات ايمني مهم و مورد نياز موتور سيکلت سواران است که در چند سال اخير استفاده از آن در کشور ما نيز تاکيد و پيگيري مي‌شود.

اين مقام مسئول خاطر نشان کرد:گاهي يک ضربه کوچک ممکن است ، منجر به شکستگي فک شده که اين امر باعث انسداد راه هوايي ، خفگي و مرگ و مير مصدوم خواهد شد .

وي به افزايش بي رويه موتور سيکلت و استفاده از آن جهت رفت و آمدهاي درون شهري اشاره کرد و عنوان کرد: غير ايمن بودن اين وسيله نقليه و استفاده روز افزون از آن توسط جوانان با افزايش بروز سوانح ترافيکي مرتبط با موتور سواران نيز همراه بوده است.

سرهنگ خادم در پايان گفت : طرح توزيع کلاه ايمني رايگان در بين موتور سواران در سراسر استان با حمايت صميمانه سازمان پايانه ها و حمل و نقل استان در دستور کار است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار