استاندار ایلام بر مدیریت منابع آب آشامیدنی شهری و جلوگیری از هدر رفت منابع آب زیرزمینی و استفاده بهینه از فضای سبز تاکید کرد.
کد خبر: ۱۶۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳ 24 January 2016
استاندار ایلام بر مدیریت منابع آب آشامیدنی شهری و جلوگیری از هدر رفت منابع آب زیرزمینی و استفاده بهینه از فضای سبز تاکید کرد.

به گزارش تابناک ایلام؛محمد رضا مروارید در نشست ستاد مدیریت منابع آب استان اظهار کرد: در صورت مدیریت صحیح منابع آبی و رعایت آن مطابق با پروانه های بهره برداری، به طور قطع می توان کمک شایان توجهی به اقتصاد و منابع آبی استان کرد.
وی با اشاره به اینکه باید وضعیت منابع آبی استان پیوسته مورد بررسی و پایش قرار گیرد، افزود: استان ایلام ظرفیت های مناسبی برای مدیریت منابع آب دارد که نیازمند تخصیص اعتبار و توجه ویژه مسئولان در مرکز به ویژه در حوزه های آب و راه است.
مروارید به اعتبارهای سیل آبان امسال در استان ایلام اشاره کرد و یادآور شد: در نتیجه رایزنی با معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قول های مساعدی در خصوص اختصاص اعتبارهای این حوزه در آینده نزدیک داده شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام نیز در این نشست گفت: طرح تعادل بخشی در راستای حفظ منابع آب زیرزمینی کشور در دستور کار قرار گرفته است.
ذوالفقار مهدی زاده افزود: این طرح 15 پروژه متنوع را شامل می شود که در استان ایلام هشت طرح از آنها قابلیت اجرایی دارد.
وی ادامه داد: هشت پروژه از این طرح شامل نصب 400 آب نمای هوشمند برای کنترل اضافه برداشت چاه های مجاز با همکاری شرکت توزیع نیروی برق، پر کردن چاه های غیرمجاز، ایجاد تشکل های آب بران توسط جهاد کشاورزی استان، تغذیه مصنوعی در شهرستان های مهران و دهلران و تجهیز گروه های گشت و بازرسی و زیرزمینی است.
در این نشست مقرر شد شهرداری ایلام فهرست انشعاب های غیرمجاز استفاده از آب آشامیدنی برای فضای سبز را ارایه دهد تا در این خصوص تصمیم گیری شود.
همچنین مصوب شد که در خصوص چاه های غیرمجاز آب از دشت مهران نشست هایی با جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار و نقطه نظرها برای تصمیم گیری نهایی در شورای بعدی حفاظت از منابع آب استان مطرح شود./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار