گذری بر ورزش استان(قسمت دوم)
به گزارش تابناک گیلان،اهمیت ورزش توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمندی است که از این کار به دست می آید؛ چون ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و نیز وسیله ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است.
کد خبر: ۱۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 28 March 2015
بدون تردید ورزش، یکی از مسایل و موضوعات با اهمیت هر جامعه به شمار می آید و تعداد بی شماری از افراد، به انواع ورزش علاقه مند هستند و بخشی از وقت خود را بدان اختصاص می دهند. دین مبین اسلام هم به ورزش و ورزشکار به دیده احترام می نگرد؛ زیرا ورزش می تواند آدمی را در رسیدن به کمال انسانی یاری رساند و اسلام هم هر عملی را که به آدمی در رسیدن به کمال کمک می کند، ارج می نهد و آن را مطلوب می داند.

به گزارش تابناک گیلان،اهمیت ورزش توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمندی است که از این کار به دست می آید؛ چون ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و نیز وسیله ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است.

 آثار فردی ورزش ورزش، بر جنبه های گوناگون فرد اثرمی گذارد. حرکات ورزشی، از یکسو قدرت و توانایی جسمانی ورزشکار را افزایش می دهد و از سوی دیگر، باعث سلامت بدن انسان می شود؛ نعمتی که به تعبیر امام علی علیه السلام از زیادی مال بهتر است.

 ورزش همچنین به تعادل جسم و جان آدمی می انجامد. با ورزش، انسان از روحی با نشاط برخوردار می شود و روح با نشاط، بدن را سرشار از طراوت و شادابی می سازد و البته بدن سالم هم، روح و جان را در دست یابی به مدارج کمال یاری می رساند.

با توجه به سپری شدن سال93 می خواهیم گذری به آنچه در ورزش گیلان در سال گذشته اتفاق افتاد؛ بزنیم.

 دومین مرحله رقابت های دوچرخه سواری لیگ کوهستان قهرمانی کشور با برتری دوچرخه سواران تهرانی در رشت پایان یافت. 

در پایان این رقابت ها و در رده سنی جوانان ، امیرحسین جمشیدیان از تهران عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد و در رده سنی بزرگسالان نیز پرویز مردانی از تهران اول شد . 

- اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان ایران با حضور 13 ورزشکار از استان های مختلف کشور به مدت یک هفته در ساحل جفرود شهرستان رشت برگزار شد . 

- رقابت های کشتی گیله مردی قهرمانی گیلان و مازندران با معرفی نفرات برتر در بخش خشکبیجار رشت پایان یافت. 

در این دوره از رقابت ها، حدود یکصد کشتی گیر از شهرهای مختلف استان گیلان و همچنین غرب مازندران در روستای رودپشت بخش خشکبیجار شهرستان رشت با هم به رقابت پرداختند. 

در پایان این دوره از رقابت ها ، حسن رمضانی از شهرستان املش استان گیلان با غلبه برابر همه رقبای خود عنوان قهرمانی را کسب کرد، محمدرضا شافعی از سیاهکل در مکان دوم قرار گرفت و بهزاد خواجوی از رشت نیز عنوان سوم رقابت های کشتی گیله مردی قهرمانی گیلان و مازندران را به خود اختصاص داد . 

- دومین مرحله رقابت های دوچرخه سواری لیگ کوهستان قهرمانی کشور با برتری دوچرخه سواران تهرانی در رشت پایان یافت. 

در این دوره از رقابت های یک روزه ، 73 دوچرخه سوار در قالب 24 تیم از استان های مختلف کشور ، در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان و در ماده کراس کانتری در پارک جنگلی سراوان رشت با هم به رقابت پرداختند . 

در پایان این رقابت ها و در رده سنی جوانان ، امیرحسین جمشیدیان از تهران عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد ، محمدرضا قاسمی از تیم صبانور کردستان در مکان دوم قرار گرفت و مجید محمدپور از کندوان چالوس سوم شد . 

در پایان رقابت های رده سنی بزرگسالان نیز پرویز مردانی از تهران مقام نخست این دوره از مسابقات را کسب کرد ، فراز شکری و نیما پاشایی دیگر دوچرخه سواران تهرانی نیز به ترتیب در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند. 

- هفتمین دوره مسابقات شطرنج آزاد جام باران کشور ، با برتری شطرنجبازان گیلانی در رشت پایان یافت . 

در پایان این رقابت ها ، فرشید آزادبخش از استان گیلان با کسب هشت امتیاز عنوان قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص داد ، بهروز مرادی استاد فیده استان گیلان با کسب 5 / 7 امتیاز و پوئن شکنی 51 در مکان دوم قرار گرفت و آرش طاهباز دیگر شطرنجباز گیلانی نیز با کسب 5 / 7 امتیاز و پوئن شکنی 5 / 48 عنوان سوم این دوره از مسابقات را کسب کرد . 

در پایان از سوی مسوولان برگزاری این دوره از رقابت ها ، 45 میلیون ریال جایزه نقدی به نفرات اول تا دهم ، بهترین بازیکن با ریتینگ زیر 2000 ، بهترین بازیکن رده سنی زیر 12 سال ، زیر 10 سال و زیر هشت سال ، بهترین بازیکن ریتینگ زیر 1800 و همچنین به نفرات اول تا سوم بانوان اهداء شد . 

هفتمین دوره مسابقات شطرنج آزاد جام باران کشور به مدت یک هفته در 9 دور به روش سوییسی، در مجموعه ورزشی یادگار امام شهرستان رشت برگزار شد. 

* مرداد * 

- اولین دوره رقابت های کشتی ساحلی قهرمانی کشور ، با حضور 215 کشتی گیر از 28 استان کشور در منطقه چاف چمخاله لنگرود استان گیلان پایان یافت . 

در پایان این دوره از مسابقات و در وزن 70- کیلوگرم سیدجعفر موسویان از مازندران ، در وزن 80- کیلوگرم حسن عباسی از استان البرز ، وزن 90- کیلوگرم کورش قره شیخ لو از استان البرز و در وزن 90+ کیلوگرم نیز جابر صادق زاده از مازندران اول شدند. 

- مرحله برگشت پنجمین دوره رقابت های فوتسال لیگ برتر امیدهای کشور برتری تیم فوتسال امید ملی حفاری اهواز در رشت پایان یافت .

تیم فوتسال امید ملی حفاری اهواز در پایان این رقابت ها با کسب 34 امتیاز عنوان نخست این گروه را کسب کرد و تیم فوتسال امید شهرداری رشت نیز با کسب 29 امتیاز در مکان دوم قرار گرفت که این دو تیم به مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتسال لیگ برتر امیدهای کشور صعود کردند . 

- چهارمین دوره رقابت های والیبال پیشکسوتان نیروهای مسلح کشور یادمان شهید سرلشکر خلبان ' عباس بابایی ' با حضور 394 والیبالیست در قالب 32 تیم در رشت برگزار شد . 

در پایان این رقابت ها، استان فارس عنوان قهرمانی را کسب کرد ، تیم های والیبال پیشکسوتان نیروهای مسلح کرمانشاه و گیلان نیز عنوان های دوم و سوم این دوره از رقابت ها را کسب کردند. 

- در آخرین دیدار از هفته چهارم رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور ، تیم های ملوان بندرانزلی و پرسپولیس در ورزشگاه تختی انزلی رو در روی هم قرار گرفتند.

در جریان این مسابقه ، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با حمایت تماشاگران خود با نتیجه دو بر یک برابر پرسپولیس به برتری رسید تا اولین پیروزی خود در رقابت های فصل جاری لیگ برتر را جشن بگیرد . 

* شهریور* 

- رقابت های مینی بسکتبال قهرمانی پسران منطقه سه کشور ، با قهرمانی تیم گیلان در رشت پایان یافت . 

در پایان این رقابت ها ، تیم مینی بسکتبال پسران گیلان با کسب سه پیروزی متوالی عنوان قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص داد ، گلستان در مکان دوم قرار گرفت و مازندران نیز سوم شد . 

- رقابت های والیبال لیگ دسته اول جوانان کشور یادمان مرحوم ' حسین معدنی '، با قهرمانی تیم تهران در رشت پایان یافت ، گلستان عنوان دوم را کسب کرد و آذربایجان غربی نیز سوم شد . 

- پانزدهمین دوره رقابت های کاراته سبک شیتوریو هایاشی قهرمانی کشور با قهرمانی تیم گیلان در رشت پایان یافت . 

در پایان این رقابت ها ، تیم کاراته شیتوریو هایاشی گیلان با کسب 30 مدال طلا، 35 مدال نقره و 45 مدال برنز عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد ، تیم مازندران با کسب هفت مدال طلا ، سه مدال نقره و هفت مدال برنز دوم شد و تیم تهران نیز با کسب شش مدال طلا ، هفت مدال نقره و 9 مدال برنز در مکان سوم قرار گرفت . 

- تیم ملی کاراته ماکائو که اردوی آمادگی خود را در رشت برپا کرد ، در دیدارهایی تدارکاتی مغلوب تیم هایی از گیلان شد. 

در جریان این مسابقه که در سالن آکادمی کاراته گیلان در مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت برگزار شد، تیم ملی کاراته ماکائو، تیم های دخانیات رشت، بندرانزلی، عقاب المپیک رشت و آکادمی گیلان حضور داشتند که تیم کاراته دخانیات رشت با غلبه برابر تیم ملی ماکائو و همچنین برتری برابر سایر تیم ها، عنوان قهرمانی این مسابقات دوستانه را کسب کرد. 

همچنین تیم کاراته منتخب بندرانزلی با غلبه برابر تیم ملی کاراته ماکائو و شکست از تیم دخانیات ، در مکان دوم قرار گرفت و تیم ملی ماکائو نیز عنوان سوم را کسب کرد . 

- رقابت های فوتسال قهرمانی جوانان باشگاه های کشور ، با برتری تیم یاران جوان بندرعباس در رشت پایان یافت ، تیم فسای شیراز دوم شد و تیم جوانان فرش آرا مشهد عنوان سوم را کسب کرد .

- اردوی آمادگی تیم ملی دو و میدانی اعزامی به مسابقات آسیایی اینچوان کره جنوبی ، در ورزشگاه سردارجنگل رشت برپا شد . 

- رقابت های اتومبیلرانی آفرود (دو دیفرانسیل) چند جانبه لاهیجان با قهرمانی گیلان پایان یافت . 

در این دوره از رقابت ها، بیست شرکت کننده حرفه ای از استان های گیلان، مازندران، قزوین و تهران در شهرستان لاهیجان در سه بخش با هم به رقابت پرداختند. 

در پایان این مسابقات، در کلاس خودروهای چهار سیلندر، رضا رستمی از گیلان مقام نخست را بدست آورد، در کلاس خودروهای شش سیلندر نیز، مجید قوام زاده دیگر شرکت کننده گیلانی با پشت سرگذاشتن حریفان خود به مقام قهرمانی دست یافت و در کلاس آزاد که با حضور بیست شرکت کننده انجام شد، مجید قوام زاده از گیلان به مقام قهرمانی رسید تا دومین عنوان خود را در این مسابقات بدست آورد. 

برگزاری مسابقات وزنه برداری نوجوانان ، مینی بسکتبال ، والیبال نوجوانان ، کشتی ساحلی ، کشتی نونهالان ، شنای دریایی ، کشتی آزاد پهلوانک ها ، فوتبال رومیز ، کشتی جوانان ، مشتزنی جوانان ، بیلیارد و مسابقات شنای قهرمانی استان گیلان از دیگر فعالیت های ورزشی فصل تابستان سال گذشته بود ضمن اینکه روسای هیات های کوهنوردی ، والیبال و پزشکی ورزشی گیلان نیز در فصل تابستان سال گذشته انتخاب شدند .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار