فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: مرحله سوم طرح ساماندهی شکار و صید پرندگان در فریدونکنار انجام شد.
کد خبر: ۱۷۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 26 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، مسلم آهنگری امروز با اعلام اینکه مرحله سوم طرح ساماندهی شکار و صید پرندگان در فریدونکنار انجام شد، اظهار کرد: در این مرحله که با همکاری دامگاه‌داران فریدونکناری انجام شد روش کرس به‌عنوان یکی از روش‌های غیرمجاز صید پرندگان شکاری جمع‌آوری و ساماندهی شد.

وی افزود: براساس هماهنگی به‌عمل آمده بین اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان و نمایندگان دامگاه‌داران فریدونکناری و طی یک حرکت خودجوش از سوی دامگاه‌داران تعدادی از کرس‌های موجود در دامگاه فریدونکنار جمع‌آوری شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران با اشاره به اینکه روش غیرمجاز کرس به‌عنوان یکی از روش‌های تهدیدکننده جمعیت پرندگان مهاجر به ویژه گونه‌های در خطر انقراض به شمار می‌رود، تصریح کرد: برای حمایت از روش بهره‌برداری پایدار و سنتی دوماداری با همکاری دامگاه‌داران فریدونکناری جمع آوری شد.

وی در پایان گفت: در طرح پنج ساله ساماندهی صید و شکار در فریدونکنار و پیرو مصوبه شورای تامین استان و شهرستان جمع‌آوری شب دام‌ها، غازدام‌ها و کرس و کنترل بازار خرید و فروش پرندگان در سه مرحله در دستور کار اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران قرار داشت که مرحله سوم این طرح  انجام شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار