کد خبر: ۱۷۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 27 January 2016
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از صادرات گل رز شاخه بریده استان به کشورهای اروپایی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جعفر گوهرگانی ظهر امروز در نوزدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به تدوین سند توسعه صادرات در بخش کشاورزی اظهار کرد: گندم، برنج، تخم‌مرغ و مرغ محصولاتی هستند که استان با کمبود آن مواجه است و نیاز به واردات این محصولات احساس می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان نیازمند خرید تضمینی 80 هزار تن گندم است که در حال حاضر 50 هزار تن گندم تضمینی خریداری شده، افزود: تلاش می‌شود ظرف دو سال آینده در تولید گندم به خودکفایی برسیم.
وی به عمده محصولات صادراتی استان اشاره کرد و گفت: عسل، سیب درختی، لیموترش، گل رز شاخه بریده، دام زنده، محصولات جالیزی، ماهی قزل‌آلا، انگور، گردو و صنایع تبدیلی محصولاتی هستند که در استان مازاد داریم و نیازمند صادرات این محصولات به خارج کشور هستیم.
این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر 13 میلیون گل رز شاخه بریده در استان تولید می‌شود که در سال آینده 2 میلیون آن به کشورهای روسیه و ارمنستان صادر می‌شود.
گوهرگانی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت صادرات 60 هزار تن سیب، 10 هزار تن گردو، 20 هزار تن لیمو ترش، 6 هزار تن گوشت قرمز و بیش از 8 هزار تن انگور را به خارج کشور دارد که با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم زمینه صادرات این محصولات فراهم شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میزان تولید محصولات کشاورزی در سطح کشور 115 هزار و 33 تن است افزود: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از تولیدات کشاورزی کشور 749 هزار تن است که استان 69/ درصد از محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند.
وی تصریح کرد: با تدوین سند توسعه صادرات و فراهم شدن زیرساخت‌ها ظرفیت صادرات 44 میلیون دلار محصولات کشاورزی به خارج کشور وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار