معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل از ساماندهی تولید عسل در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴ 27 January 2016

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، بهلول تکلوی روز چهارشنبه در جلسه ستاد گرده افشانی زنبور عسل افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده با مدیریت باغبانی و حفظ نباتات استان و همکاری ناظرین کشاورزی کندوهای زنبور عسل برای انجام عمل تلقیح در باغات میوه بکار گرفته خواهند شد.
وی گفت: همچنین با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان به تمام زنبور داران پروانه بهره برداری و استقرار در قالب طرح مرتع داری صادر می شود که به موجب آن مرتع داران بهره بردار ملزم به همکاری با زنبورداران مستقر در مراتع می شوند.
او اظهار کرد: برای ارتقای سطح اطلاعات علمی و فنی زنبور داران مدیریت ترویج کشاورزی استان از طریق رسانه ها و صدا و سیما نسبت به تهیه و اجرای برنامه های ترویجی چهره به چهره توسعه زنبور داری و تبیین نقش زنبور عسل در گرده افشانی اقدام می کند.
وی همچنین افزود: با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز هماهنگی های لازم در زمینه اسکان زنبورستان ها در مزارع شده و اطلاعات تخصصی و فنی لازم در زمینه گیاهان شهد زا و گردزای حوزه بالقلو در اختیار دست اندرکاران این حرفه قرار می گیرد.
بر اساس نتایج طرح آمارگیری از زنبورستان ها 304 هزار و 393 کندوی زنبور عسل در استان اردبیل شمارش شده که از این تعداد 302 هزار و 719 کندو مدرن و مابقی بومی است.
حدود پنج درصد از کندوهای استان سنتی و 99.5 درصد آن مدرن است و امسال در مجموع
میزان تولید عسل در زنبورستان های استان شش هزار و 134 تن بوده که بیش از 5/99 درصد آن از کندوهای مدرن تولید شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار