رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه برخی مدیران به همدان تعصب ندارند، گفت: نوسازی و بهسازی نقاط تاریخی و بازار موجب رونق گردشگری می‎شود.
کد خبر: ۱۷۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 28 January 2016

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه برخی مدیران به همدان تعصب ندارند، گفت: نوسازی و بهسازی نقاط تاریخی و بازار موجب رونق گردشگری می‎شود.

به گزارش فارس، علی‎اکبر نظری در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری که پیرامون مباحث بافت فرسوده برگزار شد، اظهار کرد: به منظور بررسی وضعیت بهسازی و توانمندسازی محلات و بافت فرسوده جلسه‎ای با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیریت راه و شهرسازی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه همدان در بحث احیای بافت فرسوده ظرفیت و پتانسیل قابل توجهی دارد، بیان کرد: بازسازی محلات و بافت فرسوده نیازمند پیگیری است و برخی مدیران نسبت به همدان تعصب ندارند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شهرداری مجموعه‎ای برای بازسازی محلات تشکیل دهد، خاطر نشان کرد: فردی به عنوان هماهنگ‎کننده و پیگیر این مباحث معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه با بازسازی و احیای بافت فرسوده می‎توان زمینه رشد و توسعه شهری را فراهم کرد، افزود: با بازسازی کاروانسراها و نقاط فرسوده اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

نظری همچنین اضافه کرد: نوسازی و بهسازی نقاط تاریخی و بازار موجب رونق گردشگری می‎شود که باید این موضوع نیز مد نظر باشد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه گفت: اکنون به دلیل نبود ساخت و ساز رکودی وجود دارد و این رکود با بازسازی بافت فرسوده به نسبت رفع می‌شود.

محمدعلی پرزاد با بیان اینکه شهرداری به راحتی از مقوله بهسازی بافت فرسوده عبور نکند، اظهار کرد: مجوز بازسازی 100 هزار واحد فرسوده در استان اخذ شده و این اقدام خوبی است.

وی افزود: بهسازی بافت فرسوده برای همدان توسعه و شکوفایی اقتصاد و اشتغالزایی را به همراه دارد.

* بهسازی و نوسازی در جولان نیمه کاره مانده است

شهردار همدان نیز با بیان اینکه بازسازی و توسعه بافت فرسوده مورد توجه دولت است، گفت: اداره کل راه و شهرسازی برای بازسازی و نوسازی منطقه جولان 1.5 میلیارد تومان قرارداد دارد.

مصطفی رسولی اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر کار بهسازی و نوسازی در منطقه جولان نیمه کاره مانده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‎گذاری شهرداری همدان نیز با اشاره به اینکه شهر حورا فقط سکونتگاه است و کاربرد دیگری نخواهد داشت، گفت: با وجود شهرک‌های اقماری مختلف و ایجاد آنها باز هم مردم وارد بازار و مرکز شهر می‎شوند.

اکبر رنجبران با اشاره به اینکه با بازسازی بافت فرسوده و بازار، فرهنگ و هویت همدان زنده می‌شود، اظهار کرد: بازسازی بازار همدان می‎تواند منبع درآمد گردشگری باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار