سرهنگ"محسن اقباليان" گفت: مأموران تجسس کلانتري 12 شهرستان نهاوند حين اجراي طرح مبارزه با سرقت درسطح شهر، زني را به اتهام سرقت دستگير کردند.
کد خبر: ۱۷۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰ 01 February 2016

كشف بيش از 20ميليارد ريال كالاي قاچاق در همدان

رييس پليس آگاهي انتظامي استان از كشف بيش از 20ميليارد ريال كالاي قاچاق خبر داد.

سرهنگ "رضا زارعي" با اعلام اين خبر گفت:طرح سراسري مبارزه با قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده هاي نفتي به مدت 72 ساعت در سطح استان همدان با تمامي توان و بهره گيري از امكانات پليس آگاهي به مرحله اجرا در آمد.

اين مقام انتظامي افزود: در طرح انجام شده، انواع كالاي قاچاق شامل؛ (انواع سوخت، احشام، البسه، سيگار خارجي، لوازم خانگي، لوازم آرايشي و بهداشتي و . . .) به ارزش 20ميليارد و 845ميليون و 149هزار و 27ريال كشف و ضبط شد.

وي در پايان گفت:در اين رابطه 25دستگاه خودرو توقيف،27نفر دستگير و 18فقره پرونده تشكيل شد و براي ادامه تحقيقات به مراجع قضايي معرفي شدند.


کشف300 گرم هرويين و 133 هزار سيگار خارجي در بهار

فرمانده انتظامي شهرستان بهار از دستگيري دو نفر قاچاقچي و کشف 300 گرم هرويين و بيش از 133هزار سيگار خارجي خبر داد.

سرهنگ «جمشيد باقري» از انهدام يک باند تهيه و توزيع مواد مخدر در پوشش خانواده که قصد انتقال و جابه جايي مواد مخدر را از سمت استان هاي غربي کشور به اين شهرستان را داشتند، خبر داد.

اين مقام انتظامي گفت:در راستاي شناسائي و بر خورد قانوني با قاچاقچيان و توزيع كنندگان عمده مواد مخدر صنعتي و سنتي که يکي از اولويت هاي مهم پليس مي باشد، مأموران خدوم و جان بر کف پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بهار در يک اقدام غافلگيرانه موفق به شناسايي سوداگران مرگ شدند.

وي اظهار داشت: پليس موفق شد با هوشمندي و تيز بيني دو نفر قاچاقچي را دستگير و مقدار 300 گرم مواد مخدر از نوع هرويين را کشف کند.

فرمانده انتظامي شهرستان بهار گفت: شهرستان بهار که همجوار با دو استان غربي کشور و در مسير انتقال مواد مخدر منتهي به اين دو استان مي باشد، امروز با هوشياري ماموران انتظامي اين محل براي سوداگران مرگ نا امن شده و همت بالاي مأموران ما خواب آسوده را از قاچاقچيان گرفته است.

سرهنگ باقري افزود:در يک عمليات ديگر مأموران ما موفق شدند از يک دستگاه خودرو، تعداد 133 هزار و 760 نخ سيگار خارجي کشف و در اين رابطه دو نفر را دستگير نمايند.

وي در پايان گفت: متهمان با تشکيل پرونده به همراه کالاي مکشوفه، براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.


خودروي حامل کالاي قاچاق در نيمه راه ماند

فرمانده انتظامي شهرستان نهاوند گفت: مأموران گشت پليس اطلاعات نهاوند با استفاده از قانون بکارگيري سلاح خودروي حامل قاچاق را متوقف کردند.

سرهنگ "محسن اقباليان" در تشريح اين خبر بيان داشت: مأموران پليس اطلاعات شهرستان نهاوند با استفاده از منابع و مخبرين و انجام اقدام گسترده اطلاعاتي از تردد خودروي حامل کالاي قاچاق در يکي از محورهاي مواصلاتي اين شهرستان باخبر شدند.

اين مقام انتظامي در ادامه افزود: مأموران ما پس از دريافت خبر، با تشکيل تيم ويژه اطلاعاتي و عملياتي بلافاصله وارد عمل شدند.

وي تصريح کرد: راننده خودرو که به دستور ايست پليس توجهي نکرده و از محل متواري مي شود، پليس با استفاده از شگردهاي خود در نهايت خودرو را متوقف و در بازرسي از آن تعداد زيادي کالاي قاچاق و ممنوعه کشف و به همراه متهم به يگان انتظامي منتقل مي کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان نهاوند در پايان اين خبر با اشاره به تسلط انتظامي و اشرافيت اطلاعاتي و همچنين آگاهي قضايي کارکنان در ماموريت ها، اين امر را از حياتي ترين و مهمترين لازمه هاي کار پليس حرفه اي در جامعه امروزي دانست و اظهار داشت: متهم به همراه کالاي کشف شده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.


دستگيري سارق طلا در کمتر از 24ساعت

سرپرست فرماندهي انتظامي شهرستان همدان از دستگيري سارق طلا در کمتر از 24ساعت در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "پژمان قويمي" در گفت و گو با خبرنگار پليس گفت: مأموران کلانتري15 همدان در پي کسب خبري مبني بر وقوع چندين فقره سرقت طلاي دختران خردسال، با توجه به وظيفه ذاتي بلافاصله وارد عمل شده و شناسايي و دستگيري متهم را در دستور کار خود قرار دادند.

اين مقام انتظامي بيان کرد: مأموران ما با گشت زني هاي محسوس و غير محسوس و بکارگيري منابع و مخبرين براي يافتن متهم تحقيقات خود را آغاز کردند.

وي عنوان کرد: ماموران با بررسي شواهد موجود و با استفاده از شگردهاي پليس موفق شدند متهم را در کمتر از 24ساعت پس از سرقت شناسايي و دستگير كنند.

سرهنگ قويمي در ادامه گفت: متهم به کلانتري15 منتقل و در مواجهه با شاکيان و شواهد موجود به چندين فقره سرقت طلا از کودکان اعتراف کرد.

سرپرست فرماندهي انتظامي شهرستان همدان در پايان اظهار داشت: متهم پس از تشكيل پرونده مقدماتي جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شد و ضمن هشدار به والدين، از آنان خواست هشدارها و آموزش هاي پليس را جدي گرفته و کودکان خردسال خود را با زيور آلات و اشياي قيمتي در معابر و اماکن عمومي تنها رها نکنند.


زن کيف قاپ دستگير و روانه زندان شد

فرمانده انتظامي شهرستان نهاوند از دستگيري زن کيف قاپ خبر داد.

سرهنگ "محسن اقباليان" در تشريح اين خبر بيان داشت: مأموران تجسس کلانتري12شهرستان نهاوند حين اجراي طرح مبارزه با سرقت در سطح شهر، زني را به اتهام سرقت دستگير کردند.

اين مقام انتظامي ادامه داد: متهم در تحقيقات به عمل آمده اظهار داشت که با استفاده از سهل انگاري خانم ها در پاساژهاي اين شهرستان اقدام به سرقت کيف آنان مي کرد.

سرهنگ اقباليان افزود: با استفاده از شگردهاي خاص پليس و انجام اقدامات اطلاعاتي در نهايت زن کيف قاپ شناسايي و طي عمليات موفقيت آميزي دستگير و به چندين فقره سرقت مشابه اعتراف کرد.

وي گفت: متهم با تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي و از آن طريق روانه زندان شد.

فرمانده انتظامي شهرستان نهاوند در پايان به شهروندان توصيه کرد: براي پيشگيري از سرقت در نگهداري اموال قيمتي به ويژه وجوه نقدي همراه خود، مراقب بوده و يا حتي الامکان هنگام خريد در بازار به جاي وجه نقد از کارت هاي اعتباري استفاده کنند و وجوه نقد و اشياء

گران قيمت خود را با كيسه هاي نايلوني روشن يا ساك حمل نکنند، از حمل كيف در مواقع غيرضروري پرهيز کنند و به هيچ وجه محتويات داخل كيف خود را در معرض ديد افراد ناشناس قرار ندهند، كيف خود را با دستي كه مجاور ديوار يا جوي آب است حمل کرده واز حركت در سطح خيابان خودداري کنند.


دستگيري 26نفر متهم در اسدآباد

فرمانده انتظامي شهرستان اسدآباد از دستگيري 26نفر متهم خبر داد.

سرهنگ "داود علي بخشي" در تأييد اين خبر اظهار داشت: در پي استمرار اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي به ويژه منطقه اي که با هدف نا امن کردن محله هاي جرم خيز، پاکسازي نقاط آلوده و ارتقاي احساس امنيت در بين شهروندان انجام مي شود، يگان هاي انتظامي شهرستان اسدآباد با بهره گيري از توان و امکانات موجود طرح پاکسازي را اجرا کردند.

اين مقام انتظامي افزود: پليس به توفيقات و کشفيات چشمگيري از جمله؛ مواد مخدر، دستگيري سارق و افراد تحت تعقب و معتادان تابلو و افراد خرده فروش، جمع آوري اقلام ضدفرهنگي و تجهيزات ممنوعه و همچنين توقيف وسائط نقليه مزاحم و متخلف دست يافت.

وي ادامه داد: در اين طرح مقدار يک کيلو و979گرم انواع مواد مخدرکشف، تعداد 7نفر جلبي و 5نفر سارق و 11نفر خرده فروش موادمخدر و معتاد و 3نفر درحوزه هاي ساير جرائم دستگير، تعداد 53دستگاه وسائط نقليه مزاحم و متخلف توقيف و روانه پارکينگ شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان اسدآباد در خاتمه ضمن قدرداني از همکاري شهروندان با پليس در راستاي اجراي طرح هاي انتظامي، از آنان خواست موارد مشکوک را از طريق مرکز فوريت هاي پليس 110 به مأموران اطلاع دهند.


توقيف سواري "ال90" با خلافي بيش از 26ميليون ريال در اسدآباد

فرمانده انتظامي شهرستان اسدآباد، از توقييف يک دستگاه خودروي سواري "ال90" با خلافي 26ميليون و 150هزار ريال خبرداد.

سرهنگ "داود علي بخشي" ادامه داد: هفته گذشته يگان هاي تابعه با بهره گيري از توان و امکانات موجود، طرح هاي پيشگيرانه را با هدف ارتقاي احساس امنيت در بين شهروندان اجرا کردند.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: مأموران پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان با هدف اجراي قانون، طرح شناسايي و توقيف وسائط نقليه مزاحم و متخلف و همچنين خودروهايي باتخلف بالاي 10ميليون ريال را اجرا و ضمن استقرار در مرکز و ميادين اصلي شهر و پوشش دادنمناطق حاشيه اي، موفق به شناسايي و توقيف يک دستگاه خودروي سواري "ال90" با خلافي 26ميليون و 150هزار ريال و انتقال آن به پارکينگ شدند.

وي ادامه داد: در اين طرح 9دستگاه خودروي وانت بار متخلف، 14دستگاه خودرو با خلافي بالاي 10ميليون ريال شناسايي و به پارکينگ منتقل شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان اسدآباد در خاتمه ضمن تاکيد بر اين موضوع، که پليس در اجراي قانون با متخلفان چشم پوشي نخواهد کرد، از رانندگان به ويژه راکبان موتوسيکلت خواست قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را رعايت کنند.


کاهش 21درصدي انواع سرقت در فامنين

فرمانده انتظامي شهرستان فامنين از کاهش 21درصدي انواع سرقت در شهرستان فامنين خبر داد.

سرهنگ "بزرگعلي نوري" بيان داشت: اقدامات پيشگيرانه نقش موثري در کاهش سرقت ها دارد و امروز پليس از روش هاي علمي براي پيشگيري از جرائم و سرقت ها استفاده مي کند.

اين مقام انتظامي با اشاره به اين که سرقت يکي از ناهنجاري هاي اجتماعي در هر جامعه اي است، افزود: جلب مشارکت و همكاري مردمي نقش بسزايي در پيشگيري از سرقت داشته به نحوي که شاهد کاهش 21درصدي انواع سرقت و افزايش 282درصدي دستگيري در شهرستان فامنين هستيم.

وي بيان داشت: اقدامات پيشگيرانه نقش موثري در کاهش سرقت ها دارد و امروز پليس از روش هاي علمي براي پيشگيري از جرائم و سرقت ها استفاده مي کند.

سرهنگ نوري با اشاره به اين که پيشگيري از جرايم، رضايت مندي شهروندان را به دنبال دارد، تصريح کرد: زماني که مردم به هشدارهاي پليس توجه کنند ناهنجاري ها نيز در جامعه کاهش مي يابد.

وي همچنين بيان داشت: پيشگيري از سرقت، برخورد قاطع با سارقان و افزايش سطح آگاهي عموم جامعه از جمله مهمترين اهداف قرارگاه مبارزه با سرقت در پيشگيري و کاهش سرقت است.

فرمانده انتظامي شهرستان فامنين در پايان با بيان اينکه در راستاي پيشگيري از سرقت اقدامات موثر و مفيدي انجام داده ايم، خاطرنشان کرد: براي دستيابي به اهداف اين قرارگاه از نظر کارشناسان باتجربه و راهکارهاي آنان براي پيشگيري از سرقت و ظرفيت هاي درون سازماني نهايت استفاده را مي کنيم.


توقيف بيش از 2 تن گردوي قاچاق و غير بهداشتي در تويسرکان

فرمانده انتظامي شهرستان تويسرکان از توقيف يک محموله بزرگ مغز گردو و بادام قاچاق غيربهداشتي و فاسد خبر داد.

سرهنگ "محمد معصومي" گفت: ماموران دايره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان تويسرکان در اجراي طرح مبارزه با قاچاق، دوتن و 433کيلوگرم مغز گردو و بادام خارجي فاسد و غير بهداشتي را از يک دستگاه خودروي نيسان کشف کردند.

اين مقام انتظامي افزود: ماموران حين ايست و بازرسي در محور هاي فرعي شهرستان تويسرکان و کنترل خودروهاي عبوري، در سه راهي "لاميان" به سمت "فرسفج" به يک دستگاه خودروي نيسان مشکوک شدند و براي بازرسي دقيق و فني به همراه راننده و مالک آن به مقرر ايست و بازرسي منتقل کردند.

وي ادامه داد: در بازرسي به عمل آمده از داخل خودرو، دوتن مغز گردو و بادام قاچاق و غير بهداشتي در شهرستان تويسرکان کشف شد.

معصومي گفت: در بازرسي از منزل مالک بار، از داخل انبار نيز 433کيلو مغز گردوي قاچاق و غير بهداشتي کشف شد که در اين خصوص پرونده تشکيل و متهمان براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي اعزام و با قرار دو ميليارد و 700ميليون ريال محکوم شدند.

وي ادامه داد: طبق نظريه کارشناسان تغذيه، محموله قاچاق کشف شده صد در صد غير بهداشتي، غير خوراکي و مربوط به سال 2003 بوده و بيشتر از چين و ازبکستان وارد ايران شده و قاچاقچيان براي سود بيشتر پس از تفت دادن، داخل آب شستشو و پوست آن را جدا و با استفاده از برند معروف گردوي تويسرکان آن را با گردوي توليد داخل مخلوط و جهت مصرف به بازار ارسال مي کردند.

معصومي گفت: قاچاق کالاهاي تجاري و خوراکي مانعي است بر سر راه توسعه کشور و هرگونه فعاليت غيرقانوني در امر واردات، صادرات، خريد، فروش، توليد، توزيع، حمل و نگهداري كالا و ارز قاچاق محسوب شده و شكل گيري و گسترش پديده قاچاق در هر جامعه¬اي مي¬تواند آثار و تبعات زيانباري در زمينه¬هاي مختلف اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي آن جامعه داشته باشد.

فرمانده انتظامي شهرستان تويسرکان با بيان اينکه اين فرماندهي برخورد با قاچاق کالا را همواره از اولويت هاي اصلي خود دانسته و با تمام توان و استفاده از امکانات موجود با هرگونه قاچاق مبارزه مي کند، به شهروندان و فروشندگان گردو توصيه کرد: با توجه به اينکه گردوي اين شهرستان از برندهاي معروف و معتبر در سطح کشور بوده از خريد و فروش گردوي قاچاق که به سلامت شهروندان و اعتبار اين شهرستان لطمه مي زند خودداري و هرگونه فعاليت در اين خصوص را به مراکز پليس 110 اعلام کنند.


سارق آهن آلات روانه زندان شد

فرمانده انتظامي شهرستان فامنين از دستگيري فردي حين سرقت از ساختمان نيمه کاره خبر داد.

سرهنگ "بزرگعلي نوري" در اين خصوص گفت: مأموران انتظامي کلانتري11 شهرستان فامنين حين گشت زني در سطح شهر و سرکشي از ساختمان هاي نيمه کاره موفق شدند فردي را حين سرقت مصالح ساختماني، طي يک عمليات دستگير کنند.

اين مقام انتظامي افزود: متهم حين سرقت آهن الات از ساختمان نيمه کاره، بلافاصله توسط پليس دستگير و براي انجام بازجويي و تحقيقات ويژه به کلانتري منتقل شد.

وي ادامه داد: متهم در تحقيقات و بازجويي هاي علمي به عمل آمده به سرقت از ساختمان اعتراف و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي اعزام و با صدور وثيقه روانه زندان شد.


برخورد قاطعانه پليس با هنجارشکنان

فرمانده انتظامي شهرستان ملاير گفت: پليس با هر گونه هنجار شکني و بي توجهي به قانون، قاطعانه برخورد مي کند.

سرهنگ پاسدار "شعبان ترک نيا" در مصاحبه خبري با اعلام اين مطلب، افزود:حافظان نظم وامنيت به منظور ارتقاي سطح انضباط اجتماعي و ترافيکي با رصد اطلاعاتي دقيق وضعيت موجود جهت کسب رضايتمندي مردم و افزايش ضريب امنيت، نسبت به اجراي موثر طرح هاي امنيتي، انتظامي، ترافيکي و پيشگيرانه اهتمام داشته و از هيچ کوششي در اين مسير، فرو گذار نخواهند بود .

اين مقام مسئول در ادامه گفت: يکي از ماموريت هاي مهم و بلا انقطاع پليس ملاير، مبارزه جدي با سوداگران مرگ است که در اين راستا با اجراي 127طرح منطقه اي و پاکسازي، مقدار 20 کيلوگرم ترياک، دو کيلوگرم شيشه کشف و تعداد سه نفر نيز دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مقام قضايي شدند.

وي از انهدام11باند تهيه و توزيع موادمخدر و کشف مقدار 515کيلوگرم انواع مخدر در سال جاري خبر داد و افزود: در مقايسه عملکرد اين فرماندهي طي ده ماهه سال جاري با مدت مشابه سال قبل، ميزان 51درصد انواع جرائم کاهش و در بحث انضباط ترافيکي نيز با تقويت آموزش همگاني و حضور در صحنه پليس راهور ميزان 35درصد تصادفات فوتي درون شهري کاهش داشته است .

سرهنگ پاسدار ترک نيا گفت: با توجه به اهميت رعايت حقوق شهروندان و تکريم ارباب رجوع طي سال جاري 11جلسه قرارگاه صيانت و 19جلسه سلامت اداري برگزار کرديم و اين روند با رويکرد ارتقا و بهبود مستمر براي تکريم ارباب رجوع استمرار خواهد داشت .

فرمانده انتظامي شهرستان ملاير در پايان تصريح کرد:تقدم امنيت نرم افزاري پليس به عنوان يک اصل در دستورکار قرار دارد و در اين رابطه تعداد 500جلسه آموزش همگاني براي تعداد 32هزار نفر فراگير برگزار و به منظور بهره گيري از توان مردمي و مشارکت در برقراري نظم و امنيت نيز تعداد 185نفر شبگرد نيز جذب و در يگان ها بکارگيري شده اند، تا ان شاء الله درسايه همکاري و همدلي فيمابين بتوانيم امنيت مطلوبتري را به هموطنان هديه کنيم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار