اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی آمادگی خود را برای کمک به رونق گردشگری و صنایع دستی روستای دهسلم نهبندان اعلام کرد.
کد خبر: ۱۷۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴ 01 February 2016
خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی در دو گزارش میدانی مجزا در دی ماه و بهمن ماه امسال «دهسلم در محاصره کمبود امکانات» و «تماشا؛ سهم مردم دهسلم در بازدید گردشگران خارجی» به کمبود امکانات رفاهی- آموزشی و گردشگری و همچنین عدم بهره مندی مردم این روستا از ظرفیت گردشگری این منطقه در راستای اشتغالزایی و درآمدزایی پرداخت.

 

بعد از انتشار این گزارش، زهرا رضایی ملکوتی، مدیر پایگاه بیابان لوت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند از آمادگی اداره کل میراث فرهنگی استان برای کمک به رونق گردشگری و صنایع دستی روستای دهسلم نهبندان خبر داد.

 

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت از روستائیان در مناطق گردشگرپذیر است، گفت: در این راستا از روستاییانی که متقاضی مرمت و تجهیز خانه های سنتی خود برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی باشند حمایت شده و جهت دریافت وام با بهره کم معرفی می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه هدف از این طرح رونق صنعت گردشگری و حمایت از روستائیان برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی است، گفت: این افراد می توانند با تبدیل خانه های خود به خانه بوم گردی علاوه بر درآمدزایی، صنایع دستی خود را نیز رونق بخشند.

 

رضایی ملکوتی مدیر پایگاه بیابان لوت خراسان جنوبی در ادامه گفتگو به قابلیت های خاص روستای دهسلم از جمله نخلستان زیبای آن اشاره کرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آمادگی خود را برای کمک به رونق گردشگری و صنایع دستی در این روستا اعلام می دارد.

 

رضایی ملکوتی با اشاره به پدیده های منحصر به فرد در بیابان لوت از جمله کوههای مریخی و تپه های ماسه ای یا همان ریگ یلان، اظهارداشت: هر فعالیت تفریحی ورزشی مانند رالی، سافاری و اسکی که به اصالت بیابان لطمه وارد کند ممنوع است، اینگونه فعالیتها باید با مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فقط در مناطقی که مشخص شده انجام گیرد.

 

وی از اختصاص وام به افرادی که خانه های سنتی خود را در روستاها به اقامتگاه های بوم گردی تبدیل کنند خبر داد و یادآور شد: افرادی که تمایل به این موضوع دارند می توانند با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این خصوص اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار