استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به تلاش گسترده دشمنان برای تحقق پروژه نفوذ در ایران گفت: نفوذ عقیدتی و فرهنگی مهمترین راهبرد کنونی در جنگ نرم دشمنان است.
کد خبر: ۱۷۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 01 February 2016
استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به تلاش گسترده دشمنان برای تحقق پروژه نفوذ در ایران گفت: نفوذ عقیدتی و فرهنگی مهمترین راهبرد کنونی در جنگ نرم دشمنان است.

به گزارش ایرنا، محمد بیانی  در نشست بصیرتی بسیج دانشجویی دانشگاه های تویسرکان افزود: آمریکا به عنوان سردمدار نظام سلطه جهانی به بهانه های متعدد نظیر مساله فن آوری هسته ای حتی کوچکترین و جزئی ترین کالاها را در فهرست تحریم خود علیه ایران قرار داد اما هرگز فن آوری های مرتبط با اطلاعات و شبکه های اجتماعی در ایران را تحریم نکرد.

وی خاطر نشان کرد: دشمن از طریق شبکه های مختلف اجتماعی و سایت های متعدد اینترنتی به دنبال نفوذ فکری و عقیدتی، کمرنگ کردن اعتقادات و باورهای دینی، گسترش اباحه گری و بی تفاوت بودن در برابر ارزش ها و ترویج ابتذال و بی بند و باری در ایران است.

بیانی تصریح کرد: سه راهبرد محوری که نظام سلطه جهانی برای ایجاد و گسترش نفوذ در ایران دنبال می کند در قالب پروژه های تحریف، تغییر و استحاله اندیشه ها و باورهای دینی، سیاسی و تاریخی می گنجد.

وی ترویج شیعه انگلیسی و تخریب مکتب حقیقی تشیع با عنوان شیعه گری را از موذیانه ترین دسیسه های دشمن برای تخریب اصول شیعه ناب دانست و تاکید کرد: در یک زمان میرزای شیرازی به عنوان مرجع عالقدر شیعیان از اندوه آسیب رسانی استعمارگران به جایگاه مرجعیت گریه کرد اما امروز از همان جایگاه و با فریب کاری، علم تخریب تشیع حقیقی توسط دشمنان بر افراشته شده است.

بیانی ادامه داد: امروز پیدایش تفکرات خشونت طلب، متحجرانه و تکفیری مانند داعش و گروه های تروریستی به اصطلاح اسلامی، ریشه در انحرافات و تحریف های عقیدتی دارد که سران نظام سلطه جهانی مانند آمریکا، انگلیس و صهیونیست آنها را پدید آورده اند و اکنون نیز از آن حمایت می کنند.

وی متذکر شد: در دوران پسا برجام و پس از مذاکرات هسته ای، آمریکا و متحدان غربی و عربی آن بر روی تخریب و به چالش کشاندن قدرت نظامی ایران متمرکز شده اند و سخن از تحریم های دوباره ایران این بار به بهانه گسترش تجهیزات نظامی می گویند.

بیانی با اذعان بر اینکه ما در بحث فن آوری رسانه و برنامه سازی در این حوزه ضعیف عمل کرده ایم تاکید کرد: اکنون تقابل آگاهانه با پروژه نفوذ و هدایت افکار عمومی توسط دشمن، خود سازی و تقوای فکری، رفتاری و سیاسی و فرهنگ سازی های اصیل و ریشه دار اسلامی با بکار گیری شیوه های نوین تبلیغاتی و فرهنگی باید در دستور کار قرار بگیرد.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار