دراولین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی باحضور استاندار ایلام
در اولین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور استاندارایلام واصحاب رسانه ،23طرح عمرانی واشتغالزایی در شهرستان مهران کلنگ زنی ویا به بهره برداری رسید
کد خبر: ۱۷۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲ 01 February 2016
در اولین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور استاندارایلام واصحاب رسانه ،23طرح عمرانی واشتغالزایی در شهرستان مهران کلنگ زنی ویا به بهره برداری رسید

به گزارش تابناک ایلام فرماندار مهران نیز در آیین افتتاح این طرحها به خبرنگاران گفت: 23 طرح با اشتغال زایی 350 نفر و یک میلیارد و 320میلیون ریال در ایام دهه فجر امسال در این شهرستان مرزی بهره برداری یا کلنگ زنی می شود.
مراد ناصری در حاشیه بازدید استاندار ایلام از طرح های عمرانی و خدماتی این شهرستان افزود: این طرح ها شامل شش طرح در حوزه کشاورزی، پنج طرح عمرانی و سه طرح صنعتی و چندین طرح خدماتی است.
وی در خصوص شش طرح حوزه کشاورزی شهرستان مهران یادآور شد: این طرح ها با برخورداری 100 خانوار و هزینه سرمایه گذاری 350 میلیارد ریال شامل آبیاری تحت فشار و برقی کردن چاه های کشاورزی است.
ناصری افزود: در حوزه عمرانی نیز پنج طرح با اعتبار 62 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که شامل جنگل کاری حاشیه منطقه ویژه، آبرسانی به پایانه مرزی و ایجاد ساخت مخزن 500 هزار متر مکعبی است.
وی تاکید کرد: افتتاح ترمینال بین المللی شهر مهران، کارگاه چرم سازی و کارگاه در و پنجره سازی نیز از طرح هایی است که در حوزه خدماتی افتتاح می شود که برای بهره برداری از آنها 15 میلیارد ریال هزینه شده است.
فرماندار مهران گاز رسانی به روستاهای چالاب، چنگوله و بان رحمان را از دیگر طرح های عمرانی و خدماتی این شهرستان دانست که در دهه فجر به بهره برداری می رسند.
وی با اشاره به طرح های حوزه صنعت شهرستان مهران نیز اظهار کرد: در بخش طرح های صنعتی سه طرح با سرایه گذاری 890 میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی راه اندازی می شود که شامل ایجاد کارگاه آجر سازی و قطعات پیش ساخته است.
محمدرضا مروارید استاندار ایلام در نخستین روز از دهه مبارک فجر به شهرستان مهران سفر کرد، حضور در مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و بازدید از طرح های عمرانی از جمله برنامه های استاندار ایلام در این سفر است
بهره برداری از طرح تحمیعی آبیاری تحت فشار کلاسیک در سطح 50 هکتار از اراضی شهرستان مرزی مهران
اولین طرحی که با حضور استاندار درشهرستان مهران افتتاح شده طرح تجمیعی آبیاری تحت فشار در سطح 50هکتار از اراضی این شهرستان بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام در حاشیه آیین بهره برداری از این طرح گفت: این طرح با مشارکت 90 درصدی دولت و اعتبار 22 میلیارد ریالی اجرا شده است.
عبدالرضا بازدار اظهار کرد: امسال در این استان 575 هکتار از زمین های زارعی با اعتبار 60 میلیارد ریال و اجرای سیستم های نوین تحت پوشش شبکه آبیاری تحت فشار قرار گرفت.
افتتاح واحد درب وپنجره سازی مهران
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان ایلام روز دوشنبه در آیین افتتاح واحد درب و پنجره سازی شهرستان مهران، افزود: این کارگاه با صرف هزینه یک میلیارد ریال احداث شده و زمینه اشتغال زایی شش نفر را فراهم کرده و در زمینه ساخت و مونتاژ درب و پنجره فعالیت دارد.
جعفر شرف خانی با بیان اینکه 69 کارگاه تولیدی تاکنون با مشارکت این صندوق در نقاط مختلف این استان راه اندازی شده است، گفت: این کارگاه ها با سرمایه گذاری 15 میلیارد ریال و اشتغال زایی 150 نفر در سراسر استان راه اندازی شده است.
طرح آبرسانی به پایانه مرزی مهران
طرح آبرسانی به پایانه مرزی مهران شامل احداث خط لوله انتقال آب به طول 20 کیلومتر، احداث یک باب مخزن 500 هزار متر مکعبی و حفر و تجهیز یک حلقه چاه به عمق90 متر است، دومین طرحی بود که با حضور محمدرضا مروارید استاندار ایلام به بهره برداری رسید.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ایلام هزینه اجرایی این طرح را 45 میلیارد ریال از محل منابع استانی دانست و اظهار کرد: با اجرای این طرح ضمن تامین آب های مرزی آمادگی داریم آب شرب آن سوی مرز را نیز تامین کنیم و هم اکنون میزان 30 لیتر در ثانیه آب به پایانه مرزی تزریق می شود.
طرح 270هکتاری نهالکاری مرز مهران
آخرین طرحی که همزمان با نخستین روز از ایام الله دهه مبارک فجر در شهرستان مرزی مهران به بهره برداری رسید طرح 270 هکتاری نهالکاری بود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در آیین افتتاح این طرح گفت: طرح نهالکاری به طول 9 کیلومتر و عرض 300 متر اجرا شده است.
رضا احمدی افزود: اجرای این طرح با توجه به اینکه پیش از این در محدوده میادین مین دوران دفاع مقدس قرار گرفته بود، بسیار مورد توجه قرار گرفت بطوریکه در حین انجام به هشت میدان مین برخورد کردیم که با تلاش تمامی نیروها و کمک مرزبانی ضمن پاکسازی میادین در نهایت سرعت اجرا شد بطوریکه در مدت زمان 100 روز پنج هزار هکتار از اراضی منطقه نهالکاری شد.
وی یادآور شد: این مناطق با استفاده از گونه های مقاوم با شرایط آب و هوایی منطقه همچون کنار و اوکالیپتوس نهالکاری شده است.
مدیرکل منابع طبیعی ایلام تاکید کرد: 30 هزار هکتار از اراضی استان تاکنون نهالکاری شده که پنج هزار هکتار این این مقدار تنها در سال 94 انجام شده است.

کلنگ زنی طرح تولید آجر سفال مهران
کلنگ مرحله نخست کارخانه تولید آجر صدف در پایانه مرزی مهران با حضور مسئولان ارشد استان ایلام به زمین زده شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در حاشیه این آیین گفت: این کارخانه با توان ظرفیتی تولید 400 تن آجر نسوز در روز در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع و با مدت زمان احداث 24 ماهه، زمینه اشتغال زایی برای 70 نفر را فراهم می سازد.
یارالله نصیری اظهار کرد: سرمایه گذاری ارزی صورت گرفته در این واحد تولیدی 13 میلیون و 660 هزار دلار و سرمایه گذاری ریالی آن 150 میلیارد ریال است که از محل منابع صندوق توسعه ملی تامین می شود.
وی با اعلام اینکه آجر نسوز تولیدی در این واحد صنعتی به شکل مکانیزه تولید شده و در منطقه غرب کشور کم نظیر است، هدف از احداث این کارخانه را ورود به بازار صادرات کشور عراق ذکر کرد که می تواند سالانه 7.5 میلیون دلار برای کشور ارز آوری بدنبال داشته باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار