احمد اسماعیلی در گفت و گو با تابناک ؛
تابناک: احمد اسماعیلی مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان طی مصاحبه ایی با تابناک ضمن تبریک آغاز ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به همه مردم ولایت مدار گیلان خصوصا شهرستان لنگرود، استان گیلان را دارای سابقه درخشان در تاریخ نظام و انقلاب اسلامی دانست.
کد خبر: ۱۷۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 03 February 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک: احمد اسماعیلی مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان طی مصاحبه ای با تابناک ضمن تبریک آغاز ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به همه مردم ولایت مدار گیلان خصوصا شهرستان لنگرود، استان گیلان را دارای سابقه درخشان در تاریخ نظام و انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش تابناک گیلان، وی به 8 هزار شهید و 22 هزار جانباز از ابتدای انقلاب اسلامی و سپس جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: همه این ها نشان دهنده این است که مردمان غیور این دیار همیشه حافظ و پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی خود هستند.

اسماعیلی سپس به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در آن دوران علاوه بر خفقان و ظلم وستم های رژیم شاهنشاهی به عموم مردم ایران، استکبار جهانی و در راس آن آمریکا هر نوع بهره برداری و سو استفاده ایی از حقوق مردم ایران انجام می‌دادند که یک نمونه آن را میتوان کاپیتولاسیون نام برد که ظالمانه ترین حرکت یک دولت خارجی علیه مردم یک کشور است و در مقابل همه این ستم ها رژیم پهلوی، هم صدا با غرب سخت ترین فشارها را برای تامین منافع این کشورها به مردم خود روا می داشت.

همه اینها و بسیاری از اتفاقات تلخ دیگر دست به دست هم داد تا زمینه ساز یک انقلاب جهانی شود که امروزه اثر آن را در کشورهای دیگر نیز مشاهده میکنیم.

وی رهبری حضرت امام خمینی (ره) در به ثمر نشستن این حرکت مردمی را نقطه برجسته این انقلاب دانست و گفت: ابهت و نترسیدن حضرت امام (ره) از فشارها، شکنجه ها و تبعید های رژیم پهلوی این روحیه را به مردم داد که استقامت و مقاومت در مقابل ظلم و ستم قطعا منجر به پیروزی خواهد شد و به علاوه اینکه آشنا سازی مردم به حقوق از دست رفته خود و همچنین روی کار آوردن حکومتی اسلامی برمبنای اسلام ناب محمدی ثمره دیگر این انقلاب بود که حضرت امام از ابتدای قیام مردم همیشه بر آن تاکید داشت.






اسماعیلی اولین حرکت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را برگزاری رفراندومی آزاد در 12 فروردین 58 برای تعیین سرنوشت کشور و انقلاب نام برد و افزود: مردم سالاری بودن این انقلاب نشان دهنده حضور اراده و اختیار ملت است که بدون هیچ گونه فشاری همگان حق تعیین سرنوشت کشور خود را دارند و وجود هرگونه عقیده و نظر در این نظام بر اساس رای مردم باید وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم حفظ و نگهداری این انقلاب اشاره کرد و ادامه داد:حرف و صحبت اصلی امام (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همین بود که همگان مواظب باشند تا این انقلاب به دست نااهلان و دشمنان نیافتد و در این راه پایبندی به ولایت فقیه که هم اکنون پرچم داری آن به دست مقام معظم رهبری است مهمترین حرکت است، چرا که در این راه شهدای عزیز و بزرگی را تقدیم این انقلاب کردیم پس باید حافظ خون این شهیدان نیز باشیم.

 اسماعیلی در پایان موفقیت و سربلندی روز افزون ملت ولایت مدار و قهرمان ایران را از خدای بزرگ خواستار شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار