کد خبر: ۱۷۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 07 February 2016
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه افزایش جمعیت موجب افزایش میانگین مصرف آب در استان شده، گفت: از سوی دیگر با توجه به افت بارش، این استان در سال‌های آینده با مشکل کم آبی روبرو خواهد بود واین خود نوعی تهدید است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازیاسوج به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد، یازدهمین نشست شورای پدافند غیرعامل استان با حضور رئیس گروه پدافند غیرعامل صنعت آب کشور و مدیر بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد.

محمود مؤمن نسب در این نشست با اشاره به روند رو به رشد شرکت آب‌ منطقه‌ای این استان در اجرای پدافند غیرعامل، اظهار داشت: این شرکت از دستگاه‌های پویا و فعال در حوزه پدافند غیرعامل بوده و تاکنون اقدامات سازنده‌ای در این خصوص انجام داده‌است.

وی رسالت مجموعه وزارت نیرو را تأمین خدمات پایدار دانست و افزود: لزوم ارائه این خدمات در شرایط تهدید و بحران، نیازمند پیگیری جدی‌تر وگسترده‌تر موضوع پدافند غیرعامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه‌وبویراحمدبا تأکید بر ضرورت توجه به پدافند غیرعامل با توجه به جایگاه مهم آن در جامعه، تصریح کرد: پدافند غیرعامل اهمیت حیاتی داشته و همه بخش‌های مختلف جامعه از این موضوع تأثیرپذیر هستند.

مومن‌نسب بیان کرد: اگر تهدیدی در یکی از بخش‌های جامعه بوجود آمده و ناامنی ایجاد کند، به طور قطع به دیگر بخش‌ها نیز آسیب وارد می‌سازد و این یعنی نشان‌دهنده حساسیت بحث پدافند غیرعامل است که باید به طور ویژه در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: افزایش جمعیت موجب افزایش میانگین مصرف آب در استان شده و از سوی دیگر با توجه به افت بارش، در سال‌های آینده با مشکل کم آبی روبرو خواهیم شد واین خود نوعی تهدید است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان رسالت و ماموریت مجموعه مدیریت منابع آب استان در خصوص مدیریت این تهدید را مهم عنوان کرد و گفت: مسئولان آب منطقه‌ای استان باید با حساسیت خاص این موضوع را مدیریت کنند.

مؤمن‌نسب خواستار برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های آموزشی تخصصی در بخش‌های مختلف به منظور افزایش انسجام بین مدیران پدافند غیرعامل و مدیران شرکت آب منطقه‌ای، تقویت و ارتقاء ساختار پدافند غیرعامل در شرکت آب منطقه‌ای و پیگیری و تامین اعتبارا ت بویژه اعتبارات بند ع ماده 3 قانون بودجه شد.

رئیس گروه پدافند غیرعامل صنعت آب کشور نیز در این نشست با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر موضوع پدافند غیرعامل، گفت: این موضوع وظیفه ما را در اجرای همه‌جانبه و اهمیت به بحث پدافند غیرعامل افزایش می‌دهد.

اسماعیل کاشی افزود: امیدواریم همچنان که هماهنگی لازم میان مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه‌وبویراحمد در رابطه با بحث پدافند غیرعامل وجود دارد، اقدامات و پیگیری‌های لازم را نیز مد نظر قرار دهند.

وی اظهار امیدواری کرد: همچنان شاهد اعمال مدیریت فرابخشی در بحث پدافند غیرعامل در حوزه آب در سطح استان کهگیلویه‌وبویراحمد باشیم.

وجود یک‌هزار طرح پدافندی در حوزه آب کشور

کاشی با اشاره به اینکه بحث سطح‌بندی طرح‌ها اولین بار در شرکت مدیریت منابع آب ایران انجام گرفت، تصریح کرد: این سطح‌بندی تاکنون حدود یک هزار طرح را شامل شده‌است که از این تعداد حدود 40 طرح، حساس تشخیص داده شده، که سد کوثر نیز یکی از این طرح ها است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد هم در این نشست، بر اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: به علت شرایط اقلیمی خاص اسن استان به‌ویژه در بخش آب، اجرای موضوع پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف ضروری است.

علی داودی‌مهر افزود: سد کوثر در کهگیلویه‌وبویراحمد یکی از مهم‌ترین سدهای کشور است که آب شرب بیش از دو و نیم میلیون نفر را تأمین می‌کند.

وی اظهار داشت: علاوه بر سد کوثر، طرح‌ها و پروژه‌های مهم دیگری نیز در سطح این استان در حال بهره‌برداری، اجرا یا مطالعه هستند که اجرای موثر و گسترده پدافند غیرعامل در این طرح‌ها نیازمند اعتبار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار