استاندار کردستان:
استاندار کردستان با اشاره به اینکه عاشورا مهمترین تأثیر را بر شعر آئینی شیعه و سنی داشته گفت: شعر در انتقال مفاهیم تاریخی نقشی عمده داشته و بیان تاریخ با شعر هم اثرگذاری بالایی داشته است؛عاشورا مهم‌ترین واقعه اثرگذار بر شعر آئینی بوده و شعر به انتقال مفاهیم این واقعه عظیم کمک کرده است.
کد خبر: ۱۷۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 09 February 2016

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر آئینی با تبریک دهه مبارک فجر مهمترین وسیله ارتباطی بشر را زبان عنوان و اظهار کرد: انسان از زمانی که پا به عرصه وجود گذاشت برای انتقال نیازهای خود به هم‌نوعانش دست به اختراع زبان زد و زبان‌های مختلفی در دنیا شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه بشر تنها در خواسته‌های دنیایی خلاصه نمی‌شود گفت: انسان با مرور زمان دریافت که برای انتقال نیازهای روحی و والای خود نمی‌تواند با زبان عادی به مطلوب برسد و بر پایه همین نیاز بود که به هنر و بویژه شعر روی آورد.

استاندار کردستان شعر را نوعی از سخن گفتن که با لطافت همراه است توصیف و تصریح کرد: این نوع خاص از سخن گفتن دارای ساختاری والاتر از سخن گفتن عادی است.

وی به خداجو و دین‌دار بودن فطری انسان اشاره کرد و گفت: حتی در وجود کسانی که از یکتاپرستی منحرف شده‌اند هم حس خداجویی وجود دارد و اکثریت مردم جهان را خداپرست می‌دانیم زیرا آنها در وجود خود برای پرستش ضرورت قائل هستند.

زاهدی افزود: وقتی مهم‌ترین خصلت بشر خداجویی است به طور طبیعی این خصلت بر گفتار و رفتار نوع بشر اثر گذاشته و وقتی از شعر آئینی سخن می‌گوییم تأثیر دین و حوادث تاریخی بر شاعران این حوزه مشهود است و اشعار آئینی به اشعاری گفته می‌شود که به صورت اختصاصی به حوزه دین مربوط باشد.

وی با اشاره به اینکه عاشورا مهمترین تأثیر را بر شعر آئینی شیعه و سنی داشته است خاطر نشان کرد: شعر در انتقال مفاهیم تاریخی نقشی عمده داشته و بیان تاریخ با هنر و بویژه شعر هم اثرگذاری به مراتب بالاتری داشته است، از سویی عاشورا مهم‌ترین واقعه اثرگذار بر شعر آئینی بوده و از سوی دیگر شعر به انتقا مفاهیم این واقعه عظیم کمک شایانی ارائه کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار