فرماندار ساری
فرماندار شهرستان ساری خواستار ارایه طرح و برنامه مدون و راهبردی در حوزه توسعه ورزش بانوان انجام شود .
کد خبر: ۱۷۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 10 February 2016

به گزارش تابناک مازندران،احمد حسین زادگان ورزش بانوان را یک شاخصه مهم در راستای دستیابی جامعه بانشاط اعلام کرد و گفت : با توجه به نام آوری و مدال آوری بانوان شهرستان در ورزش قهرمانی ، اقدامات مهم در راستای ارتقا و توسعه آن ،متاسفانه صورت نگرفته است.


وی به ورزش روستایی با توجه به تنوع، گستردگی و پوشش جمعیتی زیاد اشاره و گفت : روستا و روستاییان پایه و ستون ورزش قهرمانی محسوب می شوند وضروری است که مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد .


حسین زادگان در راستای ترویج ورزش به ویژه ورزش های همگانی گفت: این پدیده اجتماعی برای حفظ سلامت و نشاط آحاد جامعه ضروری است و زمینه های لازم برای همگانی کردن ورزش در کشور فراهم آید.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری ساری،
 در آستانه سی و هفتمین سالگرد انقلاب و دستاوردهای فرهنگی ،اجتماعی گفت : در طی سال گذشته ورزشکاران و جوانان قدرتمند ساروی 45 نشان آسیایی ، جهانی و را کسب نمودند .


وی در ادامه افزود : میزان کسب نشان جهانی با 24 مدال 84 درصد ، آسیایی با کسب 11 مدال با افزایش ده درصدی و میزان رشد مدال های بانوان با کسب 9 مدال صد درصد افزایش داشته است .


به گفته وی ورزشکاران ساروی همچنین 157 مدال کشوری در مسابقات رشته های مختلف کسب کردند.


حسین زادگان به رشد 39 درصدی اعزام و میزبانی لیگ کشوری اشاره داشت و گفت : نزدیک به 17 هزار ورزشکار در 265 باشگاه ها و ورزشگاه های خصوصی و بیش از 40 باشگاه دولتی فعالیت دارند .


فرماندار مرکز استان مازندران با اعلام رشد هفت دهم درصدی سرانه ورزشی گفت : سرانه ورزشی خصوصی هشت دهم درصد و سرانه کل ورزش با افزایش شش دهم درصد روبرو بوده است .


سرانه ورزشی شهرستان درحاضر نزدیک به 514 مترمربع می باشد .


هم اکنون 104 تیم مختلف شهرستان ساری در لیگ برتر و لیگ یک کشور و لیگ استان مازندرات حضور دارند .


وی در ادامه ورزش را نماد قدرت، صلابت، ایستادگی و ارزش های والای انسانی است وباید شرایطی فراهم شود تا با نهادینه شدن فرهنگ ورزش، این مهم به عنوان یک اصل و نیاز اساسی، مورد اهتمام همه خانواده ها و تک تک اقشار جامعه، قرار گیرد.


فرماندار مرکز استان مازندران با اشاره به اینکه انتقال این فرهنگ ها از یک نسل به نسل دیگر با مسئولان دلسوز ، آگاه و متعهد به ارزشهای انسانی و اسلامی امکان پذیر است،افزود : ورزش با کارکردهای های مختلف خود بر اساس ارزش های حاکم بر جامعه درافراد جامعه می تواند تاثیر گذار باشد .


وی با بیان این مطلب که کشوری که در زمینه هسته ای، بیوتکنولوژی و سیاسی جایگاه ویژه ای در دنیا دارد در ورزش نیز باید در عرصه های جهانی نمادی از برتری ایران اسلامی باشد،تصریح نمود :ورزش ایران بخصوص ورزش مازندران با توجه به سرمایه انسانی جوان، مستعد و بالنده ،زمینه های زیادی را برای رشد و تعالی بیشتر داراست.


حسین زادگان در راستای اقتصاد ورزشی با توجه به شرایط ،پتانسیل و ظرفیت های ورزشی شهرستان توضیح داد : اقتصاد ورزش در کنار سایر رشته های کابردی اقتصاد، سال هاست که مورد توجه واقع شده و باشگاه های ورزشی نمونه بارز آن می باشد و در واقع، باشگاه های ورزشی مانند بنگاه های اقتصادی عمل کرده و بسیاری از آنها با اهداف اقتصادی معینی ساخته شده اند .


وی افزود: بر اساس رویکرداقتصاد ورزشی، می توان محصولات ورزشی را به خدمات حرفه ای مربیان، ورزشکاران، پزشکان ورزشی و مراکز آمادگی و کالاها و خدمات پوشاک، تجهیزات و رویدادها و محصولات رسانه ای ورزشی تقسیم کرد و بازار هر یک از این عرصه ها و محصولات را اقتصاد ورزشی تعریف نمود .


وی بیان داشت : به طور مشخص، بازار کالاهای ورزشی بازار نمایش رویدادهای ورزشی، بازار انتشارات ورزشی و بازار نیروی کار، اعم از بازیکنان و دست اندرکاران و سایر بازارها، از جمله موارد مهمی هستند که در اقتصاد ورزش مطرح می شوند.


فرماندار ساری تاکید کرد : تمام بازار ورزشی رامی توان در استان فراهم نمود فقط همت و برنامه ریزی صحیح و حضور سرمایه گذاران را می طلبد .


وی به موضوع توریست ورزشی و گردشگری ورزشی پرداخت و گفت : باتوجه به داشته های ورزشی وموقعیت جغرافیایی و طبیعی ،زمینه گردشگری ورزشی را مهیا و توریسم ورزشی را در شهرستان رونق دهیم .


حسین زادگان تاکید کرد : هر چند برگزاری و آماده سازی اینگونه مسابقات برای آنها هزینه های زیادی را در بر داشته باشد اما برگشت درآمدی آن نیز قابل توجه خواهد بود.


این مسئول فراهم بودن جاذبه های طبیعی خدادادی در یک منطقه می تواند در جذب توریسم ورزشی موثر اعلام کرد و گفت : داشتن کوههای مرتفع ، دریای بیکران ، مرزهای فراوان آبی، مناطق برفگیر، رودخانه های خروشان و سایر عوامل دیگر در جذب توریسم ورزشی غیر قابل انکار هستند و این امر می تواند در شهرستان ساری اتفاق بیفتد .


نماینده عالی دولت در شهرستان در راستای پرورش قهرمان و پهلوان و رسیدن به یک اقتصاد ورزشی ، از تمامی ورزشکاران و پیشکسوتان ،خیرین و سرمایه گذاران این شهرستان خواستار اتحاد و همدلی در جهت توسعه ورزش منطقه شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار