زیبایی و آراستگی، یکی از ویژگی های یک شهر خوب است. اما هنگامی که صحبت از سیمای مرکز شهر همدان به میان می آید، نازیبایی های این مرکز بیش از هر موضوع دیگری خود نمایی می کند؛ خودروهای نامناسب و فرسوده ، تخلفات رانندگان، دست فروش ها، بانک ‌ها و تاکسی ها ی حاضر هر کدام به هر شکلی که خواسته‌ اند سیمای میدان امام را مخدوش کرده‌ اند.
کد خبر: ۱۷۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷ 10 February 2016

حال و هوای میدان اصلی شهر همدان این روزها خوش نیست، همه نشانه‌هایی که هویت این شهر بودند و هستند یا از بین رفته یا در شرف از بین رفتن هستند.

به گزارش تابناک همدان؛ این روزها که قدم به قلب پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین می گذاریم از فاصله بسیار دور بی نظمی شهر را می بنیم و هرچه به میدان اصلی شهر نزدیک تر می شویم این آشفتگی و شلوغی بیشتر نمود پیدا می کند. گویا سیستم مدیریتی در این قسمت از مرکز شهر وجود ندارد.

کافیست یکبارسری به میدان اصلی شهربزنید، هجوم تاکسی های زرد و پارک نامناسب آنها موجب بروز مشکلات زیادی برای رفت و آمد شده است حتی در ابتدای ورودی خیابان هایی مثل شهدا و باباطاهر این معضل دو چندان است.

علاوه بر این موضوع، آلودگی صوتی ایجاد شده توسط دست فروشان اطراف میدان، از دیگر مشکلاتی است که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند.

زباله ها و بازمانده های دست فروشان نیز به شدت در این منطقه خودنمایی می کند. اما چیزی که در این میان بیش از همه سوال برانگیز است این است که در چندین سال اخیر، هیچ نهاد یا ارگانی سعی در ایجاد سیستم مدیریتی مناسب برای این قسمت از شهر نکرده است؟!

یکی از معضلات شهری که در همدان وجود دارد و موجب بوجود آمدن مشکلات متعددی از قبیل بی نظمی در شهر همدان شده است ، نبود یک بازار متمرکز و مکان مشخص به نام محل استقرار میوه فروشان است. یکی از مایحتاج روزانه مردم خرید میوه و تره بار است که در سبد کالای هر خانوار از آن استفاده می شود.

معضلی که عینا قابل مشاهده است، پراکنده شدن وانت بارها ودست فروشان میوه فروش با پلاک شهرهای اطراف در داخل خیابان ها است. تجمع بیش از اندازه و تنگا تنگ آنها در یک نقطه از شهر، زیبایی شهر را تعدیل کرده و جلوه شهر را بسیار آشفته نشان می دهد.

حتی برخی از مغازه داران هم، به فضای داخل مغازه خود اکتفا نکرده و چندین متر جلو و اطراف مغازه خود را با چیدن جعبه های میوه اشغال کرده اند به نحویکه رفت و آمد شهروندان را با مشکل مواجه کرده است. جدای از میوه فروشان، اخیراً بعضی از دست فروش ها، فروش مرغ وجوجه محلی و داروهای محلی را هم به کسب وکار خویش اضافه کرده اند.

تمام شش خیابان همدان دارای بافت فرسوده و نامنظمی هستند که باید اقدامات مطلوبی جهت رفع آن از سوی مدیریت شهری انجام شود زیرا توسعه شهر همدان در گرو چهره زیبای آن رقم می خورد. باید بیش از پیش به معابر و اماکن عمومی شهر همدان به ویژه میدان امام خمینی (ره ) و خیابان های منشعب از آن توجه کرد.

امید است صدای هزاران افرادی که در زمان عبور و مرور از این خیابان با مشکلات زیادی در رفت و آمدشان مواجه می شوند، به گوش ارگان های مسئول برسد تا هرچه زودتر برای آراستگی این نقطه از شهر، که یکی از اصلی ترین نقاط اقتصادی و فرهنگی است و زیبایی و آراستگی آن در وهله اول قرار دارد، چاره ای بیندیشند.

شهری که با عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین شناخته شده است و قدمت چند هزار ساله دارد، نباید از سیستم مدیریتی ضعیف رنج ببرد. و هرروز شاهد این آشفتگی ها باشد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
هیسس سرو صدا نکنید مدیران شهرمون خوابن حالا حالا ها هم بیدار نمیشن
صبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
معلوم نیست مسئولان شهری برای چه کاری مسئول شده اند
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
بالاخره باید یک نفر بودجه این کشور رو به هدر بده چه کسانی بهتر از مسئولان!!!!
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
همدان سیستم مدیریتی ضعیفی داره
با این سیستم وضع تا چند سال همینه،نظارتی هم در خصوص بدوجه ها نیست که چطور داره هزینه میشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار