رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل هفتمین استان در تولید گوشت قرمز است که از ظرفیت بی‌نظیر در این حوزه برخوردار است.
کد خبر: ۱۷۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ 11 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، عدیل سروی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی در بخش دام و طیور در کارخانه آرتاجوجه اردبیل اظهار کرد: در بخش دام و طیور به صورت جدی مسئله اصلاح نژاد دام سبک و سنگین و تلقیح مصنوعی را مورد توجه قرار دادیم تا از بهترین نژادها برای امر توسعه دامپروری بهره گرفته و استفاده کنیم.

وی گفت: مرکز پرورش قوچ مغان با نژاد اصیل در شمال استان راه‌اندازی شده که این امر به افزایش تولیدات و ارتقای توانمندی‌های بیشتر کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه با همکاری فائو و پیگیری مسئولان روابط بین‌المللی سازمان جهاد کشاورزی با هدف حفظ نژاد شتر دوکوهانه اردبیل مرکز این امر قرار گرفته است، یادآور شد: امیدواریم این استان به قطب حفظ و توسعه نژاد شتر دوکوهانه تبدیل شود.

سروی با اشاره به جایگاه استان اردبیل در بخش تولید عسل تصریح کرد: این استان در تولید عسل معروف سبلان به عنوان سومین تولیدکننده کشور شهرت عام و خاص دارد.

این مسئول راه‌اندازی ایستگاه تکثیر ملکه زنبور‌عسل و استفاده از ابزار و امکانات جدید را در پرورش زنبورعسل یادآور شد و ادامه داد: هدف اصلی در این زمینه رونق دادن به افزایش درآمد فعالان تولید زنبور‌عسل و صنعت فراگیر در این حوزه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به تقویت و توسعه صنعت مرغداری در استان اشاره کرد و افزود: امروز هم‌زمان با ایام‌الله دهه‌فجر در بخش دام و دامپروری 11 پروژه با صرف اعتبار 28 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

سروی عنوان کرد: در بخش پرورش ماهی هفت طرح، صنایع تبدیلی و تکمیلی سه طرح و منابع طبیعی سه طرح به همراه یک طرح جامعه عشایری در ایام‌الله دهه‌فجر به بهره‌برداری رسید تا بهره‌برداران از این طرح‌ها بتوانند استفاده کنند.

وی با یادآوری اینکه فارم پنج آرتاجوجه به عنوان یک مجموعه گسترده با ظرفیت یک میلیون و 740 هزار قطعه به بهره‌برداری رسید، یادآور شد: این مجموعه در تولید تخم‌مرغ نطفه‌دار و صادرات محصولات به شش کشور همسایه موفق عمل کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل توفیقات استان را در بخش دام و طیور و فعالیت‌های جامعه عشایری یادآور شد و گفت: سومین جمعیت عشایری کشور در استان اردبیل است که بیش از 1.5 میلیون واحد دامی سبک دارد.

سروی تصریح کرد: استان اردبیل هفتمین استان در تولید گوشت قرمز است که از ظرفیت بی‌نظیر در این حوزه برخوردار است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار