هفدهمین همایش کتاب سال حوزه با حضور آیت‌الله سبحانی و شخصیت‌های حوزوی به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۸۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 18 February 2016
به گزارش تابناک قم، در ابتدای این همایش که روز پنجشنبه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، حجت‌الاسلام مهدی حقی دبیر هفدهمین همایش کتاب سال حوزه در سخنانی اظهار داشت: ۸۸۵ اثر در قالب ۷۸۰ عنوان کتاب و ۷۵ پایان نامه به این دوره از همایش ارسال شد که توسط ۳۳۰ داور ارزیابی و بررسی شدند.

وی ادامه داد: ۳۹ اثر توسط این داوران به مرحله تجلیل رسید که بیشترین آثار در زمینه تفسیر و علوم قرآنی است.

حجت‌الاسلام حقی با بیان اینکه فقدان نگاه راهبردی و کلان در آثار مکتوب پژوهشی و ترویجی حوزه به شکل آزاردهنده ای خودنمایی می‌کند، اضافه کرد: عملکردهای جزیره‌ای و سلیقه‌ای نویسندگان و ناشران از جمله تهدیدات حوزه پژوهش است.  

حقی اضافه کرد: اهتمام به مقوله تولیدعلم و مدیریت، تلاش برای هم افزایی میان مراکز و محققان، اهتمام به مراودات و داد و ستد علمی با دیگر مراکز در جهان اسلام، پرهیز از تلاش‌های علمی جزیره‌ای، سلیقه‌ای و تکراری و فاقد اولویت از راه‌هایی است که می‌تواند مشکلات ما در زمینه پژوهش و کتاب سال را برطرف کند.

وی ادامه داد: آثار همایش در ۱۶ گروه علمی دسته بندی و ارزیابی شدند و ۱۳ اثر برگزیده و ۱۸ اثر مورد تحسین و ۸ اثر شایسته تقدیر قرار گرفتند و یک ناشر برگزیده و ۴ ناشر شایسته تقدیر داشتیم.

آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی و آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور از دیگر سخنرانان این همایش بودند.

در بخش  دیگری از این همایش از شخصیت آیت‌الله آصفی به پاس ۶۰ سال تلاش علمی و نگارش ۲۰۰ اثر علمی تجلیل شد. در پایان نیز از برگزیدگان این همایش با اهدای لوح و جایزه قدردانی شد.  
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار