استاندار کرمانشاه گفت: با اقدامات بسیار مطلوبی که در قصرشیرین صورت گرفته است آینده بسیار روشنی را برای این شهرستان مرزی متصور هستم.
کد خبر: ۱۸۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 21 February 2016
استاندار کرمانشاه گفت: با اقدامات بسیار مطلوبی که در قصرشیرین صورت گرفته است آینده بسیار روشنی را برای این شهرستان مرزی متصور هستم.

اسدالله رازانی شنبه شب در حاشیه جلسه ستاد توسعه قصرشیرین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با بازدیدی که امروز از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین صورت گرفت آشفتگی که در گذشته در این معبر رسمی وجود داشت و تعیین تکلیف مرز نیز در حالت ابهام بود با اقدامات صورت اکنون این مشکلات رفع شده است.

وی اظهار داشت: در گذشته گمرک و کارکرد آن نقطه مرز رسمی و بازارچه بود که این عملکرد دوگانه باعث بی نظمی شده بود که با اقدامات صورت گرفته این مشکل اکنون رفع شده است.

وی با بیان اینکه نسبت به استقرار گمرک در مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین تعیین تکلیف شده است بیان کرد: اکنون شاهد استقرار کامل گمرک هستیم و اقدامات لازم در زمینه شفاف سازی وضعیت و عملکرد گمرک در این معبر رسمی صورت گرفته است.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه اضافه کرد: با تلاش های صورت گرفته نسبت به خرید و استقرار دستگاه ایکس ری کامیونی در مرز رسمی پرویزخان اقدام شد.

رازانی ادامه داد: آنچه که هدف سفر قبلی بود اکنون به سمت آن مسیر پیش رفته ایم و مشکلات صادرات کالا در مرز پرویزخان قصرشیرین و شفاف سازی در این بخش انجام شده است.

وی گفت: طبق وعده 45 روزه ای که به مردم ، تجار و مسئولان قصرشیرین داده بودیم امروز شاهد مدیریت گمرک در بازارچه پرویزخان هستیم.

وی افزود: با طرح های در دست اجرا آینده و افق اقتصادی خوبی را در شهرستان مرزی قصرشیرین پیش بینی می کنم.

وی عملکرد و اقدامات صورت گرفته را از سفر قبلی تا امروز در مرز رسمی پرویز خان مطلوب ارزیابی کرد.

هم اکنون 54 درصد صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی و بین المللی پرویزخان قصرشیرین انجام می شود.

مرز رسمی پرویزخان روزانه شاهد حجم بالایی از تزانزیت کالاهای صادراتی و تانکرهای سوختی و تردد مسافران و گردشگران به اقلیم کردستان عراق است.

روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون از مرز بین المللی پرویزخان و 500 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی کالاهای صادراتی به عراق را حمل می کنند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 27 هزار نفر جمعیت بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی، دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق و بخش عربی هم مرز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار