کد خبر: ۱۸۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ 21 February 2016
تفریغ بودجه سال 93 به تصویب اعضای شورای شهر رسید و برای تائید نهایی به فرمانداری ارسال گردید.

به گزارش تابناک تبریز از شورای شهر تبریز، دکتر حبیب شیری آذر در پایان جلسه امروز شورای شهر در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تفریغ بودجه سال 93 به تصویب اعضای شورای شهر رسید گفت: برای بررسی میزان انحراف از بودجه از طرف شورا حسابرس تعیین خواهد شد که پس از بررسی آنها میزان انحراف از بودجه احتمالی مشخص خواهد شد.
وی ادامه داد: در جلسه امروز شورای شهر لایحه دوفوریتی در خصوص عقد قرارداد تنظیف با شرکت همشهری به مدت سه ماه مطرح و پس از بررسی های لازم تصویب شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با بیان اینکه نامه فرمانداری در خصوص تعرفه عوارض محلی نیز در این جلسه مطرح شد گفت: در این جلسه مواردی که فرمانداردی در خصوص لایحه تعرفه عوارض محلی ایراد گرفته بود بررسی شد و در برخی موارد تعرفه اصلاح گردید و برای اظهار نظر مجدد به فرمانداری ارسال گردید.


احیای میدان تاریخی صاحب‌الامر، نیازمند تامین منابع ملی است

 دکتر رسول درسخوان در نطق پیش از دستور جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: آرزو میکنم حضور مردم در انتخابات باشکوه باشد و به تمام منتخبین پیشاپیش تبریک می گوییم.
دکتر درسخوان با بیان اینکه همه از جهت گیری ها برای سال 2018 سخن میگویند اظهار داشت: تجربه‌های بازسازی بافت‌های تاریخی، باید در تبریز نیز تکرار شود.
او دلیل استقبال از بخش گردشگری را در سه حوزه عناصر اصلی، عناصر ثانویه و عناصر جانبی تقسیم بندی کرد و ابراز داشت: عناصر اصلی در واقع بافت شهری است و اینکه مثلا یک بنای خاص بازسازیمی شود به عنوان تک بنا دارای ارزش است اما بافت شهری بسیار مهم تر از آن است.
عضو هیئت رییسه شورای شهر تبریز ادامه داد: توجه به بافت شهری، به خصوص در بافت تاریخی میدان صاحب‌الامر به عنوان یکی از نخستین و مهم‌ترین میادین تمدنی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.
دکتر درسخوان با پخش تصاویری از گذشته و حال میدان امام اصفهان گفت: احیای میدان صاحب‌الامر و مجموعه حسن‌پادشاه، نیازمند تامین منابع ملی و کمک‌های دولتی است، متاسفانه تاکنون دولت در این خصوص هزینه ای نکرده است.
عضو شورای شهر تبریز وظیفه بازسازی و احیای آثار فرهنگی را وظیفه دولت و حاکمیت دانست و تاکید کرد: من این وظیفه را متعلق به شهرداری نمی انم ولی با کمک شهرداری به این مجموعه ها موافقم ولی این کمک نباید باعث فراموشی مسئولین دولتی شود.
وی  همچنین بر لزوم تسریع در سامان‌دهی و تقویت بافت میارمیار تاکید کرد و افزود: درگذشته بیشتر روی بافت فرهنگی تاریخی این پروژه تاکید شده بود و منابع مالی این پروژه ظاهراً در دوره‌های گذشته مدیریت استان و شهر، پیش‌بینی شده اما در آن دوره‌ها توجهی به این ضرورت مهم عمرانی نشده است.
درسخوان با اشاره به اینکه سه عنصر شهری غازانیه یا شنب غازان، مسجد حسن پادشاه و مسجد جامع از مهمترین عناصری هستند که باید پیوسته احیا شوند تصریح کرد: اگر این احیا به صورت پیوسته انجام نشود خدمت خاصی به احیای بافت تاریخی صورت نگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: بازآفرینی فضاهای شهری نیازمند نگرش تاریخی و فرهنگی است و مجموعه‌های صرفاً عمرانی نمی‌توانند در این خصوص موثر واقع شوند.
عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز متذکر شد: در کنار اولویت‌های اول گردشگری، باید اولویت‌های بعدی از قبیل زیرساخت‌های گردشگری، توسعه پارکینگ‌ها، ایجاد مراکز اقامتی و خدماتی، تقویت شود.
درسخوان با بیان این‌که زحمات عزیزان شهرداری قابل چشم‌پوشی نیست، خاطرنشان کرد: آن‌چه مورد تاکید است ضرورت نقش‌آفرینی بخش‌های دولتی و ردیف‌های ملی در احیای فرصت‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی است.


احداث کارخانه فولکس واگن آلمان‌ در تبریز


 شهرام دبیری در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز با اعلام اینکه مردم با حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان افراد اصلح را انتخاب کنند، گفت: با شور و نشاطی که در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در جامعه وجود دارد امیدواریم این انتخابات هم همانند انتخابات گذشته به صورت پرشکوه و با حضور اکثریت مردم برگزار شود.
 دکتر شهرام دبیری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های شهر تبریز و استان در آلمان با ارائه گزارشی در خصوص سفر و حضور در این نمایشگاه گفت: برگزاری این نمایشگاه در آلمان در راستای شناسایی توانمندی های تبریز و استان با توجه به استقبال گسترده ای که از این نمایشگاه شد مفید بوده و گامی مثبت در خصوص شناسایی و مطرح کردن توانمندی ها و پتانسیل های مختلف تبریز و استان است.
دبیری با اعلام اینکه نظام مهندسی میزبانی سفر وی و شهردار تبریز و حضور در این نمایشگاه را بر عهده داشت و هزینه های آن از سوی شهرداری تامین نشده بود، گفت: در طی این سفر به همراه شهردار تبریز با مسئولان و مقامات شهری شهرهای هامبورگ و برلین آلمان دیدارهای کاری مفیدی صورت گرفت.
 رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه در آلمان شهرداری ها بالاترین مقام حاکمیتی و اجرایی در شهر هستند گفت: مدیریت یکپارچه و متمرکز شهر در برلین در اختیار شهرداری هاست.
دبیری همچنین با اشاره به دیدار با سفیر کشورمان درآلمان و همچنین دیدار بادکتر رحمانزاده پزشک ایرانی ساکن برلین گفت: این پزشک ایرانی در از اعلام آمادگی و تمایل خود برای احداث بیمارستان در تبریز خبر داد که در این راستا از وی جهت حضور در تبریزی دعوت به عمل آمد.
وی با اشاره به دیدار با شهردار هامبورگ اظهار داشت: در دیدار با شهردار هامبورگ که همزمان نخست وزیر این ایالت نیز بود موضوع خواهرخواندگی تبریز و هامبورگ مطرح و مقرر شد زمینه های این امر مورد بررسی قرار گیرد.
وی دیدار با مدیران اتاق بازرگانی هامبورگ و همچنین عضو ایرانی الاصل پارلمان هامبورگ را از دیگر برنامه های حضور رئیس شورا و شهردار تبریز در هامبورگ عنوان کرد.
رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه نمایشگاه توانمندی های فرهنگی و اقتصادی شهر تبریز که به مدت سه روز در محل کنسولگری کشورمان در هامبورگ برگزار شده بود گفت: استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه توانمندی های فرهنگی و اقتصادی تبریز در هامبورگ به عمل آمد.
ایرانیان مقیم هامبورگ و همچنین تجار و بازرگانان استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه داشتند. دبیری همچنین بازدید از کارخانه بازیافت زباله در هامبورگ، دیدار با سرکنسول کشورمان در هامبورگ، بازدید از برخی پروژه های شهری و ملاقات با تورهای گردشگری این شهر، ملاقات با برخی احزاب فعال در هامبورگ را از دیگر برنامه های این سفر کاری برشمرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز همچنین با اشاره به دیدار با مدیران کارخانه فولکس واگن اظهار داشت: در بازدید از این کارخانه و دیدار با مدیران این مجموعه در خصوص ایجاد کارخانه مونتاژ این برند در تبریز صحبت های اولیه صورت گرفت.


حراست از زبان مادری و جلوگیری از نابودی آن ضروری است


 حبیب شیری آذر در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز با دعوت از شهروندان برای حضور پرشور در انتخابات و تبریک دوم اسفند روز زبان مادری بر ضرورت حراست و نگهداری از زبان مادری و جلوگیری از نابودی آن تاکید کرد.
شیری آذر با اشاره به اینکه دوم اسفند فرصتی برای یادآوری اهمیت زبان مادری است گفت: از مسئولان امر می خواهیم همت کنند تا زبان مادری به عنوان سرمایه ای از سرمایه های ملی کشورمان صیانت و حفظ شود.
شیری آذر تاکید کرد: عدم توجه به زبان مادری و عدم اقدام برای تقویت زبانهای مادری ظلمی در حق فرهنگ و داشته های فرهنگی کشور خواهد بود.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه در سرزمین زیبای ایران اسلامی نقاشی و رنگین کمان زیبایی از زبانهای مختلف وجود دارد روز زبان مادری را به تمامی شهروندان تبریک گفت.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار