فرماندار قم با اشاره به برخی از بایدها و نبایدهای تبلیغاتی از استقرار گشت های نیروی انتظامی در مناطق برای رصد تخلفات خبر داد.
کد خبر: ۱۸۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰ 21 February 2016
به گزارش تابناک قم، رضا سیار با اشاره به آغاز تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی گفت: این تبلیغات از روز 5 شنبه 29 بهمن ماه ساعت 8 صبح آغاز شد که تا 5 شنبه 6 اسفند ماه ادامه دارد.

فرماندار قم تصریح کرد: محدودیت هایی را قانون برای تبلیغات در نظر گرفته است که در نشستی با نامزدهای انتخاباتی و حضور استاندار و اعضای شورای تامین این موارد تبیین شده است.

وی در مورد ستادهای انتخاباتی خاطرنشان کرد: تشکیل ستادهای انتخاباتی برای کارهای تبلیغی نامزدها به تعداد مناطق شهرداری در قم انجام می گیرد که نامزدها می توانند در 8 منطقه شهرداری 1 ستاد ویژه خواهران و یک ستاد برای برادران راه اندازی کنند همچنین در مراکز بخش ها نیز امکان راه اندازی یک ستاد ویژه خواهران و یک ستاد برای برادران وجود دارد.

به گفته فرماندارقم؛ شهرداری قم نیز مکان هایی را برای نصب تصاویر در سطح شهر فراهم آورده است.

سیار در مورد تعداد کاندیداهای استان قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تا روز چهارشنبه مورخ 28 بهمن ماه 84 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تائید شده بود که در روز جمعه 4 نفر انصراف دادند و در مجموع 80 نفر باقی ماندند.

وی در مورد بایدها و نبایدهای تبلیغاتی گفت: عناوین مجاز در زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی شامل چاپ تراکت در قطع 15 در 20، چاپ و توزیع جزوه و زندگی نامه ،بروشور و کارت حداکثر در قطع 20 در 15 طبق ماده 57 قانون و ماده واحده قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: استفاده از عکس برای تراکت، جزوه و بروشور در قطع حداکثر 15 در 10 سانتی متر مجاز است و تبلیغ در رزونامه ها و جراید بخش خصوصی با در نظر گرفتن قانون تبلیغات بلامانع است.

سیار در مورد دیگر موارد مجاز در تبلیغات نامزدها گفت: سخنرانی، پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها در محیط های غیر دولتی اعلام نظر شخصیت ها در تائید نامزدها بدون ذکر عنوان و مسئولیت و درج نظر آنها در آثار تبلیغاتی مجاز مشروط به تسلیم قبلی مدارک مستند به امضای ایشان در هیات اجرایی در تبلیغات مجاز است.

فرماندار قم افزود: همچنین درج و انتشار مراتب حمایت مجامع و گروههای هر حوزه انتخابیه در آثار تبلیغاتی مجاز توسط نامزد نمایندگی به شرط وجود مستند مکتوب مجاز است و در صورت درخواست هیات اجرایی، نامزد باید نامه کتبی حمایت مجامع و گروه‌های مورد نظر را ارائه نماید.

سیار در مورد عناوین غیر مجاز در تبلیغات انتخاباتی نیز خاطرنشان کرد: استفاده از هر گونه پلاکادر، پوستر و دیوار نویسی به منظور تبلیغات به نفع یا علیه کاندیدا و راه اندازی کاروان های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی غیر مجاز است.

وی اظهار کرد: نصب و الصاق هر گونه اعلامیه و پوستر و بنر به جز محل ستادهای تبلیغاتی ممنوع است و دایر کردن بیش از یک ستاد تبلیغاتی در مراکز بخش ها و شهرها و شهرستان ها غیر مجاز است.

سیار ادامه داد: همچنین از موارد غیر مجاز شامل درج اعلام حمایت مجامع و گروههای هر حوزه انتخابیه در آثار تبلیغاتی مجاز بدون وجود مستند مکتوب نزد نامزد، است ضمن اینکه انتشار غیر واقعی دال بر انصراف حمایت گروه یا اشخاص از نامزدها معین در مطبوعات و نشریات و تبلیغ علیه داوطلبان غیر مجاز است.

وی در پایان عنوان کرد: طبق قانون، نیروی انتظامی وظیفه رصد تخلفات را دارد و در هر منطقه یک اکیپ گشت نیروی انتظامی مستقر می شود که با رعایت حرمت هر نامزد ابتدا تذکرات لازم را ارائه می کنند و در صورت بی توجهی تصاویر و عکس ها امحاء می شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار