بیش از ۶ میلیون ۲۶۴ هزار نوبت دام برای مقابله بابیماری های قابل‌انتقال بین حیوان و انسان مایه‌کوبی شدند.
کد خبر: ۱۸۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ 24 February 2016
مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ میلیون ۲۶۴ هزار نوبت دام در استان همدان علیه بیماریهای واگیر واکسینه شدند.

به گزارش مهر،محمود رضا رسولی بابیان اینکه هدف دامپزشکی استقرار امنیت غذایی و تأمین سلامت دام، سلامت غذا، سلامت انسان و تأمین استانداردهای بهداشتی تولیدات دامی است، گفت: مایه‌کوبی و پیشگیری از بیماری‌های واگیر دامی و قابل‌انتقال به انسان ازجمله عملکردهای دامپزشکی است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶ میلیون ۲۶۴ هزار نوبت سر دام علیه انواع بیماری‌های واگیر دامی و قابل‌انتقال بین حیوان و انسان در استان همدان مایه‌کوبی شده‌اند، افزود: این بیماری‌ها شامل آبله، شاربن، تب برفکی، آنتروتوکسمی، بروسلوز(تب مالت)، قانقرایا، آگالاکسی، هاری لمپی اسکین و غیره است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰ هزار رأس گاو و گوساله درزمینهٔ تشخیص بیماری‌های سل مورد تست توبرکولین قرارگرفته و درزمینهٔ شناسایی دام‌های آلوده به بیماری‌های بروسلوز نیز ۱۳ هزار و ۱۹۹ راس گاو تست شده است.

رسولی به دیگر اهداف دامپزشکی اشاره داشت و گفت: حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور و حفظ و ارتقاء سطح بهداشت عمومی از وظایف دامپزشکی است.

وی بیان کرد: دامپزشکی در زمینه حفظ و ارتقاء بهداشت عمومی برنامه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای قابل انتقال به انسان و نظارت و بازرسی از مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی را انجام می دهد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار