مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: مصرف مرغ با وزن کمتر از 2 کیلوگرم سالمتر می‌باشد.
کد خبر: ۱۸۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰ 22 February 2016
مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: مصرف مرغ با وزن کمتر از 2 کیلوگرم سالمتر می‌باشد.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان؛ شهرام قنبری با بیان مطلب فوق افزود: هرچه قدر سن كشتار در مرغ گوشتي از ۴۲ روز بيشتر شود كيفيت گوشت لاشه كاهش مي يابد و چربي بين بافتي به خصوص در محوطه بطني افزايش مي يابد و اين ويژگي باعث مي شود كه شهروند به جاي خريد گوشت پول خود را بابت هزینه چربی پرداخت نماید.

وی با بیان اینکه فرهنگ هاي مصرف غذايي نادرست باید اصلاح گردد خاطرنشان کرد: فرهنگ غذایی درست می‌تواند باعث شكوفايي اقتصاد خانوار و صنعت مرغداري استان شود.

قنبری با اشاره به اینکه  تغيير در فرهنگ غذايي باعث  بهره وري و جلوگيري از هدر رفت سرمايه هاي اقتصادي می‌شود یادآور شد: ضروری است  به نكات مهم و كاربردي در خريد و مصرف گوشت مرغ توجه گردد و مرغ با وزن استاندارد خریداری شود.

وی با بیان  اهمیت  وزن مرغ در زمان کشتار تصریح کرد:  هرچه قدر سن و وزن مرغ در زمان كشتار به استاندارد بين المللي نزدیک باشد كه اين استاندارد وزني بين يك كيلوگرم تا يك كيلوو چهار صد گرم می‌باشد باعث کاهش هزينه هاي توليد در مرغداري شده به ويژه هزينه خوراك كه حدود ۷۰ درصد سرمايه ي جاري در مرغداري را به خود اختصاص مي دهد به عبارت ديگر در ضريب تبديل مقدار خوراك به گوشت هر چه قدر سن و وزن كشتار بالا رود مرغدار براي نگهداري و حفظ سلامت گله مجبور مي شود دارو به ويژه آنتي بيوتيك بيشتري مصرف نمايد ودارو در گوشت مرغ ذخيره شده و هنگام مصرف براي شهروندان مقاومت آنتي بيوتيكي پيش مي آورد.

وی گفت: هرچه قدر سن و وزن كشتار در مرغ گوشتي كاهش يابد مرغ كمتر در معرض آلودگي، ميكروب و ويروس قرار مي گيرد پس در نتيجه نياز به مصرف دارو و واكسن براي پيشگيري و درمان كمتر مي شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار