مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک گفت: تعداد پل‌های هوایی سطح شهر شیراز به 90 عدد می‌رسد.
کد خبر: ۱۸۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳ 24 February 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:محمد فرخ‌زاده بعد از ظهر امروز در نشست هماهنگی با یاوران شورای شهر، اظهار داشت: با افزایش پل‌های هوایی مگر در معابر اصلی شهر موافق نیستیم چراکه با افزایش پل‌های هوایی مشکلات و تصادفات کاهش نمی‌یابد بلکه با آموزش و عزم همگانی در کاهش سرعت، عبور از محل‌های ایمن و در نهایت رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، آمار تصادف کاهش‌ یافته و شهر ایمن می‌شود.

وی با اشاره به این‌که آمار پل‌های هوایی نصب‌ شده در شهر شیراز در حال حاضر 86 دستگاه است، افزود: سه دستگاه از پل‌های موجود مجهز به پله‌برقی، سه دستگاه مجهز به آسانسور و مابقی رمپی و پلکانی هستند که با نصب چهار دستگاه دیگر در آینده نزدیک این آمار به 90 دستگاه افزایش می‌یابد.

این مدیر شهری اضافه کرد: تقریباً نیمی از تصادفات منجر به فوت عابران پیاده در غیر از مکان‌های ایمن عبور رخ‌ داده است که این نشان‌گر عدم رعایت قانون و ضعف آموزش توسط دستگاه‌های متولی فرهنگ شهروندی در جامعه است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک ابراز داشت: با تلاش و عزم همگانی در آموزش و افزایش آگاهی و سطح دانش عامه مردم در موضوع فرهنگ شهروندی به‌ویژه در بحث ترافیک می‌توان مشکلات را کاهش داده و فرهنگ صحیح را نهادینه کرد.

فرخ‌زاده سپس با بیان اینکه ما با اجرای برنامه‌های متنوع میدانی و آموزشی مانند کمپین خط سفید به دنبال تحقق انضباط شهری و ترافیکی در شهر هستیم، بیان کرد: زمانی که مسائل شهری در فرامین رهبر معظم انقلاب به عنوان یک موضوع اساسی به آن اشاره می‌شود بیان‌گر این است که ما باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم ناهنجاری‌های ترافیکی را با آموزش برطرف و با مشارکت و عزم همگانی مردم و مسئولان، شهری ایده‌آل و قانونمند در رانندگی را بسازیم.

وی یاوران شورا را بازوی توانمند در اجرای برنامه‌های آموزشی و نهادینه کردن فرهنگ صحیح رانندگی در جامعه عنوان و تصریح کرد: آغاز اجرای قانون از محلات کوچک و خانواده می‌تواند در زمانی کوتاه به سایر اقشار جامعه نیز تسری و در آینده‌ای نه‌چندان دور به تمام جامعه منتقل شده و هدف نهایی ما برای رسیدن به شهری قانونمند تحقق یابد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک با بیان اینکه یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی، انضباط شهری و ترافیکی است، یادآور شد: اعتقاد داریم هزینه‌های سنگین ناشی از تصادفات و هزینه‌های غیرمستقیم درمانی، دادرسی، انتظامی، تخریب اموال شهری، مشکلات روحی و روانی، تبعات اقتصادی و ... با اجرای درست قوانین و اعمال قانون توسط پلیس و برنامه‌ریزی صحیح توسط دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی و استمرار آموزش در جامعه کاهش می‌یابد و این هم به نفع خانواده‌ها و هم به نفع شهر، استان و کشور و در نتیجه تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

فرخ‌زاده با قدردانی از زحمات شورای اسلامی شهر در ساماندهی و تشکیل جلسات بین مردم، ادارات و سازمان‌های مرتبط، عنوان کرد: یاوران شورا شهروندانی با مسئولیت‌پذیری اجتماعی بالا هستند که می‌توانند ما را در کاهش مشکلات ترافیکی و نهادینه کردن فرهنگ صحیح ترافیک یاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار