بسیار دیده شده که در انتخابات‌ها، برای جلب آراء بیشتر، برخی از کاندیداها با اجرای سناریویی، به یکباره آنچنان اوج می‌گرفتند که آراء آنان به گونه حیرت‌آوری افزایش می‌یافت و نتیجه این محاسبات دقیق و روان‌شناسانه در جامعه، ورود آن کاندیدا به مجلس می‌شد و در این انتخابات نیز امکان بروز وقایعی خارق‌العاده دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۱۸۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 25 February 2016
به گزارش تابناک مازندران، در این دوره انتخابات، که با طراحی‌های مختلف دشمنان از پیچیدگی‌های زیادی در مبحث نفوذ
عده‌ای درصددند تا با تبلیغات و بزرگنمایی و با توسل به شیوه‌های عوام‌فریبانه و استفاده ابزاری از هنرپیشگان، ورزشکاران و خوانندگان و صرف میلیونها و حتی میلیاردها تومان با دادن شام و ناهار و...، خود را به کرسی مجلس برسانند.
برخوردار است، ضرورت ایجاد فضایی آرام برای حاکمیت عقلانیت در جامعه به‌منظور بررسی و مطالعه طرح و برنامه‌های کاندیداها کاملاً احساس می‌شود و همه دلسوزان جامعه بر دقت در انتخاب از سوی مردم تأکید دارند، عده‌ای درصددند تا با تبلیغات و بزرگنمایی و با توسل به شیوه‌های عوام‌فریبانه و استفاده ابزاری از هنرپیشگان، ورزشکاران و خوانندگان و صرف میلیون‌ها و حتی میلیاردها تومان با دادن شام و ناهار و...، خود را به کرسی مجلس برسانند.

علی‌رغم اینکه هر دوره انتخابات نسبت به دوره قبل باید از ویژگی انتخاب آگاهانه‌تر برخوردار باشد و فضایی را کاندیداها به‌وجود آورند تا به‌جای شعارزدگی و جو احساسی، خردورزی و تعقل و بررسی برنامه‌ها بین جامعه هدف کاندیداها تقویت و ترویج شود، متاسفانه در این دوره نیز بسیاری از نامزدهای انتخابات بدون ارائه برنامه‌های خود، متوسل به شیوه‌های اغواءگر شده و سعی دارند تا با جلب حمایت‌ چهره‌های مقبول و محبوب و به‌کارگیری آنها و آوردن این ورزشکار و آن هنرپیشه و حتی گروه‌های موسیقی آنهم در ایام فاطمیه به‌‌ویژه در آخرین 
متاسفانه در این دوره نیز بسیاری از نامزدهای انتخابات بدون ارائه برنامه‌های خود، متوسل به شیوه‌های اغواءگر شده‌اند.
ساعات مجاز تبلیغات، به هر وسیله ممکن و با هر روشی خود را به صندلی سبز مجلس برسانند.

برای بسیاری از مردم، رمز و راز جاذبه کرسی‌های مجلس ناشناخته و بسیار پرابهام است وقتی که می‌بینند نامزدها برای دستیابی به آن از هیچ تلاش و هزینه‌ای دریغ نمی‌ورزند. این بار هم در یکی از حوزه‌های انتخابیه مازندران بر سر زبان‌ها افتاده بود که یکی از کاندیداها برای این دوره انتخابات و هزینه برای نامزدی خود، مبلغ 13.5 میلیارد تومان آورده تا صرف گرفتن تائید و هزینه تبلیغات خود کند.

ترکاندن، واژه جدید در ادبیات انتخاباتی

بیش از گذشته، در این دوره واژه «ترکاندن» توسط برخی 
در یکی از حوزه‌های انتخابیه مازندران بر سر زبانها افتاده بود که یکی از کاندیداها برای این دوره انتخابات و هزینه برای نامزدی خود، مبلغ 13/5 میلیارد تومان آورده تا صرف گرفتن تائید و هزینه تبلیغات خود کند.
کاندیداها و یا ستادهای‌شان مورد استفاده قرار می‌گرفت که حکایت از کاری فوق‌العاده و تازه و جذاب از سوی کاندیدا و یا ستاد او داشت.

بشارت این کاندیداها به اینکه به‌زودی خواهیم ترکاند و میزان رأی‌مان به حد بالا و غیر قابل رقابت خواهد رسید، عمدتاً توأم با هنجارشکنی بوده و حاشیه‌هایی را به‌وجود آورده تا توجه و اعتمادبخشی از جامعه را به خود جلب کند.

در برخی از حوزه‌های انتخابیه مازندران، ستاد کاندیدایی اقدام به نوشتن سناریو برای محبوب‎‌سازی کاندیدای خود و تخریب و تشکیک کاندیدای رقیب کرده تا با آغاز بی‌اخلاقی و زیرپا نهادن تقوای انتخاباتی، مانعی برای برگزاری سالم انتخابات را به‌وجود آورد.

* آثار تخریبی یا سازنده «ترکاندن»

ترکاندن، غالباً با هدف ایجاد شوک به جامعه و خارج کردن مردم از ریل اندیشه و تفکر انجام می‌پذیرد و به‌دلیل ذایل کردن آرامش جامعه برای اندیشیدن و تحقیق کردن و سپس برگزیدن احساسی و به حاشیه راندن معیارهای اصیل انتخاب نماینده، روشی مذموم و دوپینگی 
بشارت این کاندیداها به اینکه بزودی خواهیم ترکاند و میزان رای‌مان به حد بالا و غیر قابل رقابت خواهد رسید، عمدتاً توام با هنجارشکنی بوده است.
تلقی می‌شود و مجریان و ناظران انتخابات در حوزه‌های هفتگانه مازندران باید با این پدیده برخورد مناسب و بازدارنده بعمل آورند.

مردم در مصاحبه‌های متعدد و مختلف خود به‌مناسبت انتخابات به‌ویژه در این دوره، خواستار حفظ آرامش و پرهیز کاندیداها و حامیان‌شان از هرگونه حاشیه‌سازی هستند تا با حفظ آرامش و محیطی توام با عقلانیت و به‌دور از جوزدگی و غوغاسالاری، عموم مردم بتوانند در فضایی آرام به خلق حماسه دیگری بپردازند.

مردم معتقدند که حماسه حضور در 7 اسفند امسال موجب شاد شدن دل دوستان انقلاب در سراسر جهان و ناراحتی و سرخوردگی دشمنان انقلاب به‌خصوص شیطان بزرگ امریکا خواهد شد.

طبیعی است آنانی که مخالف 
مردم معتقدند که حماسه حضور در 7 اسفند امسال موجب شادشدن دل دوستان انقلاب در سراسر جهان و ناراحتی و سرخوردگی دشمنان انقلاب به‌خصوص شیطان بزرگ امریکا خواهد شد.
آرامش مردم رفتار کنند و مانع از تصمیم عاقلانه و محققانه جامعه بویژه جوانان و رای اولی‌ها در گزینش عالمانه کاندیدای خود شوند، بدون تردید دچار گناه بزرگ و برگشت‌ناپذیر می‌شوند و باید در قبال این انحراف درصدد جبران و غفران برآیند که اگر بشود آب ریخته را مجدد جمع کرد!

به واقع باید اعتراف کرد که برخی از کاندیداها در مازندران موفق شدند به قول خود، بترکانند و تا حد زیادی افکار مردم و جوانان را با اجرای برنامه‌ای در واپسین لحظات تبلیغات به سوی خود جلب کنند، حال این وظیفه مردم است که با فکر کردن و تطبیق این رفتارها با معیارهای بیان شده از سوی رهبر معظم انقلاب، تصمیم نهایی را گرفته و به لیستی که از سوی معتمدین دین محور در هر حوزه انتخابیه تعیین و اعلام شده، رای دهند تا بتوانند در قبال رای خود، در مقابل خداوند، خون شهداء و آینده خود و انقلاب و کشورشان پاسخگو باشند.

بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار