محمدرضا مروارید استاندار ایلام با سفر به شهرستان ایوان از روند رای گیری در برخی شعب اخذ رای مستقر در این شهرستان بازدید کرد.
کد خبر: ۱۸۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 26 February 2016
محمدرضا مروارید استاندار ایلام با سفر به شهرستان ایوان از روند رای گیری در برخی شعب اخذ رای مستقر در این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روز جمعه از شعب اخذ رای مستقر در دبستان عصمت، مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، آموزشگاه سپیده، مسجد جامع و مدرسه شهید فروزان رضایی شهر ایوان بازدید کرد.
همچنین وی با حضور در بخش چوار در جریان حضور مردم و روند رای گیری این شهر تابعه شهرستان ایلام در جریان چگونگی برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری قرار گرفت.
استاندار ایلام در این بازدید با ابراز رضایت از نظم و ترتیب ایجاد شده برای برگزاری انتخابات هفتم اسفند در بیشتر شعب اخذ رای این استان افزود: همه عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی بر اساس وظایف محوله فعالیت می کنند و نظم و آرامش خوبی در صندوق های رای برقرار است.
مروارید پیش بینی کرد با توجه به حضور گسترده مردم از ساعات ابتدایی شروع رای گیری میزان مشارکت در این استان بالا باشد.
فرماندار ایوان نیز در جریان بازدید استاندار از شعب اخذ رای این شهرستان گفت: 35 هزار نفر در این شهرستان 55 هزار نفری واجد شرایط رای دادن هستند.
معروف بسطامی افزود: 49 شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این شهرستان در نظر گرفته شده که 29 شعبه ثابت و 20 شعبه نیز سیار هستند.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و حدود 590 هزار نفر جمعیت که از این تعداد 434 هزار و 637 نفر واجد شرایط رای هستند دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) و همچنین یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.
در دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران در مجموع 531 شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای جمع آوری آرای مردم این حوزه ها در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده که در هر شعبه یک صندوق ویژه آرای مجلس خبرگان رهبری و یک صندوق ویژه آرای مجلس شورای اسلامی است.
38 نامزد تایید صلاحیت شده شامل 31 نفر در حوزه انتخابیه ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان و هفت نفر در حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره برای کسب سه کرسی نمایندگی مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و 2 نامزد نیز برای کسب یک کرسی نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با هم رقابت می کنند.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز جمعه هفتم اسفند همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار