۷۸ واحد گلخانه در شهرستان همدان فعال هستند که از این تعداد ۵۴ واحد به صورت شهرک گلخانه‌ای و ۲۴ واحد به‌صورت مستقل در خارج از شهرک هستند.
کد خبر: ۱۸۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱ 29 February 2016

۷۸ واحد گلخانه در شهرستان همدان فعال هستند که از این تعداد ۵۴ واحد به صورت شهرک گلخانه‌ای و ۲۴ واحد به‌صورت مستقل در خارج از شهرک هستند.

به گزارش تابناک همدان؛ مدیرجهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی توسعه کشت‌هایی با بهره بری بالا و میزان مصرف کم آب است، افزود: هم اکنون ۲۸۳ هزار مترمربع گلخانه در شهرستان همدان مشغول به تولید هستند.

جواد رشیدی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۵ هزار متر مربع گلخانه در شهرستان همدان در حال ساخت است، گفت: از این میزان شش هزار متر مربع از نوع گلخانه‌های فوق مدرن و کم نظیر هستند که کلنگ احداث آن در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان همدان توسط وزیر جهاد کشاورزی به زمین زده شد.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۰ هزار تن سبزی و صیفی توسط گلخانه‌های شهرستان همدان تولید می‌شود، تاکید کرد: بسیاری از تولید کنندگان آمادگی خود را به منظور تولید سبزی و صیفی جات سالم اعلام کرده‌اند و چنانچه امکانات و تجهیزات لازم فراهم شود شاهد افزایش تعداد گلخانه در شهرستان همدان خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در ادامه به پروژه گلخانه تولید سبزی و صیفی شهر جورقان اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه در سال ۹۳ به بانک معرفی و موفق به دریافت تسهیلات شده است، اظهار داشت: در سال جاری نیز موفق به ساخت گلخانه به مساحت عرصه ۴۴ هزار و ۵۵۰ متر مربع شده است.

رشیدی افزود: به منظور صرفه جویی در مصرف آب، استفاده بهینه از منابع ملی و به منظور صرفه جویی اقتصادی وایجادارزش افزوده در شرایط امروزی بهترین راهکار توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است، به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی حمایت لازم را در زمینه احداث و تولید محصولات گلخانه ای به عمل می‌آورد.

وی اشاره کرد: برای احداث گلخانه جدید ۵۴۲ هزار متر مربع در خواست رسیده که از این سطح تاکنون ۳۵۴ هزار و ۱۰۰ متر مربع موفق به دریافت موافقت اصولی شده‌اند و ۱۰ هزار متر مربع پروانه تأسیس صادر گردیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان افزود: در راستای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، ۸۰ درصد هزینه احداث گلخانه‌ها از طریق تسهیلاتی با نرخ بهره ۱۴ درصد به کشاورزان تعلق می‌گیرد.

رشیدی با اشاره به اینکه برنامه‌هایی برای افزایش صادرات و افزایش گلخانه‌های استان در حال اجراست ادامه داد: هم اکنون گل رز شاخه بریده به کشورهای خلیج فارس و روسیه صادر می‌شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار