کد خبر: ۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰ 31 January 2015

استاندار البرز در گفتگوی زنده رادیویی به تشریح رهاوردهای سفر اعضای هیئت دولت به استان تازه تأسیس البرز پرداخت.
به گزارش روابط عمومی استانداری البرز، سیدحمیدطهایی در برنامه زنده رادیویی «شهر من سلام»، در تبیین رهاوردهای سفر هیئت دولت به این استان گفت: اغلب مسئولان منطقه ای تلاش دارند تا از مسئولان ملی دعوت کنند تا به استان آنها سفری داشته تا مشکلات را حضوراً به مسئولان ارائه دهند و راهکار و ارائه طریق بگیرند.
7 ماه تصدی بر استانداری و 11 سفر وزیر به استان/ سفر وزرا منتهی به اخذ تصمیمات ملی برای استان می شود.
وی افزود: در مدت 7 ماه حضور خود در استان، تاکنون 11 تن از وزرا به استان سفر داشته اند که سفر معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، سفر رئیس مجلس شورای اسلامی تنها بخشی از مهترین این سفرها بشمار می رفت، در جریان هر سفر مشکلات کلیدی استان طرح شد و موجب گردید تا  مسئولان ملی از نزدیک مشکلات استان را رصد کنند؛ در واقع سفر وزرا و مسئولان کشور به استانها، موجب ایجاد شناخت از وضعیت و شاکله کلی استانها می شود و در مجامع ملی نیز نیازها مطرح گردیده و جهت برون رفت آن تصمیمات در سطح ملی اخذ خواهد شد.
طهایی در ادامه رهاورد سفر وزیر راه و شهرسازی به استان را نیز مورد اشاره قرار داد. وی در رابطه با تعیین تکلیف پروژه ملی همت گفت: در جریان سفر مهندس آخوندی وزیر راه، مقرر شد تا ضمن تسریع در تکمیل پروژه همت، ادامه اتوبان همت نیز در این مسیر بصورت کمربندی به جاده چالوس و شمال کرج تا مسیر کارخانه سیمان آبیک منتهی شود، در محور جنوبی نیز مطالعه طرح کمربند جنوبی به سمت شهر در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: بر اساس توافقات بعمل آمده بخشی از این مسیر توسط شهرداری و بخشی دیگر نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی جهت برون رفت از وضعیت ترافیک در ورودی شهر کرج احداث خواهد شد.
استاندار البرز تصمیم گیری جهت 4 خط شدن خط ریلی راه آهن تهران – کرج در کنار مترو را نیز دیگر رهاورد سفر وزیر راه و شهرسازی به استان برشمرد که گامی دیگر در جهت رفع معضل ترافیک، فرا روی راه های این استان است.
طهایی رهاورد سفر وزیر نیرو به استان چهار ساله البرز را نیز منتهی به اخذ تصمیماتی تاریخی در این استان دانست و بیان کرد: تا پیش از این البرز به جهت نداشتن تصفیه خانه امکان برداشت حدود 12 میلیون متر مکعب آب از 55 میلیون متر مکعب از دو سد طالقان و امیرکبیر را داشت، در این راستا طی سفر وزیر نیرو به این استان، ضمن طرح مشکلات موجود، افزایش ظرفیت در دستور کار قرار گرفت تا تصمیم گیری بر جبران کمبود آب شرب شد.
استاندار البرز در ادامه انتقال پساب تهران به دشت های البرز را نیز از دیگر تصمیمات اخذ شده در جریان سفر وزیر نیرو به این استان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر بخشی از آب سدهای این استان جهت تأمین آب شرب به تهران می رود که مقرر شد بخشی از پساب این آب برای استفاده در بخش صنعت و کشاورزی مجدد به استان و دشت های البرز بازگردد.
طهایی رهاورد سفر وزیر آموزش و پرورش را نیز اینگونه تشریح کرد و گفت: شورای آموزش و پرورش استان البرز با اجرایی شدن 82 درصدی مصوبات خود از شوراهای موفق در کشور بشمار می رود؛ به همین منظور نیز هفته گذشته این شورا با حضور وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش تشکیل شد.
وی افزود: در این نشست وزیر محترم ضمن قدردانی از تلاش های این شورا برای پیگیری هایی که منتهی به حصول نتیجه می شود؛ البرز در شورای آموزش و پرورش پایلوت و نمونه ای برای سایر استانهای کشور  معرفی شد.
استاندار البرز در بخش دیگری ضمن اشاره به وضعیت مهاجرپذیری این استان گفت: البرز استانی مهاجرپذیر با آمار غیر رسمی 3 میلیون نفر جمعیت و بدون زیرساخت ها است که باید فکری برای آن صورت گیرد.
وی در این رابطه پروژه های مسکن مهر و ضرورت ایجاد زیرساخت های آموزشی را نیز بعنوان نمونه ای از فقدان همین زیرساخت ها یاد کرد و افزود: هر پروژه ای که اجرا میشود باید مطالعه شده باشد، متأسفانه بدون در نظرگرفتن زیرساخت ها، بیش از 110 هزار واحد مسکن مهر در سطح  استان ساخته شده و یا درحال ساخت است و تدبیری نیز برای انشعابات در آن صورت نگرفته است.
طهایی گفت: مسئله انشعاب پروژه های مسکن مهر و رفع مشکلات آن وجهه همت دولت تدبیر و امید است، در رفع مشکلات مسکن مهر نیز  جلسات متعددی با نمایندگان، ساکنان و پیمانکاران داشته ایم، موضوع تغییر قیمت زمین، مصالح و ساخت و سازها، وزیر راه و شهرسازی نیز مطرح می شود در این رابطه وزیر راه و معاون وی نیز در بخش مسکن مهر چندین سفر پیرامون همین موضوع به استان داشته اند و کلیه مسائل پیگیری شده است؛ در هر صورت پروژه های مسکن مهر بدون مطالعه به استان البرز تحمیل شده است و دولت نیز در تلاش برای رفع مشکلات آن است.
در حال حاضر پروژه های مسکن مهر با کمبود فضاهای آموزشی مواجه اند؛ در این راستا مقرر شده است تا  ساخت و سازها در مسکن مهر زیرنظر وزیر یا رئیس سازمان نوسازی برنامه ریزی انجام شود.
وی افزود: یکی از الزامات در این پروژه ها تکمیل واحدهای در حال ساخت به شرط احداث مدارس و مراکز آموزشی خواهد بود تا با توجه به حجم و تراکم جمعیت دانش آموزی و مدارس سه شیفته، ساماندهی در این زمینه صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار