کد خبر: ۱۹۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹ 03 March 2016

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران کشور باید به استان البرز نگاه ویژه‌ای داشته باشد گفت: البرز معین استان تهران است و نیاز است از نظر تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی از استانداردهای لازم برخوردار باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مهدی مهرور در جلسه تدوین دستورالعمل شرح وظایف استان‌های جانشین و معین در قبل، حین و بعد از حادثه که امروز با حضور معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد اظهار داشت: مدیریت بحران یکی از مسائل استراتژیک در سطح کشور محسوب می‌شود چرا که در زمان بحران نیاز به ورود استان‌های جاشین برای کمک به استان‌های حادثه دیده ضروری است.

وی با بیان اینکه ساز و کار و ابزار لازم باید به استان حادثه دیده توسط استان‌های جانشین باید ایجاد شود افزود: آمادگی، مقابله، پیش‌بینی، پیشگیری و نیز بازسازی و بازتوانی از وظایف استان‌های جانشین محسوب می‌شود که باید در استان آسیب‌دیده اجرایی شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه نیاز بود دستورالعمل جامع مدیریت بحران در کشور تدوین شود، تصریح کرد: مباحث به صورت علمی، کارشناسی و تخصصی در این جلسه مطرح شده و این دستورالعمل به تمامی استان‌ها برای اجرای مصوبه، ابلاغ می‌شود که شامل شرح وظایف، خدمات و کیفیت استان‌های معین و جانشین در قبل، بعد و حین حادثه است.

وی با اشاره به اینکه استان‌هایی که در این جلسه حضور دارند بر اساس تشخیص سازمان مدیریت بحران کشور انتخاب شده‌اند گفت: پس از پایان این جلسه مراحل اجرایی شدن این دستورالعمل در سراسر کشور انجام می‌شود.

مهرور با بیان اینکه استان البرز یکی از اعضای ستاد محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به نقش استراتژیک البرز در کشور و اهمیت آن این جلسه در استان البرز تشکیل شده و تدوین و تصویب این طرح در البرز به عنوان یکی از استان‌های پایلوت کشور انجام می‌شود.

وی در مورد میزان آمادگی استان البرز در مواقع بحران گفت: البرز استانی جدیدالتاسیس است و سعی بر این بوده که زیرساخت‌ها، توانمندی‌ها و ابزارهای لازم برای استان البرز فراهم شود که یکی از این اقدامات تشکیل ستاد مدیرت بحران در شهرداری‌های استان البرز بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز آموزش همگانی به ادارات، شهروندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی را از جمله این اقدامات دانست و افزود: اکنون به سمت و سویی پیش می‌رویم که نگاه ویژه سازمان مدیریت بحران کشور به البرز باید ایجاد شود.

وی افزود: با توجه به اینکه البرز معین استان تهران است و نیاز است از نظر تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی از استانداردهای لازم برخوردار باشد تا در مواقع بحران نقش مناسبی را ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار