وی رقم تولیدات این مجموعه‌های گلخانه‌ای را سالانه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: عمده تولید واحد گلخانه‌ای خیار، گوجه‌فرنگی، فلفل،‌ بادمجان، سبزیجات و تولید نشای گیاهان دارویی است که صاحبان برخی از واحدهای گلخانه‌ای به آن روی آورده‌اند.

عدلی ادامه داد: با توجه به تغییرات آب و هوایی و وضعیت کاهش نزولات جوی به نظر می‌رسد کشت گلخانه‌ای با توجه به حداقل نیاز به آب و حداکثر تولید محصول زمینه خوبی برای رونق اقتصادی و کشاورزی در استان اردبیل باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: افراد علاقمند باید از تجارب کارشناسان و افراد فعال و آگاه در این زمینه استفاده کنند تا تولیدات کیفی‌تری را روانه بازار مصرف کنند.

عدلی ادامه داد: افراد سرمایه‌گذار باید در این حوزه از مشورت‌ها استفاده کرده و به صورت بهینه آن‌ها را به کار گیرند.

وی توجیه اقتصادی تولید محصولات گلخانه‌ای و تاسیس واحدها و شهرک‌های مختلف در این زمینه را حیاتی توصیف کرد و گفت: اگر افراد به جانمایی مناسب در احداث شهرک و همچنین جلوگیری از قرار گرفتن این مجموعه‌ها در برابر وزش باد و برخی تغییرات جوی دقت کنند قطعاً قادر خواهند بود بخش عظیمی از نارسایی‌ها و مشکلاتی که صاحبان برخی از شهرک‌ها با آن روبه‌رو هستند را به سرعت برطرف کنند.

عدلی خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذاران کشت محصولات گلخانه‌ای به موارد فنی و همچنین تخصصی کار دقت کنند قطعاً با توجیه اقتصادی خوب و سودآوری مناسب در این حوزه روبه‌رو خواهند شد.