رییس کمیته ملی ربوکاپ آزاد ایران گفت: دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2015 با حضور 345 تیم و از جمله 36 تیم از 14 کشور جهان از 18 تا 21 فروردین ماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.
کد خبر: ۱۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 06 April 2015

مرتضی موسی خانی در گفت وگو با ایرنا افزود: این مسابقات در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی در محل دایمی نمایشگاه های تهران و در چهار سالن 8، 7 ، 9 ،10 و 11برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تیم های کشورهای هلند، سوییس، کانادا، آمریکا، آلمان، بلژیک، انگلیس، چین، مکزیک، هند، پاکستان، تایلند، مصر و کلمبیا حضور پررنگی در این مسابقات دارند، اظهارکرد: در این بین تیم های آزاد ایران مدعی قهرمانی ربوکاپ این دوره از مسابقات هستند.

موسی خانی با اشاره به اینکه برای این دوره 730 تیم درخواست حضور در مسابقات داده بودند که از این تعداد 345 تیم مجوز حضور در 25 لیگ مسابقات را دریافت کردند که از این تعداد 309 تیم ایرانی و 36 تیم خارجی هستند.

رییس کمیته ملی ربوکاپ آزاد ایران گفت: بخش دانش آموزی 135 تیم شامل لیگ ربات های فوتبالیست یک به یک، دو به دو، نمایشی و امدادگر و بخش دانشجویی با 210 تیم شامل لیگ انسان نما، ربات فوتبالیست سایز متوسط، فوتبالیست سایز کوچک، ربات فوتبالیست استاندارد، ربات امدادگر، شبیه ساز عامل امداد، شبیه ساز سه بعدی، شبیه ساز دو بعدی، واقعیت ترکیبی، ربات پرنده، ربات زیردریایی و ربات نائو به رقابت می پردازند.

موسی خانی اظهارکرد: حضور استادان بزرگ و بین المللی علم رباتیک در این مسابقات، کیفیت بالای علمی مسابقات و همچنین سابقه خوبی که از سال های قبل در ذهن شرکت کنندگان است، آنها را بیش از پیش برای حضور در ایران و شرکت در این مسابقات ترغیب می کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف روباتیک در سطح کشور و در شهرهای مختلف، گفت: این مساله نشان دهنده موفقیت ما در اهداف و فراگیر شدن علم روباتیک در سطح کشور است.

موسی خانی، در خصوص اهداف بلند مدت برگزاری مسابقات ربوکاپ تصریح کرد: مسابقات ربوکاپ به سمت ارتقای کیفیت و کاربردی کردن محصولات حرکت می کند.

وی توسعه لیگ های جدید در حوزه های داخلی را از دیگر فعالیت های کمیته ملی ربوکاپ ایران عنوان و تصریح کرد: بسیاری از این لیگ ها با هماهنگی فدراسیون بین المللی روباتیک برگزار می شود.

موسی خانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروزه ایران به عنوان یکی از کشورهای موفق و توانمند در زمینه هوش مصنوعی و روباتیک مطرح است و نگاه جهانیان به ایران نگاه متفاوتی شده است.

رییس کمیته ملی ربوکاپ آزاد ایران با بیان اینکه این مسابقات از سال 85 هرساله به طور مستمر به میزبانی دانشگاه آزاد قزوین برگزار می ­شود، افزود: نگاه اجمالی به تعداد تیم های شرکت کننده در دوره های پیشین موید این نکته است که مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران دارای جایگاه ویژه ای نزد پژوهشگران و دانشمندان ایران و جهان است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از سه هزار تیم داخلی و 260 تیم خارجی از کشورهای آمریکا، انگلستان، فرانسه، پرتغال، ایتالیا، آلمان، سوئد، هلند، برزیل، مکزیک، ژاپن، چین، تایلند، هند، پاکستان، امارات در قالب تیم های دانش آموزی، دانشجویی و پژوهشی در آن شرکت داشته اند.

دهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران طی روزهای 18 تا 21 فروردین ماه سال جاری با رقابت 345 تیم و از جمله 36 تیم از 14 کشور جهان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار