یک پزشک عمومی:
به گزارش تابناک سمنان،یک پزشک عمومی با اشاره به کالری داشتن مواد غذایی رژیمی گفت: استفاده از مواد غذایی رژیمی محدود و کنترل شده باشد.
کد خبر: ۱۹۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 05 March 2016
امروزه موادی با عنوان «مواد رژیمی» در جامعه تبلیغ شده و مورد استفاده خانواده ها قرار می گیرد و در تبلیغ آنها آمده است که این مواد غذایی کالری ندارند.

دکتر محمدصادق ذبیحی پزشک عمومی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نسل شاهوار شهرستان شاهرود با اشاره به تفکر غلط رایج شده بین برخی از مردم در رابطه با این مواد غذایی گفت: این مواد رژیمی نیز دارای انرژی هستند و تنها انرژی آنها نسبت به مواد عادی کمی کمتر است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از مواد رژیمی باید کنترل شده و محدود باشد اظهار کرد: فرد با توجه به اینکه این مواد غذایی رژیمی است استفاده از آنها را افزایش داده در نتیجه ممکن است فرد دچار چاقی و عوارضی مانند بیماری های دیابتی شود.

این پزشک عمومی با بیان اینکه کالری نداشتن مواد غذایی رژیمی تصوری نادرست است افزود: مواد غذایی رژیمی نسبت به رژیم غذایی عادی کالری پایین تری دارند ولی مصرف بیشتر این مواد باعث می شود این تفاوت جبران شده و فرد به همان میزان کالری که قبل از مصرف این مواد دریافت می کرد، کالری دریافت کند.

ذبیحی با بیان اینکه صرفا استفاده از این مواد غذایی برای تامین سلامتی کافی نیست ادامه داد: برخی از موادی که در مواد غذایی رژیمی وجود دارد ممکن است با سلامت افراد تطابق کافی نداشته باشد و استفاده از آنها در طولانی مدت تامین بعضی از مواد غذایی را که برای سلامت استخوانها، مفاصل، دستگاه گوارش و کبد لازم است با مشکل مواجه کند.

وی با اشاره به استفاده محدود از مواد غذایی رژیمی بیان کرد: برخی از بیمارانی که مبتلا به بیماری های دیابت هستند تصورشان بر این است که اگر از این مواد غذایی استفاده کنند بیماری آنها کنترل بهتری دارد اما واقعا مطالعات ثابت شده ای در این زمینه وجود ندارد.

این پزشک عمومی خاطرنشان کرد: اگر واقعا یک بیمار دیابتی از مواد غذایی رژیمی استفاده می کند باید به این مساله توجه کند که مواد غذایی رژیمی هم کالری دارد و می تواند باعث چاقی شود.

ذبیحی با بیان اینکه مواد قندی موجود در این مواد غذایی می تواند بیماری قند افراد دیابتی را تحت تاثیر قرار دهد گفت: مواد غذایی رژیمی هم دارای کالری و قند هست و استفاده از آن بدون توجه و محدودیت می تواند با سلامت تطبیق نداشته باشد و توصیه کلی استفاده محدود از این رژیم غذایی است.


منبع:مرآت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار