رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پیکر مطهر پنج شهید گمنام در قم تشییع می شود.
کد خبر: ۱۹۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲ 05 March 2016
به گزارش تابناک قم، نصرت الله لطفی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با اعلام این خبر اظهار کرد: برای زنده نگه داشتن یاد شهیدان هر چه که می توانیم باید انجام دهیم تا دِین خود را به آنها ادا و باید از توان حداکثری خود برای ادای دِین خود در این زمینه استفاده کنیم. 

وی گفت: ساعت 9 صبح روز 23 اسفند ماه جاری مصادف با سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری(س)، پیکر پنج شهید گمنام پس از برگزاری مراسمی و اقامه نماز میت از حرم مطهر حضرت معصومه (س) به سمت بلوار محمد امین تشییع و پیکر مطهر دو تن از این شهیدان در محوطه صدا و سیمای مرکز قم به خاک سپرده می شود و پیکر دیگر شهدا برای به خاک سپاری به شهرهای کهک و جعفریه رهسپار می شوند. 

وی با اشاره به اینکه مراسم پیاده روی دو مرجع تقلید بزرگوار نیز به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) از ساعت 11 صبح به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) انجام می شود، تصریح کرد: مراسم تشییع این شهیدان پیش از شروع این مراسم انجام می شود، از این رو مردم ولایتمدار و مومن قم می توانند پس از تشییع این شهیدان در مراسم مذکور شرکت کنند. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم نیز در این جلسه با اشاره به خاکسپاری شهیدان گمنام در چهار نقطه استان قم گفت: تشییع این شهیدان گمنام به صورت همزمان در 17 استان کشور برگزار می شود.

احمد حسینی اظهار کرد: برنامه های وداع با این شهیدان روز قبل از تشییع و نیز برنامه دقیق خاکسپاری تعدادی از این شهیدان در بخش های کهک و جعفریه در روزهای آینده به اطلاع امت شهید پرور استان قم می رسد. 

22 اسفند ماه، سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال 1358 به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده و امسال سوم جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت زهرا (س) مصادف با 23 اسفند ماه است که هر ساله آیات عظام حسین وحید خراسانی و لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در قم از دفاتر خود به سمت حرم مطهر حضرت معصومه، پیاده همگام با سایر دسته های عزاداری به عزاداری می پردازند. 

در این جلسه اعلام شد که مراسم تشییع این شهیدان از سوی صدا و سیمای مرکز استان قم و نیز برخی از شبکه های سراسری صدا و سیما به صورت زنده پوشش داده می شود و نیز مقرر شد به نام این شهیدان و نیز به مناسبت روز درختکاری نهال هایی به نام این شهیدان غرس شود. 

صحت انتخابات در قم تایید شد 

رئیس هیات نظارت بر انتخابات قم همچنین در این جلسه با بیان اینکه به لطف الهی دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی باشکوه و مشارکت نزدیک به 62 درصد مردم استان قم برگزار شد از صحت و تایید این دو انتخابات در قم خبرداد و گفت: مراتب این امر نیز به تهران ابلاغ شده است. 

لطفی خاطرنشان کرد: سلامت آرا و امانتداری رای مردم به عنوان حق الناس و صحت این دو انتخابات تایید شده است و هیچ خدشه ای به آن وارد نیست. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار