رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: تلاش‌مان بر این است تا نسبت به جذب 15 هزار عضو و داوطلب جدید در سنین مختلف اقدام کنیم.
کد خبر: ۱۹۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴ 05 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، فرحناز رافع عصر امروز در مراسم کاروان سفرنامه سلامت در اردبیل اظهار کرد: علاقمندی که ایرانیان برای حضور و عضویت در سازمان داوطلبان دارند، یک اشتیاق و عشق از نوع خدمت بی‌منت است که می‌تواند زمینه افزایش مهربانی‌ها و هم‌نوع‌ دوستی‌ها را فراهم کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 700 هزار علاقمند در کشور عضو سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر هستند، تصریح کرد: هدف و نیت خالصانه این داوطلبان خدمت بی‌منت همراه با رویکرد خداپسندانه است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر به طرح سفرنامه سلامت و امید در قالب کاروان‌های مهر و نشاط با همراهی صدا و سیما و گروه‌های تخصصی پزشکان، خدمات درمانی و پیراپزشکان اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌های جنگ شادی، تونل سلامت، ایستگاه سلامت، ‌آموزش و ویزیت رایگان بیماران از جمله این ویژگی‌هاست.

رافع با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای این طرح خدمت بی‌منت به هم‌نوع است، افزود: راهی که داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در مسیر خدمت‌رسانی انتخاب کردند، راه خداپسندانه است.

وی ضرورت آموزش بر مبنای استانداردهای جهانی را در حوزه داوطلبان یادآور شد و بیان کرد: ما موفق شدیم در سال‌جاری آموزش بیش از 5 هزار داوطلب را به عنوان یک رویکرد اصلی مورد توجه قرار دهیم.

رافع در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ‌امور داوطلبان هلال‌احمر به دنبال یک نوع تغییر نگرش‌ها و باورها در فعالیت‌های خیرخواهانه و بشردوستانه است تا به شکل صحیح هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام شود.

وی به اجرای طرح ملی سفرنامه سلامت در استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: استان اردبیل از استان‌های درخواست‌کننده برای اجرای طرح ملی سفرنامه بود که ما سعی کردیم با حضور مسئولان و هنرمندان کشوری و استانی این طرح را در سه شهر اردبیل، نیر و گرمی اجرایی کنیم.

رافع گفت: در قالب این طرح که از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان داوطلبان است، سعی بر ارتقای سلامتی مردم و همچنین تغییر و تحول اساسی در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها با تمرکز روی شعب جمعیت هلال‌احمر و بهره‌گیری از توان سایر دستگاه‌هاست.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر به اجرای این طرح در استان‌های مختلف اشاره کرد و افزود: کاروان سفرنامه سلامت در 12 استان کشور اجرا می‌شود که قرار است در استان خوزستان این سفرنامه به کار خود پایان دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار