تابناک: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به زمان اتمام مرمت عمارت عالی قاپو، چهلستون، گفت: تمام تلاش ما این است که با توجه به اعتبارات تخصیص یافته در پایان نیمه نخست امسال، مرمت این بناها تمام شود.
کد خبر: ۱۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 06 April 2015

فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ، با اشاره به مرمت بناهای تاریخی اصفهان در سال جاری اظهار داشت: در حال حاضر علاوه بر پروژه های مرمتی که سال گذشته مرمت آنها تمام نشده، 200 پروژه دیگر نیز در دست مرمت بوده که بخشی از اعتبار این پروژه ها در روزهای پایانی سال گذشته تخصیص یافته است.

وی پیرامون زمان اتمام مرمت بناهای شاخص از جمله عمارت عالی قاپو، چهلستون و مسجد امام اصفهان بیان کرد: تمام تلاش ما این است که با توجه به اعتبارات تخصیص یافته در پایان نیمه نخست امسال، مرمت بناهای شاخص اصفهان تمام شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان پیرامون وضعیت فعلی مسجد امام اصفهان تصریح کرد: مسجد امام سال گذشته به دلیل وجود نم آسیب هایی را متحمل شده بود که رفع این نم و مرمت کاشی های سردر مسجد در دستور کار میراث فرهنگی اصفهان قرار گرفت و اکنون در حال مرمت است.

وی با بیان اینکه از آغاز سال جدید تاکنون 30 بنا در استان رصد و شناسائی شده که مورد مرمت قرار می گیرند، افزود: تمام تلاش ما در سازمان میراث فرهنگی این است که شرایط بناهای تاریخی را حفظ کنیم و در مقاطع بعدی در حوزه مرمت این بناها برنامه ریزی دقیق و جامعی را داشته باشیم.

الهیاری با بیان اینکه سال گذشته و هم زمان با سفر رئیس جمهور به اصفهان، 40 میلیارد ریال برای حفظ و حراست از ابنیه تاریخی اصفهان تخصیص یافت، گفت: این اعتبار تخصیص یافته سبب می شود که ما با دست بازتری نسبت به مرمت بناهای تاریخی استان اقدام کنیم.

وی افزود: 20 میلیارد ریال از این اعتبار امسال در قالب مرمت بناهای تاریخی و عمرانی استان تخصیص می یابد و مابقی آن در سال آینده به اصفهان داده می شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه مرمت و بازسازی بناهای تاریخی پروژه ای زمان‌بر است، افزود: استحکام سازی و حفظ وضعیت موجود بناهای تاریخی در اولویت بوده و تمام تلاش ما این است که بناهای تاریخی را در زمینه مرمت از حالت اضطرار خارج  کنیم.

انتهای پیام/ آ

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار