مروری بر روزنامه های امروز دوشنبه 17 اسفند؛
آخرین کنفرانس خبری دیروز رئیس جمهور در سال 1394 با واکنش های متفاوت در میان روزنامه های اصولگرا و اصلاح طلب روبه رو شده است. این در حالی است که حکم بدوی بابک زنجانی به اعدام نیز از دیگر موضوعات مهم امروز است.
کد خبر: ۱۹۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 07 March 2016
آخرین کنفرانس خبری دیروز رئیس جمهور در سال 1394 با واکنش های متفاوت در میان روزنامه های اصولگرا و اصلاح طلب روبه رو شده است. این در حالی است که حکم بدوی بابک زنجانی به اعدام نیز از دیگر موضوعات مهم امروز است.

به گزارش«تابناک»، روزنامه های اصلاح طلب در پوشش کنفرانس خبری رئیس جمهور، موضوع انتخاب معتدلین توسط مردم و همچنین وعده سال بهتر در سال 95 را به عنوان تیتر نخست خود کرده اند.



این در حالی است که اصولگرایان سعی کردند، موضوع واکنش روحانی به اظهارات برجامی صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی را پوشش دهند.


«روزنامه کیهان» در ستون اخبار ویژه خود به اظهارات علی تاجرنیا در گفت و گو با سایت فرارو پرداخته است. این روزنامه در این خبر با عنوان «دیروز اصلاح‌طلب قلابی بود /حالا باید رئیس مجلس شود!» می نویسد: « عضو مرکزیت حزب منحله مشارکت مدعی شد چون عارف به خاطر روحانی از انتخابات 92 انصراف داده، پس باید رئیس مجلس شود!علی تاجرنیا در مصاحبه با فرارو گفته است: آقای عارف در روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نقش مهم و استراتژیکی داشت و اخلاق سیاسی حکم می‌کند این حرکت ایشان را ارج بگذاریم چه بسا اگر ایشان در انتخابات سال 92 کنار نمی‌کشیدند اکنون دولت تدبیر و امیدی وجود نداشت و به تبع آن فضای مجلس هم متفاوت می‌شد و در جایگاهی که امروز قرار داریم نبودیم.وی تصریح کرد: «لذا ضمن احترام کامل به آقای لاریجانی و همراهی ایشان با دولت و به خصوص در موضوع برجام من فکر می‌کنم اولویت ریاست مجلس آینده با آقای عارف است.»این اظهارات در حالی است که عارف با حالت قهر از انتخابات 92 کنار کشید و حاضر نشد از روحانی اعلام حمایت کند. وی در نظرسنجی‌های اصلاح‌طلبان 8 درصد رأی داشت. افراطیون مشارکت در آن هنگام عارف را اصلاح‌طلب بدلی و قلابی معرفی می‌کردند!»


«روزنامه قانون» همچنین در یادداشتی کوتاه به پرسش بی پاسخ این روزنامه از رئیس جمهور می پردازد و اظهار امیدواری می کند در آینده نزدیک، آقای روحانی به این پرسش پاسخ دهد. قانون در این یادداشت کوتاه می نویسد: « در كنفرانس خبري ديروز رئيس‌جمهور،سوالي از سوي روزنامه قانون مطرح شد كه روحاني به آن توضيح دقيقي نداد.شايد ابهام در اصل سوال بود ولي در مجموع مي‌خواستيم از آقاي روحاني بپرسيم حضرتعالي در ماجراي بررسي صلاحيت‌‌ها تلاش زيادي كرديد تا در رايزني با شوراي نگهبان تعدادي از نامزدهاي اصلاح‌طلب را تائيد صلاحيت كنيد اما درظاهر اين رايزني‌ها نتيجه نداد و تعداد زيادي از نمايندگان و مديران دوران اصلاحات همچنان خانه نشين هستند!پرسش اينجاست كه چرا حضرتعالي براي كمك به اين افراد كه به طور عمده از مديران خوشنام دولت اصلاحات بودند،از قدرت و اختيارات خودتان در درون قوه مجريه تحت مسئوليت خودتان استفاده نمي‌كنيد!؟چرا افرادي كه در انتخابات 92 از عوامل موثر در پيروزي حضرتعالي و نيز موفقيت بزرگ در انتخابات 7اسفند امسال بودند را بعد از انتخابات به حال خود رها كرده‌ايد.به كارگيري اين افراد در دولت در حوزه اختيارات حضرتعالي است كه نه شوراي‌نگهبان و نه هيچ قوه و نهاد ديگري حق دخالت ندارد.اين‌كه سخنگوي محترم دولت گفته اند ما براي نمايندگان اصولگرايي كه راي نياورده‌اند، برنامه داريم، سخن سنجيده اي است ولي چرا شما براي صدها مدير درجه يك اصلاح‌طلب كه از جور رقيب بدخواه هم‌اكنون خانه‌ نشين هستند برنامه‌اي نداريد!؟اگر پرسش ديروز ما را متوجه نشديد، اميدواريم به اين سوال در فرصت مناسب پاسخي كامل ارائه كنيد. البته اگر عوامل شما كه در زمينه اطلاع‌رساني فعاليت‌ مي‌كنند، فضا را آشفته و فشار رواني بر اهالي رسانه وارد نكنند، بعد از سه سال فرصت پرسش را با منازعه اختصاص ندهند، خبرنگار مي‌تواند با آرامش بيشتري وظيفه ذاتي خود را انجام دهد و رئيس‌جمهور را كه خوب راه‌هاي گريز از پاسخگويي را بلد است، پاسخگو كند!»


«روزنامه شرق» در گفت و گویی مفصل با دادکان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال با عنوان «گودرزی به من زنگ زد و گفت قرار است وزیر شوی » به نقل از وی می نویسد: « محمد دادکان در مصاحبه با خبرنگاران در بخشی از حرف‌هایش گفت: «می‌خواهم بین شما خبرنگاران، دو چیز را یادگاری بگذارم و خواهش من این است که حرف من را همین‌گونه که می‌گویم بنویسید. دو چیز هست در این مملکت که مسئولان باید بدانند. ١- این تحصیل‌کرده‌های ورزشی که اکثریت آنها هیچ چیز از ورزش نمی‌دانند را نگذارید سر کار بیایند. اینها یک گروه هستند که می‌آیند سر کار و فقط میزها را اشغال می‌کنند. برای شما قسم جلاله می‌خورم بروید به این افراد بگویید تا به حال چه کار کرده‌اید؟ یک اتاق توانسته‌اید بگیرید؟ منظور من با کسانی است که مدیریت ورزش را نمی‌دانند، تحصیل‌کرده‌ای که کاربلد است، موافق سرکارآمدنش هستم. ٢- شاید یک روزی من نباشم و تنها کسی باشم که در مملکت این حرف را زده‌ام. این ارتشی‌ها و سپاهی‌هایی که کاربلد نیستند را در ورزش راه ندهید. کار را دست سپاهی‌ای که کار را بلد است بدهید. مثل یعقوبی، سردار جلالی و داورزنی. خود من می‌آیم برای این افراد سینه می‌زنم ولی این افرادی که می‌آیند و هیچ کاری بلد نیستند و جا را می‌گیرند و همه‌جا کاندیدا می‌شوند، خداییش نگذارید کار دست این آدم‌ها بیفتد. به پیغمبر رانت و فساد ورزش برای این دو قشری است که گفتم. مدرک دکترا را می‌گیرد و می‌گوید حالا به من کار بدهید. ٣٠ سال می‌آید و می‌ماند؛ هر کسی هم رئیس می‌شود این آدم‌ها صبح در اتاق او هستند و به او تبریک می‌گویند. بروید در روزنامه‌ها ببینید این آقایی که برای وزارت ورزش نامزد شد و رأی نیاورد، تحصیل‌کرده‌ها در مورد او چه می‌نوشتند که ما با این آدم سلام و علیک کردیم، مثل قبلی‌ها نیست و دیگر مثل این آدم نمی‌آید. آنها نمی‌دانستند که این آدم رأی نمی‌آورد. ولی همین افراد دوستان ٣٠ساله خود را کنار گذاشتند. چرا؟ من خودم را می‌گویم. من هر زمان به ورزش برگردم یکی از این آدم‌ها را نمی‌آورم. حرف‌های من واقعیت است چون که نمی‌آیند مدیریت کنند، می‌آیند این میز را بگیرند و پشت این میز بنشینند و بروند در خاطرات خود بنویسند ١٠ سال اینجا بودم، پنج سال پرچم‌دار بودم، چهار سال کمیته ملی المپیک بودم. خدمتت چی بوده دوست عزیز؟ نگذارید مسئولان گول بخورند. نکنید این کار را و نگذارید این افراد سر کار بیایند.

همچنین این روزنامه در صفحه آخر خود، باز هم به اظهارات قاضی پور به زبان کاریکاتور واکنش نشان داده است. این کاریکاتور را آقای کیوان وارثی به تصویر کشیده است.


«روزنامه اعتماد» در صفحه دیپلماسی خود به وضعیت انتخابات در ایلات متحده امریکا می پردازد. این روزنامه در این گزارشی با تیتر «شنبه اميد براي دشمنان ترامپ » می نویسد: « براي جمهوريخواهان انتخابات در چهار ايالت كانزاس، ماين، كنتاكي و لوييزيانا نتيجه‌اي غافلگير‌كننده رقم زد. پيروزي در اين چهار ايالت به صورت مساوي بين دونالد ترامپ نامزد جنجالي و پيشتاز جمهوريخواهان و تد كروز اميد آنها تقسيم شد. تد كروز توانست در دو ايالت كانزاس و ماين پيروز رقابت شود و در دو ايالت كنتاكي و لوييزيانا نيز ترامپ پيروز ميدان شد. اما هرچند اين پيروزي‌ها برابر بود اما پيروز نهايي جايي مشخص شد كه يك نامزد بيش از ديگران نماينده براي خود به دست آورد. تد كروز هرچند در دو ايالت پيروز ميدان شد اما در مجموع چهار ايالت توانست ٦٤ نماينده انجمن حزبي را كسب كند در صورتي كه دونالد ترامپ در انتخابات شنبه كم فروغ ظاهر شد و از مجموع چهار ايالت ٤٩نماينده انجمن حزبي را به دست آورد. اما بازنده بزرگ در اين انتخابات را مي‌توان ماركو روبيو دانست كه در تمامي اين چهار ايالت ضعيف‌ترين نتايج را به دست آورد و حتي در ايالت ماين از ميان چهار نامزد رتبه چهارم را كسب كرد و در مجموع ١٣ نماينده انجمن حزبي را در شنبه بزرگ به دست آورد. در رتبه چهارم نيز جان كسيچ قرار گرفت كه در مجموع تنها ٩ نماينده انجمن حزبي را به دست آورد. اما در اين بين مهم‌ترين اتفاقي كه رخ داد كاهش اختلاف ميان كروز و ترامپ در كسب نمايندگان انجمن حزبي بود. با ٦٩ نماينده‌اي كه كروز در روز شنبه به دست آورد فاصله خود با ترامپ را به ٨٣ نماينده رساند در صورتي كه اين اختلاف تا پيش از آن بيش از صد نماينده بود و حالا كروز مي‌تواند به آينده خود در رقابت با ترامپ اميدوار باشد. به خصوص در رقابت بزرگي كه روز سه‌شنبه انتظار نامزدهاي جمهوريخواه را مي‌كشد.


«روزنامه وقایع التفاقیه» وابسته به حزب ندای ایرانیان در گزارشی به حکم اعدام باباک زنجانی می پردازد. این روزنامه در این گزارش با عنوان«از سکوی نفتی تا سکوی اعدام» می نویسد: « روزی که مدیران جوان چند وبگاه خبری، «بابک مرتضی زنجانی» را به اتهام اقتصادی متهم کردند، کمتر کسی فکرش را می‌کرد، حکم اعدام برای مرد جنجالی فساد نفتی و دستیارانش صادر شود. بابک زنجانی آن‌طور که سخنگوی دستگاه قضائی کشور می‌گوید، به‌همراه دو متهم دیگر این پرونده در دادگاه بدوی محاکمه و دادگاه، این سه متهم را مفسد‌فی‌الارض تشخیص داده و به اعدام محکوم کرده است. بنابر حکم دادگاه آنها علاوه‌ بر اعدام، به رد مال شاکی و شرکت ملی نفت ایران و جزای نقدی یک‌چهارم پولشویی محکوم شده‌اند.»




منبع:تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار