به گزارش تابناک سمنان،همزمان با هفته نانو، نخستین سمینار آشنایی با کاربردهای فناوری نانو در صنعت برق در سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵ 08 March 2016
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان، در این سمینار که در برق منطقه‌ای سمنان برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از علم و فن‌آوری‌های نوین می‌تواند به افزایش تولید در همه بخش‌ها و از جمله در بخش انرژی کمک کند.

سیدمحمد موسوی‌زاده با اشاره به نقش نانومواد در صنعت برق، افزود: بهره‌گیری از نانو مواد در صنعت برق از یک‌سو سبب افزایش راندمان و بهره‌وری و از سوی دیگر سبب کاهش جدی هزینه‌های نگهداری می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به پیشرفت‌های خیره‌کننده کشورمان در حوزه نانومواد، تصریح کرد: این علم امروزه به تمامی گرایش‌های علمی راه یافته و با سرعت هرچه تمام تر درحال توسعه است.

موسوی‌زاده با اشاره به لزوم بهره‌گیری از این فناوی‌ها در صنعت برق، افزود: بهره‌مندی کامل از این فن‌آوری در بخش انرژی و خصوصا در صنعت برق مستلزم ارزیابی قیمت اقتصادی آن است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین کاربردهای مواد مغناطیسی و به‌ویژه مواد نرم‌مغناطیس، کاربرد در هسته‌های ترانسفورمرهای توزیع و ژنراتور است، خاطرنشان کرد: استفاده در موتورها، ترانسفورمرها و ژنراتورهای الکتریکی، مواد مغناطیسی با حداقل ممکن تلفات و بهره‌گیری در سنسورها و کنتولرهای هوشمند با حساسیت بالا و سیستم‌های ذخیر‌ه‌سازی انرژی با حداکثر توان از کاربردهای مهم و شناخته‌شده نانوتکنولوژی در صنعت برق است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار