سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: شهرستان قصرشیرین در ایام نوروز آماده ارائه خدمت به یک میلیون از مسافران نوروزی است.
کد خبر: ۱۹۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 11 March 2016
سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: شهرستان قصرشیرین در ایام نوروز آماده ارائه خدمت به یک میلیون از مسافران نوروزی است.

مرادعلی تاتار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قصرشیرین، از آمادگی کامل این شهرستان برای استقبال از مهمانان نوروزی خبر داد و اظهار داشت: منطقه قصرشیرین به دلیل مناطق و مناظر زیبا و طبیعی، آثار متعدد تاریخی، وضعیت آب و هوایی معتدل و مردمان خونگرم بالاترین ظرفیت گردشگری را دارد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با اشاره به آثار تاریخی و ظرفیت‌های متمایز گردشگری این شهرستان، گفت: بارش نزولات آسمانی و آب و هوای خوب منطقه سبب شده است تا امسال شاهد پذیرایی از تعداد زیادی از مهمانان و گردشگران نوروزی باشیم.

وی افزود: شهرستان قصرشیرین در سال گذشته میزبان 100‌هزار مسافر نوروزی و 30‌هزار زائر راهیان نور بود و پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد به دو برابر افزایش پیدا کند.

تاتار با بیان اینکه رایزنی‌هایی با مهمانداران هتل‌ها برای کاهش قیمت مهمانسرا و تخیف ویژه به مسافران انجام شده است، گفت: هم‌اکنون 13 مدرسه با ظرفیت اسکان 100 خانوار و دو هتل و مهمانسرا در سطح شهر قصرشیرین فعال است و برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی آمادگی کامل دارند.

وی با اشاره به راه‌اندازی کمیته‌های مختلفی از جمله کمیته ستاد اسکان، استقبال، پشتیبانی و ترابری از سوی فرمانداری افزود: به منظور استقبال از مهمانان نوروزی تاکنون جلسات متعددی برگزار شده است تا با یک برنامه‌ریزی منسجم خاطره خوشی در ذهن مهمانان از سفر به این شهر مرزی ایجاد شود.

تاتار با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برپایی تعداد زیادی سیاه چادر در سه نقطه شهر با همکاری هلال احمر و شهرداری اندیشیده شده است، بیان کرد: در ورودیهای شهرستان این سیاه چادرها دارای امکاناتی از جمله سرویس بهداشتی و برق‌کشی  است.

وی با اشاره به اینکه تدابیری اندیشیده شده که در صورت شرایط نامساعد آب و هوایی، امکان انتقال سیاه چادرها به داخل استادیوم ورزشی فراهم شود، افزود: استادیوم ورزشی دارای امکاناتی از جمله سرویس بهداشتی مجهز  و تجهیزات ورزشی است.

سرپرست فرمانداری قصر شیرین از برگزاری نمایشگاه میراث فرهنگی، غرفه صنایع دستی، نمایش بازی‌های محلی و ورزشهای مردمی، برپایی سیاه چادر و عرضه شیرینی و پخت نان محلی، راه‌اندازی ایستگاه سلامت و راهنمایی مسافران نوروزی در ایام نوروز خبر داد.

تاتار گفت: به منظور استقبال بهتر از مسافران نوروزی سازمان گردشگری شهرستان شرایطی را فراهم کرده است که در ایام نوروز عشایر محلی با پخت و پز سنتی و تهیه لبنیات محلی در سیاه چادرها بهترین پذیرایی را از مسافران انجام دهند.                    

وی با اشاره به اینکه لازمه کار فرمانداری، تأمین امنیت مسافران است، عنوان کرد: اکنون هیچ مشکل امنیتی وجود ندارد و به خاطر آسوده خاطر بودن مسافران در ورودی شهرستان قصر شیرین یک پاسگاه ثابت و گشت بازرسی مستقر تا پایان تعطیلات نوروزی در آماده باش کامل به سر می‌برند.

تاتار با اشاره به برگزاری جلسات متعدد فرمانداری با مدیر بانک ملی به عنوان رابط فرمانداری و دیگر بانکها درباره اقداماتی که باید از سوی بانکها برای رفاه شهروندان انجام شود، گفت: با حضور کشیک در بانک‌ها جهت رفع خرابی خودپردازها، مردم و مسافران در ایام تعطیلات مشکلی برای جابه‌جایی و برداشت حساب بانکی خود ندارند.

وی با بیان اینکه اقدامات مناسبی از سوی تمام ارگان‌ها در زمینه زیباسازی و فضاسازی شهرستان قصرشیرین انجام شده است، اظهار داشت: با تلاش‌های شهرداری، میراث فرهنگی و گردشگری در ورودی‌های شهر و میدان‌ها فضاسازی مناسب شهر از جمله گل‌کاری، رنگ‌آمیزی جداول و نرده‌ها و رنگ‌آمیزی مجدد کیوسک‌های برق سطح شهر انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار