ائمه جماعت شهرستان‌های استان زنجان تاکید کردند: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری مشکلات اقتصادی کشور بدون اجرای سیاست‌های "اقتصاد مقاومتی" حل نخواهند شد در نتیجه این مهم باید در اولویت نخست دولت و مسئولان کشور قرار گیرد.
کد خبر: ۱۹۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 12 March 2016
حجت‌الاسلام علی طالبی در خطبه‌های نماز جمعه قیدار با اشاره به بیانات بسیار مهم مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان با ایشان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در آخرین دیدار رئیس و نمایندگان دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری، سخنان بسیار مهمی را ایراد و ضمن تقدیر از حضور معنادار و پرشکوه مردم در انتخابات هفتم اسفند و اعلام قاطعانه پایبندی و وفاداری ملت به نظام اسلامی فرمودند «مردم در این انتخابات واقعا خوش درخشیدند، مردم با این مشارکت بالا، در واقع اعتماد خود را به نظام اسلامی، به صورت عملی نشان دادند».

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار به تبیین ویژگی‌های انتخابات هفتم اسفند و مهم‌ترین وظایف و اولویت‌های مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در دوره جدید پرداختند ابراز کرد: مقام معظم رهبری انتخاب شدن و یا انتخاب نشدن برخی افراد در انتخابات گوناگون را طبیعی برشمرده و از تلاش‌های نمایندگان خبرگان که در دوره جدید موفق به ورود به مجلس نشده‌اند تشکر کردند.

امام جمعه قیدار عنوان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که «البته برخی بزرگان هم هستند که رأی آوردند و یا رأی نیاوردند، هیچ خللی در شخصیت آنها ایجاد نمی‌کند و آقایان یزدی و مصباح از جمله این افراد هستند که حضور آنان در خبرگان باعث افزایش وزانت این مجلس می‌شود و نبود آنها نیز برای مجلس خبرگان خسارت است».

وی با اشاره اینکه رهبر انقلاب اسلامی سپس به برشمردن خصوصیات و ویژگی‌های انتخابات در نظام اسلامی به ویژه انتخابات هفتم اسفند پرداختند، خاطرنشان کرد: «سلامت و امانتداری» یکی دیگر از ویژگی‌های این انتخابات بود و برخلاف تبلیغات دشمنان و همچنین ادعاهای برخی در داخل، انتخابات در نظام اسلامی همواره سالم بوده و انتخابات هفتم اسفند بار دیگر نادرستی و بی‌اعتباری سخنان کسانی را که در سال 88 مدعی نامعتبر بودن انتخابات بودند و آن فتنه مضر را برای کشور بوجود آوردند، نشان داد، همانگونه که انتخابات اخیر سالم بود، انتخابات دوره‌های قبل از جمله انتخابات سالهای 88 و 84 نیز سالم بودند.

طالبی گفت: مقام معظم رهبری بار دیگر به موضوع حملات ماه‌های اخیر به شورای نگهبان اشاره کرد و از افرادی که در تبیعت ناخواسته از دشمن، شورای نگهبان را مورد هجمه قرار می‌دهند، گلایه شدید کردند و گفتند «هرگونه تخریب  ضد شورای نگهبان، اقدامی غیراسلامی، غیرقانونی، غیرشرعی و غیرانقلابی است».

وی افزود: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری مشکلات اقتصادی کشور بدون اجرای سیاست‌های «اقتصاد مقاومتی» حل نخواهند شد در نتیجه این مهم باید در اولویت نخست دولت و مسئولان کشور قرار گیرد.

امام جمعه قیدار در مورد اولویت دوم کشور یعنی «ادامه حرکت پرشتاب علمی» عنوان کرد: ما هم فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه را به طور کامل قبول داشته و اعلام می‌کنیم که «اگر قدرت، عزت و مرجعیت را در جهان خواستاریم باید علم را تقویت کنیم و حرکت علمی متوقف نشود».

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اولویت سوم کشور را  «مصون‌سازی فرهنگی» اعلام کردند خاطرنشان کرد: ایشان اعلام کردند که «برای مصون‌سازی فرهنگی، ابتدا باید به این هدف اعتقاد داشته باشیم و سپس برای آن برنامه‌ریزی و تلاش جدی کنیم».

طالبی با اشاره به اظهارات رهبر انقلاب اسلامی در مقابل سخنان برخی مسئولان مبنی بر اینکه باید با همه دنیا تعامل داشته باشیم ابراز کرد: باید با همه دنیا البته به‌جز آمریکا و رژیم صهیونیستی ارتباط داشته باشیم اما باید بدانیم که دنیا منحصرِ در غرب و اروپا نیست.

وی با اشاره به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال تصریح کرد: اسلام نسبت به سنت‌ها و آداب و رسوم ملی برخورد منطقی کرده است و تا آنجائی که سنت‌ها ترویج باطل نکنند یا به تثبیت خرافه‌ای نیانجامد و ملازم با محرمات شرعی نشود با آن‌ها مبارزه نکرده است.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه بسیاری از رفتارهای پسندیده مثل پاکیزگی، آراستگی، سیر و سفر، دید و بازدید، بخشش و احسان، هدیه دادن، دلجویی کردن، در آیین و رسم عید نوروز انجام می‌شود که از نگاه عقل وشرع قابل ستایش است، ابراز کرد: اما برخی از رفتار مثل آنچه در چهارشنبه سوری اتفاق می‌افتد یک خرافه است و از هر گونه حقیقت و واقعیت تهی و خالی است، بیشتر کارهایی که در چهارشنبه سوری انجام می‌شود با عقل در تضاد بوده و از روی جهل و نادانی است.

وی 22 اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید در سال 58 را گرامی داشت.

امام جمعه ابهر: فرهنگ ملت ما فرهنگ شهادت است

امام جمعه ابهر با بیان اینکه فرهنگ ملت ما فرهنگ شهادت است گفت: ملت ما شهادت را نه پایان زندگی بلکه اوج کمال انسانی و بلندترین نقطه اروج روح ادمی می‌داند.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی با اشاره به اینکه شهادت برای ملت مسلمان ایران یعنی انتخاب خدا به جای خود، یعنی فدا کردن خود و رسیدن به خدا یعنی سودمندترین معامله در بازار دنیاست تصریح کرد: این باوری است که ملت ژرف‌نگر و حقیقت بین ایران در درون خود یافته است.

وی خاطر نشان کرد: همین باور متعالی است که رمز پیروزی ایران اسلامی در برابر همه ابر قدرت‌های جهان به شمار می‌آید و ملت و دولت ایران، برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خویش مدیون شهیدان فداکار و جان برکفی است که در راه به ثمر رسیدن انقلاب، از جان خویش گذشتند.

امام جمعه ابهر گفت: همه مسئولان، مقامات، آحاد جامعه به ویژه نسل جوان و آینده‌سازان نظام اسلامی و حکومت امام زمان(عج) و حتی سایر انسان‌های دنیا لازم است با الگو قرار دادن سیره و روش شهدا و سایر ایثارگران نه تنها در حفظ این امانت بزرگ کوشا باشند بلکه تمام تلاش خود را صرف گسترش این مکتب الهی و انسان ساز کنند.

وی به سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و افزود: آنچه مهم است حفظ راه شهداست و پاسداری از خون شهدا وظیفه همه ماست.

رحیمی با بیان اینکه تاسیس این بنیاد پر برکت از سوی امام خمینی(ره) نشان دهنده ارزش‌گذاری اسلام و نظام اسلامی به شهید و خانواده شهدا است بیان کرد: با توجه به نقش بی بدیلی که این نهاد در زمان دفاع مقدس و پس از آن ایفا می‌کرد و با عنایت به عدم پیش‌بینی جنگ تحمیلی در زمان صدور فرمان امام(ره)، نشان از آینده نگری و ژرف اندیشی در مدیریت امام(ره) دارد.

وی به سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و افزود: حضرت با بینش سیاسی عمیق خویش، که عامل رفتارهای سیاسی ایشان است از بعد نظری به ترسیم جهان‌بینی توحیدی و از بعد عملی به ترسیم ایدئولوژی سیاسی شیعه پرداختند.

امام جمعه ابهر گفت: رفتارهای آن حضرت حکایت از اعتقاد به وحدانیت خداوند دارند که سراسر وجود ایشان را پر کرده و مرکز نقل همه رفتارهای ایشان است.

وی با بیان اینکه رفتارهای سیاسی حضرت زهرا(س) کنش‌های عقلانی مبتنی بر ارزش است و بر اساس آگاهی‌ها، باورها و ارزش‌های توحیدی صورت گرفته‌اند تصریح کرد: اگر این مبارزات مستمر نبودند امروزه شیعه دارای ایدئولوژی اعتراضی و مقاومت و مبارزه و سر تسلیم در مقابل هر ظلمی فرود می‌آورد.

رحیمی خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) ولایتمداری بصیر بود که به عنوان بنیانگذار مکتب اعتراض در شیعه، نسبت به بدعت و تفسیر غلط، راه روشنی برای عموم شیعیان ترسیم کرد.

وی به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: در این دیدار رهبری سخنان بسیار مفیدی را بیان داشتند و فرمودند مردم با این مشارکت بالا، در واقع اعتماد خود را به نظام اسلامی به صورت عملی نشان دادند.

امام جمعه ابهر گفت: مقام معظم رهبری متانت عزیزانی که رأی نیاوردند تحسین کردند که تسلیم قانون شدند و آن حرکت نابخردانه و نانجیبانه کسانی که در سال 88 رأی نیاورده بودند را تکرار نکردند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار