روزنامه محترم ولایت درشماره اخیر خود با عنوان(معجزه جذب)در گفتاری متناقض که برداشتی متناقص از فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع "جذب حداکثری و دفع حداقلی"اقدام به تحلیل نتایج انتخابات استان نموده است!!
کد خبر: ۱۹۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 12 March 2016
به گزارش تابناک از قزوین، آنچه که در این متن جالب توجه هست انکه،گویی جذب افراد از جریان مقابل که قاعدتا بایدخودی باشند  هم نوعی جذب حداکثری ست که؛

 1_نویسنده محترم ناخواسته وعلارغم مواضع گذشته جریان متبوع شان،به مبحث "خودی و غیرخودی"معترف گردیده اند!!

2- استفاده "ابزاری" از فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث "جذب حداکثری ودفع حداقلی" را در اذهان متبادر میکند!همه این حرف ها درشرایطی ست که اگر ازجریان مقابل این چنین گفتار ورفتاری سر میزد متهم به انواع انگ هایی چون "استفاده ابزاری" از سخنان رهبری می شد!!

هرچند قصدم این بود بعداز تلطیف ومنطقی شدن فضای پس از انتخابات،در چرایی انچه که در استان اتفاق افتاد تحلیلی ارایه نمایم  ولی فرصت راغنیمت شمرده، برداشتم را به قلم تحریر درمیاورم.

نویسنده محترم متن مزبور با زیرکی خاصی؛

1- قصد تطهیر جریان فتنه  در استان  بااستفاده از نتایج بدست امده درانتخابات استان را دارد درحالی که افراد اشاره شده بخاطر حمایت از فتنه وفتنه گران  از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت گردیده اند.

2- نتیجه انتخابات را طبق سلیقه خاص خود تحلیل وتفسیر نماید!!

انچه که در این مقاله به خوبی عیان هست متاسفانه فرصت طلبی برای تنزل فتنه به   یک اتفاق سیاسی ونیز تضعیف جریان اصیل انقلاب ،مشخصا اختلاف افکنی بین علمای انقلابی ،"تعریض به نماینده معظم ولی فقیه در استان  وتمجید زیرکانه از ایت الله اسلامی ست"!!

اگرقبول کنیم که اجتهاد یک برداشت منطقی، عقلی وشخصی ست پس نباید به دیگری سفارش اطاعت از اجتهاد خود کنیم واین نقطه قوت علمای بزرگوار هست که با علم و اجتهادخود به تصمیم میرسند نه اینکه به صرف مواضع جریانات واحزاب متبوع خود تصمیم بگیرند.

اما در موردفتنه؛

-اینکه فتنه88،باعث خسارات عظیمی مادی ومعنوی داخلی و بین المللی به کشور گردید و اخیرا نیز رهبری معظم ،باز هم بصراحت به ان اشاره فرمودند شکی نیست و تنزل دادن خسارت ان در حد منابع انسانی ونهایتا بهره برداری منفعت طلبانه خلاف دیدگاه مقام عظمای ولایت هست!! ولی نویسنده محترم متاسفانه به عمد یا سهو قصد وارونمایی و ادرس غلط دادن و ارتباط ان به دوره رییس جمهور سابق و اطرافیان ایشان را دارد در حالی که اشارات و تصریحات رهبر معظم انقلاب از فتنه88،براحتی در دسترس عموم بوده و به هیچ عنوان قابل تفسیرو تاویل نیست و در خوشبینانه ترین حالت، جسارتا ضعف بصیرت  نویسنده ،منجر به چنین برداشت ناصوابی از فتنه88 وعوامل ان گردیده است!!

 -نتیجه ای که در انتخابات مجلس در استان رخداد،عواملی متعددی بر ان مترتب هست و انتظار میرود ان را صادقانه و عالمانه ومنصفانه تحلیل و بررسی کرد.

-اینکه جریان اصلاح طلب برای رسیدن به قدرت،برخلاف ادعای اصلاح طلبی شان،روش های مختلف و متنوعی، حتی ضدگفتمان ادعای اش  بکار می برد، در این جریان سیاسی امری مرسوم و رایج هست!!

چه انکه در انتخابات ریاست جمهوری84،اصلاح طلبان علارغم بدترین مواضع علیه اقای هاشمی در دوره اصلاحات ، بناگاه وی را کاندید ریاست جمهوری کردند ضمن اینکه در سال92نیز چنین تاکتیکی را برای رسیدن به قدرت استفاده کردند!!

اتفاقاتی اینچنینی بنظرحقیر،نشان سستی گفتمان شان هست نه قوت!!

این رفتارهای اصلاح طلبان نشان میدهد این جریان برای رسیدن به قدرت، حاضر به قربانی کردن گفتمان به اصطلاح "اصلاح طلبانه"خود به قیمتی نازل هست!

هرگز فراموش نمیکنیم رفتارهای ضد اخلاقی اصلاح طلبان با خانم الهه،،،،،،، در شورای شهر تهران در رای دادن به شهردار کنونی بخاطر عدم رعایت قواعد غلط حزبی(حزب مقدم بر حق هست)را!!

-حال امروز چگونه حاضر میشوند کاندیدای غیر اصلاح طلب را به جمع خود اضافه کنند از عجایب سیاسی روزگار هست وبنده اینده خوشی برای اینچنین جذب عاریتی متصور نیستم و باموضع گیری هایی که طبیعتا نمایندگان مزبور در مورد مسایل جاری کشور خواهند داشت در اینده حقایق روشن ترخواهد شدومتضرر اصلی مردم شریف هستند که قربانی چنین کشاکش نامطلوب خواهند شد!

-در شهر تاکستان  یا بویین زهرا اصلاح طلبان علارغم داشتن کاندیدای اصلاح طلب، گفتمان خود را  قربانی کسب دو کرسی مجلس کرده و افرادی را که سابقه  سلیقه سیاسی جریان مقابل را داشتند و صریحا هم به اصلاح طلب بودن خود معترف نشدند را بعنوان کاندیدای نهایی معرفی نمودند که این جز با هدف "کسب قدرت" چه میتواند باشد!؟هضم ان برای بنده ثقیل هست!!

نکته جالب این تحلیل نویسنده، توجیه این اتفاق با تفاخر می باشد!! (ناخواسته یاد داستان خیاط و پادشاه به ذهنم رسید)

همه اینها حاکی از نگاه "هدف وسیله را توجیه می کند" می باشد!!

بنده حقیقتا با اسم ها کاری ندارم ولی بطور مثال"قهرمانی قطر در جام جهانی فوتبال با بازیکن های ملیت عوض کرده وبااسم قطری چیزی به افتخارات این کشور نخواهد افزود!!"

نکته بعدی اینکه نویسنده محترم،وقتی مواضع یک عالم بزرگوار طبق سلیقه و منافع شان هست ان را مصادره مطلوب کرده ومتظاهرانه از ان عالم تمجیدو تجلیل کرده وعالم دیگر که نظرشان مورد پسندنیست را با کنایه نصیحتش میکنند که جای تامل دارد!!

-بنظرم در تعاریف جریان های سیاسی کشور ،نیاز به باز تعریف اساسی احساس می شود!!

چگونه میشود کسی چون اقای کاظم جلالی که خواستار شدیدترین برخورد باسران فتنه بوده امروز در لیست مطلوب سران فتنه قرار گیرد!!یا امثال اقای علی مطهری که مقالات تند ایشان در دهه هشتاد بر علیه اصلاح طلبان همچنان در اذهان هست، امروز چنان مواضع روشنفکرمابانه ای میگیرد گو اینکه چنین مواضعی سابقا نداشته هست!!

برخلاف نگارنده ،بنظر حقیراین نشانه "استحاله و حس قدرت طلبی" بعضی افراد هست که به تمام اصول واعتقاد خود پشت پا زده تا به مقام ومکنت رسیده باشند!!

اگر طبق نظر نگارنده محترم تحلیل کنیم باید رفتارحضرت امیر (ع)را نعوذ باالله منجر به "دفع حداکثری"ورفتار معاویه را منجربه "جذب حداکثری"بدانیم!

 در حالی که جذب حداکثری باید با حفظ اصول اصلی انقلاب همراه باشد نه اینکه خود در نفاق دیگران جذب شویم!!
نکته بعدی؛

_سوالی که مطرح هست اینکه چه کسانی کاندیداهای متعدد در جریان اصولگرایی را نفوذی خوانده است!؟(اشاره شده در مقاله مزبور)

بنده ضمن احترام به همه کاندیدا ها،از جمله کاندیداهایی که  منتسب به جریان اصولگرایی بودند،معتقدم میشد در شهرقزوین علارغم ضیق امکانات و کمبود منابع برای تبلیغ، با تجمیع کاندیداهای اصول گرا، و با توجه به مجموع رای منتخبین و نیزجمع رای کاندیداهای جریان اصول گرایی،یکی از منتخبین از کاندیداهای اعتلاف اصول گرایان باشد،اما این عدم اجماع اتفاق نیفتاد!! باشد که درس عبرتی برای دوره های بعدی انتخابات گردد!!

البته با مزاح به دوستان گفتم شورای نگهبان عامل باخت ما بود چون که تایید اغلب کاندیداهای اصول گرایی،منجر به تکثر وعدم اجماع گردید و اصلاح طلبان بابت این توفیق ناخواسته، باید دعاگوی شورای محترم نگهبان باشند!!

بنده ضمن تبریک به منتخبین شهرمان سرکارخانم زرابادی و جناب اقای محمدی وحامیان شان امیدوارم همیشه در همه این ازمون ها چه در پیروزی و چه عدم پیروزی،ظرفیت ان را داشته وبه قانون پایبند باشیم!!

البته در این دوره انصافا هم طرفداران نامزدهای پیروزو هم طرفداران نامزدهای غیرپیروز،ظرفیت خود را به منصه ظهور رسانده و اخلاق اسلامی و حرفه ای خود را به اثبات رساندند.

امیدوافر دارم نمایندگان منتخب تمام توجه خود را برای حل ریشه ای مشکلات کشور با لحاظ کردن منافع ملی ومنویات مقام معظم رهبری، ایام خدمت این دوره کوتاه 4سال را مغتنم دانسته و بدون لحاظ گرایش های حزبی و جناحی وقت خود راوقف خدمت عالمانه،صادقانه و خالصانه به این مردم نجیب و عزیز بنمایند.

انشاالله
سامان سروش

برچسب ها: معجزه جذب ، قزوین ، ولایت
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
من آنم که پولم بود خیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
بس است شرارت!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار