با هدف کاهش مخاطرات استفاده ازمواد محترقه در چهارشنبه پایانی سال ؛علاوه بر آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 11 و فعال سازی سامانه فرماندهی حادثه ICS؛طرح "چهارشنبه سوری ایمن" با محوریت خانواده برگزار می شود.
کد خبر: ۱۹۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 14 March 2016
نصراله آبادیان شهردارمنطقه 11 ، با بیان این که شناخت آیین های ایرانی ؛ تقویت کانون خانواده ، کاهش آسیب های اجتماعی ،کاهش مخاطرات جسمی و روانی ناشی از ورود مواد خطر ساز جدید و آشنایی با فرهنگ و سنت های کهن را در پی خواهد داشت ؛ به اقداماتی که از سوی اداره آموزش های شهروندی در مدارس سطح منطقه در حال برگزاری است اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح "نوروز ایمن" در راستای استقبال از بهار و پیش گیری از مخاطرات؛ با تعامل و همکاری کلانتری 129 جامی و ایستگاه آتش نشانی منطقه 5 طرح "چهارشنبه سوری ایمن"، برگزاری  45 دوره آموزشی حضوری و توزیع بروشور ویژه مدارس و سرای محلات از نیمه اسفند آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

او خاطر نشان کرد که در آستانه فرا رسیدن چهارشنبه پایانی سال ؛ ستاد مدیریت بحران این منطقه نیز با فعال سازی سامانه فرماندهی حادثه ICS ، آمادگی کامل اعضای تخصصی و عمومی مستقر در ستاد و آماده باش نیروها در نقاط حساس سطح محدوده نسبت به کنترل و مدیریت حوادث احتمالی اقدام خواهند کرد.

به گفته آبادیان به منظور کاهش حوادث چهارشنبه سوری تمامی تیم های هلال احمر ، اداراه برق، گاز ،مخابرات ، بسیج ، نیروی انتظامی ،راهور ،بهداشت و درمان با نیروها و تجهیزات کامل از عصر روز سه شنبه 25 اسفند در حالت آماده باش هستند .

شهردار منطقه 11 ابراز امیدواری کرد که فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی نوجوانان نسبت به آیین ها، آداب و رسوم ایرانی که خانواده محوری را در ماهیت خود جای داده اند ؛ می تواند نوجوانان را از آسیب های اجتماعی و صدمات جدی جسمی مصون نگه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار